| Sendt: 02 April 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg ved godt dette emne har været vendt 117 gange før her på siden, men jeg vil sætte stor pris på Jeres forslag til et par nye gulv højtalere - øhhh igen.
Jeg har haft et par Dali Concept 10 de sidste 4 år, og har i det store hele været godt tilfreds med dem rent lydmæssigt. Dog mangler de lidt i mellemtonen og diskanten i forhold til lidt dyrer højtalere - Plus de er enorme! Ville måske gerne lidt ned i størrelse. Men bassen......ohhh hvilken bas de kan præstere!! Det er nok der jeg er mest betænklig ved mindre modeller. Jeg holder meget af bas, så det er et absolut must at de nye yder en god, fast bas (ikke bulderbas!!).
Jeg har vel det der må betegnes som et mellem klasse anlæg. En fornuftig CD spiller. En Cayin 265 Ai, så kræfter er der ikke desideret mangel på. Og rimelige kabler.
Budgettet er 8000 - 11000 DKR.
Skal siges jeg har kig på forskellige ældre KEF modeller - 104/2, 105/3 og Reference modellerne. Men det kan være nye, såvel som brugte. Har også kig på PSB Image T6 (som outsider) og B&W DM683. Har dog ikke hørt nogen af dem endnu, pånær et par af KEF modellerne.
Kom endelig med Jeres bud på et nyt sæt, og meget gerne hvorfor i anbefaler netop de højtalere? Det vil blive værdsat, og brugt i min "jagt".
På forhånd tak!
MVH Tom
|