Bruger siden: 03 Maj 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
Jeg er en 15 årig knægt der søger 2 højtalere + forstærker til samlet beløb på 8000-9000 kr. Ikke én krone over 9000.
De skal bruges til private fester og ikke til at spille en hel hal op.
Måske noget på 50-400 m2.
De skal kunne spille højt, og have en masse god bass.
Ved ikk om man kan få det til prisen men hvis de kan få god diskant så de kan komme ekstra højt op i volumen uden at gå
krasat og lyde mærkeligt.
Men ved ikke hvad for nogen der er gode/bedst i forhold til prisen og mine krav ovenover.
Nogen der har nogle gode forslag?
400m2 er et meget stort lokale at spille op, så du skal op i viste størrelse for at spille det op. Tag evt. ind i HIFI klubben og hør det og prøv evt. en mindre og billigere forstærker. Du får svært ved at spille så store lokaler op til den pris.
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
Hvis jeg køber http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerw in-vega_ve-15f_hoejttaler_sort.htm
Kan jeg så nøjes med en forstærker som den her
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 55bee_forstaerker_grafit.htm
??
De foreslår at man får en 2 x 100 watt for at udnytte alle højtalerens krafter.
Men så skal jeg op og betale over 4500 kr for forstærkeren og det har jeg ikke råd til så. :/
Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
Hej
Det er muligt at det er nok, men jeg tror det er i underkanten. Prøv at tage en snak med dem i HIFI klubben.
Jeg har for mange år siden brugt en NAD 2200 på 2x150W til at spille 200-400m2 op med og det gik over al forventning, der manglede ikke effekt, men der er langt fra 80 til 150W
Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
hejsa nu ejer jeg selv os cv men jeg ville heller anbefale cls/xls/hd serierne :). har selv en hd12s sub købt for ikke mange dage siden nok den
fedeste sub af de nye cv jeg har hørt og rigtig godt bygget efter min menning. da der er god slag kraft i og ikke bulrer :)
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
Nu spørger jeg MEGET dumt. undskyld på forhånd. Men når der nu står /stk så skal jeg vel betale 2x 2299 kr for højtalerne ikk?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerw in-vega_ve-15f_hoejttaler_sort.htm
Så står der også /pcs ved en anden Cerwin Vega model. Hvad betyder det?
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
yeah det der pcs ved jeg heller ikke hvad står for :). men jo pr stk så skal du sætte 2 ved den der makering hvor man vælger hvor mange man
vælger at købe. men tror der skulle være nok bass i VE 15 :O har dog kun hørt cls har en sæt cls 10 er. ham i klubben anbefalte dem frem for
VE12 begrund cls ern havde merer kontant bass og stram. men er du ligeglad sån med om bassen er lidt bulrer ? :)
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
Jeg vil da gerne have en klar og hård bass. Det vil alle vel helst :)
Men det eneste der betyder noget for mig er om bassen kan følge med lydstyrken så det ikk bliver sådan noget non-bass når
den bliver for høj :)
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
hehe nu er cv jo kendt for kraftig lydtryk. jo højerer du skruer op jo kraftigere bliver bassen. det skal siges selv en 8 og 10 tommer fra cv kan give
tryk som kan mærkes i brystkassen cv bliver man ikke skuffet over vis man er til sindsyg bass og ludtryk til billig pris men ellers kig da på xls215
med 2x15. ellers du kan bare sende en pm til mig vis du vil vide merer :)
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
ellers vil mange anbefale de gamle cv er :). har dog aldrig hørt dem. og ved ikke om du går op i diskant/mellemtone. for de nye cv som er gode er
xls/hd de er nok de bedste nye lydmæssig cv,er :)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum