Forfatter |
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa derude
Jeg går og leger med tanken om at købe et par Jamo koncert 11 som jeg har set billigt på dba.dk. Jeg har p.t. en Cayin 252B forstærker som efter sigende skulle have en del kræfter. Men alligevel tænker jeg på om den kan drive disse højttalere. Den er opgivet til 8/4 Ohm - 150/240 W. Jeg har også ladet mig fortælle at den skulle kunn drive et par Dali 850 ganske overbevisende hvilket må være et ret godt tegn.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte om det kan lade sig gøre med et godt resultat?
På forhånd tak __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skulle have saft nok til at tæmme dem rimeligt. Kan dog ikke bekræfte dette, det er et rent bud ud fra hvad jeg ved om Cayin og minimal viden om Jamo'erne.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hippo. Cayin 252 har rigeligt med power til Jamo Concert 11. Jeg tror endda kombinationen kunne gå hen og blive ganske vellykket. Højttaleren vil dog fungere endnu bedre med en forstærker med bedre opløsning og mere finesse end 252. Det kan den sagtens honorere. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Batman86 Udelukket fra forum

Dobb.prof. Mr. MBG
Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil tro den godt kan træk dem... Men de ligge i den hårde ende at få styr på!
__________________ Der Ud Af,-
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for de hurtige svar, det lyder som om det er en kombo der er værd at forsøge. Så jeg tror jeg springer på :)
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at afslutte tråden, så blev der slæbt et par Jamo D870 hjem til lejligheden i går. Så de står nu i stuen og hygger sig sammen med Dali 470'erne. Jeg må sige at Cayin forstærkeren på ingen måde har nogen problemer, men hvor den får alle de kræfter fra ved jeg ikke helt. Men den har helt styr på Jamo'erne, uden at blive varm eller virke stresset.
Jeg har ikke fået hørt så meget på højttalerne, men må sige at det jeg har hørt lød ret godt det jeg har fået hørt. Bassen er ret kraftig, hvilket kan skyldes lokalets størrelse, små 30m2 vil jeg gætte på. Men på intet punkt bliver det for voldsomt, rungende eller irriterende at høre på.
Så alt i alt er jeg ganske glad for det køb  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 22 April 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg holde øje med KSB efter dine 470'ere  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Skal jeg holde øje med KSB efter dine 470'ere  |
|
|
Det behøver du ikke, der er vist nogle i forvejen Desuden tror jeg at jeg vil savne dem alt for meget  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|