Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Summen fra fronter + sub i 7.1 set-up! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen..

Ved ikke om det altid har været der, men for et par dage siden lagde jeg øre til en af mine fronter og hørte en lille summen specielt fra diskanten, men også fra mellemtone og bassen.

Selvom jeg har skruet HELT ned for min Denon, så er der stadigvæk en summen i begge fronter + subben! skruer jeg op i mere og mere grad bliver den summen self. i takt højere! Alle 4 bag-ht`er lyder ikke til at have samme problem, da de selvom der er skruet helt ned el. skruet helt op ingen summen giver fra sig i mit øre i hvert fald.

Synes alle kabler jeg har, er med fornuftig afskærmning og da bag-ht`erne ikke summer, går jeg ikke ud fra det er det der er problemet?

Så skal det jo siges at begge fronter kører med hver deres effekt-trin (NAD c-272), som er sat til at køre "fixet" og ikke variabel, derved burde der jo heller ikke være fuld brøl på når min Denon er skruet helt ned vel?

Subben kører jo også med egen effekt og noget siger mig at der må være en sammenhæng med summen fra begge fronter og fra subben, da alle "3" højttalere kører "på egen kraft"!?

Som sådan er det ikke noget der genere, kun når jeg er ca 20cm fra sub el. fronter kan jeg altid høre den der hvislen/summen/brummen.

Er det virkelig normalt at det skal lyde sådan når der er skruet helt ned også? Hmm.. Det gælder på ALLE indgange på Denon`en og det skal siges der er spændt: PS3, x360, Wii, Video, DVD, Blu-ray-afspiller, 2 stk. effekter, tv? og en sub til den, hvis det skulle have nogen indflydelse på summeriet.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med summe-problemet.

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har helt det samme problem med min Denon AVR 2808 så jeg er lige med på en lytter :)

Men hvis du kobler fronterne på recieverens effekt forsvinder summen garanteret. Sådan er det ihvertfald for mig. På min er det kun når man bruger Pre-out det giver problemer, så har man i det mindste lokaliseret fejlen.. så er det bare hvad man skal gøre ved det...
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Måske ringe til HIFI-Klubben og høre hvorfor de summer når man bruger pre-out?

Altså i mine øjne/øre, burde det IKKE være normalt at de gør det. SELVOM det godt nok er en effekt fra anden kilde end Denon`en, de specifikke højttalere får!

Kan det ikke være en fejl i selve receiveren og dermed en grund til reparation?

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hvordan er din summen? For min er ikke konstant.
Den summen jeg oplever er pulserende. Et sekund er den der og et sekund er den der ikke

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Den er konstant! Hmm .. Nu lyder det jo så endnu mere underligt.

Hvilke(n) effekt-trin har du til fronterne? Hvilken sub har du? Og gør det samme sig gældende ved subben, på den måde at den, som du siger, er pulserende ligesom fronterne?

Prøver at ringe til HIFI-biksen mandag hvis jeg ikke har for mange tømmermænd.. he Og håber de kan give en go forklaring, håber bare ikke at de kun siger: Kom ned med din forstærker, så kigger vi på den.

Hvis der er nogle flinke sjæle som ser tråden her og har den mindste idè om hvad der lige kan være "galt", hvis der self. skulle være noget, hvilket jeg tror der er, så må i meget gerne smide et lille indlæg og derved hjælpe en HIFI-nørd i nød. 

Problemet er jo som sådan heller ik større end jeg godt kan leve med det, men det er tanken, som bliver ved med at køre inde i mit hoved og det genere mig.

Mvh. Chromosome

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Denon PMA 1500 AE til fronterne, som IKKE har de problemer ved stereo brug. Har også prøvet med min crown, thule og tecnics forstærkere. De har alle det samme problem.

Den gør det også på subudgangen. Det er en Crown XTI 4000, men jeg kan ikke hører det på subben da jeg deler med et 24db filter ved 60 hz. Jeg kan kun hører det hvis jeg slår filteret fra.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Wierd! nu er min gået fra at ha den pulserende summen til konstant summen som også er højere. Meget irriterende!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes