Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg er blevet tilbudt et par Dali Evidence 870 til 4500. Jeg har et par M3'ere nu som jeg ikke er helt tilfredse med. Dem er jeg blevet budt 2200kr på.
Hvad mener i om disse højtalere? Tror i at jeg ville få en bedre og mere musikalsk oplevelse i en Evidence 870, i forhold til min M3'er? Sælger bor et stykke fra hvor jeg selv bor, så gider næsten ikke at køre forgeves. Jeg har hørt en Dali Mentor 6, som jeg synes er glimrende. Ved ikke om de minder om hinanden?
Håber i har et godt svar :)
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er derudover også blevet tilbudt et sæt SA 1280 Mk II til 3500. Tænker det måske også er et godt bud på en bedre højtaler end M3'eren? Vil gerne købe noget nyt godt brugt, til max 5000, som samtidig også er nogenlunde flotte.
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hvad har du af udstyr til højttalerne ?
Ville mene at Evidence 470 (gerne SE versionen) er tættere på Mentor 6 end 870ern.
Hvad ser godt ud ? hvor vil du gerne hen lydmæssigt ? Jeg har selv et par ældre Jamo concert 11 højttalere som jeg syntes spiller tosset godt, de fåes til en 5-7000 efterhånden men igen lidt mere info om hvor du gerne vil henad tak 
vh. LN
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige indskyde at jeg flere steder er faldet over udtaelser om mentor og de gamle dali grand ligger lydmæssigt ret tæt ? ved dog ikke om det holder stik, men hvis det er "din" lyd holder dit budget nok ikke helt 100 %
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har et sæt Holfi forstærkere. Pre og Power 8, de spiller skide godt.
Jeg savner i høj grad detaljer i musikken på M3'erne. Når først der kommer for mange toner i et nummer, falder det lidt fra hinanden. Jeg hører det meste, men nok primært rock og elektronisk musik. Jeg savner helt klart detaljer i musikken, fra instrumenter osv.. Det bliver hurtigt lidt mudret.
Hmm troede Dali Grand var noget bedre højtaler end Mentor, men ved det ikke.
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 09 April 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke flere der har nogle kommentarer? Ville det være et godt upgrade at gå fra M3 til Evidence 870? Og er prisen ok?
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 09 April 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det som om, du har problemer med akustikken. Jeg har et sæt Mi3 Super, som ganske vist er storebror til
M3'eren, men jeg kan slet ikke genkende de lydkarakteristika, du angiver for dine M3'er. Netop til rock og electronica mener
jeg, at Audiovector er suveræne med fine detaljer, stram bas og masser af perspektiv.
__________________ /dreamz
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 10 April 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Er der ikke flere der har nogle kommentarer? Ville det være et godt upgrade at gå fra M3 til Evidence 870? Og er prisen ok?
|
|
|
Hvis Dalis 870 serie er lige så svære/kræsne som deres Grand Diva får du ihvertfald problemer med din Holfi Power 8, den er slet ikke strømstærk nok. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Batman86 Udelukket fra forum

Dobb.prof. Mr. MBG
Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 10 April 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det også mere som et akustik problem desværre. og tro mig det kan du ik købe højttaler dig ud af problemet.
Har prøvet!!! __________________ Der Ud Af,-
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

|
Sendt: 10 April 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm det kan godt være. Det er et gammelt tårn jeg bor i, så der er både lidt skæve gulve, og rundt lokale :) Ved ikke om det betyder noget. Hva dælen gør jeg så?
|
Til top |
|
|