Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Reperation af højtalerkabinet/frontstof (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej derude,

Jeg har lige erhvervet mig et sæt Jamo D870, og selvom de spiller som de skal og enhederne er intakte, så er der desværre lidt ridser i kabinettet 2 stedet. Det ene er en regulær ridse, den anden er et hak, som noget er stødt ind i den.

Derudover er frontstoffet ved at falde lidt af rammen på den ene højttaler, man kan se at limen ikke kan holde mere.

Mht. det første, er der nogen der ved om kan ordne ridser og skrammer på en højttaler og evt. få den lakeret igen?

Mht. det andet, er der nogen der har ideer til hvordan men bedst muligt får frontstoffet til at sidde pænt igen?

På forhånd tak

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kabinettet man en møbelsnedker nok klare (se i telefonbogen)

Frontstoffet skal vel limes på igen med kontaktlim (hvis det er limet fra start)  - sådan var det lavet på nogen af de ældre modeller

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jan, tak for det hurtige svar. Vil en møbelsnedker kunne klare at ordne fineren uden at den går i stykker? Det har jeg ikke hørt om før, men det lyder som en rimelig god løsning.

Den med fronstoffet havde jeg overvejet, men tænkte på om der var noget man skulle være opmærksom på inden man gik igang?

Nu hvor vi alligevel er i gang, er der så nogen der ved hvordan man rengører en støvhætte?

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en møbelsnedker af den gode gamle skole, er der næsten ingen grænser for hvad de kan.

Kender ikke lige din frontramme, som stoffet sidder på - men f.eks mine gamle CBR-1302 har en rimeligt solid plastramme hvor frontstoffet er limet på -   det gik fra på den ene lodrette side, det kunne jeg klare med almindelig kontaktlim,  man skal have lim på både ramme og stof, og det skal været tørt,  inden det presses sammen

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg vil prøve det med frontstoffet, det lyder ret overkommeligt. Og så vil jeg se om jeg kan finde en god møbelsnedker, tak for hjælpen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes