Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af billig subwoofer med speaker out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zodiacfever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Kan lige starte ud med at fortælle et jeg er ret grøn på HIFI området!

Jeg har for nyligt købt ind hos hifiklubben, dog ret beskedent! købte en NAD C315BEE stereo forstærker og 2 Paradigm
Millenia 20 højtalere.

Jeg synes ellers det lød ok nede i butikken, men efter et stykke tid herhjemme må jeg sige jeg er skuffet over lyden, men
det kan vel forventes når jeg ikke har smidt flere penge efter det?

Jeg er dog ret overbevist om at grunden til jeg er lidt skuffet er at der absolut intet punch er i mellemgulvet når jeg ser film
eller hører musik, højtalerne kan simpelthen ikke levere det jeg forsøger at tvinge dem til, og lyder som om de forsøger at
overkompensere. det er også ret tydeligt at de ikke kanlevere nogen former for bass toner. Mon ikke der mangler en en lille
subwoofer i mit setup?

da jeg som sagt ikke ved så meget om HIFI har jeg købt en forstærker uden subwoofer udgang så skal bruge en
subwoofer med speaker in og out (går jeg ud fra?). Var igen nede i hifi klubben for at se lidt på det, og blev foreslået en
Argon Sub 850 der også så ganske fin ud. Men kan det betale sig at købe denne?

Jeg får lov til at låne den med hjem for at høre om det overhovedet giver noget, men indtil da ville jeg gerne have jeres
mening?

Hvad ville være en god 8"-10"-12" subwoofer med speaker out der bliver brugt til både film og musik, til højst ca. 2500kr?
Jeg skal ikke vælte nogle vægge, men skal kunne skrue op for musikken engang i mellem, uden at mine højtalere lyder som
blikdåser.

behøver såmænd heller ikke købes fra ny, da man sikekrt tit kan få en god deal på brugt hifiudstyr.

På forhånd tak.

(Skal lige siges at jeg har kigget jeres forum ret godt igennem for at se om dette allerede er besvaret, men kunne intet
finde)
Til top Vis zodiacfever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zodiacfever

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

hey jeg har os ejet en 315 er. syntes heller ikke der var meget power i den har dog en stører en nu. det med du var skuffet over lyden kunne
enten være 1. fordi forstærkern var stører nede i butikken 2. det kan være rummets størelse :). har os ejet et sæt gulv ht er fra argon de lød
meget godt ift prisen. jeg syntes du skulle hører på en argon sub nede i klubben :)
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

zodiacfever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Får som sagt lov til at låne den Argon sub med hjem i weekenden for at lege med den, så kan da være jeg beslutter at beholde
den :) Hvis den da giver den store forskel.

Var dog nysgerrig efter at høre folks mening omkring den sub, og nogle evt. alternativer?

har set en Paradigm SB-90 sub til meget rimelige penge, aner dog ikke om det er noget værre skrammel..

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Havde du tænkt dig at låne den Agon sub i hifi klubben for at prøve om det er det der skal til og så købe noget et andet sted.?Det syntes jeg godt nok lyder useriøst

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

zodiacfever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hmm Carsten, som jeg skriver i mit seneste reply, kan det jo være jeg ender med at beholde den sub, hvis det lyder rigtig
godt... så mon ikke det er seriøst nok? det er vel også pointen i at lade mig låne den med hjem...

Derudover er der bestemt ingen der tvinger mig til at købe en sub "bare" fordi jeg har fået lov til at låne den med hjem i
weekenden.

Hvis det viser sig at være et rigtig dårligt køb ifølge personer herinde, og egne erfaringer vil det jo også ryge med i mine
overvejelser.

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

hey du må da gerne skrive herinde hvordan den lyder :D
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes