Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon 5 VS XTZ 99.36 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 03:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad siger hifi4all? Dali Ikon 5 VS XTZ 99.36 ?

Har hørt Ikon 5, men jeg endelig syntes godt om. endelig beder om ikon 6 men prisen passer beder på ikon 5, og så faldte jeg over XTZ 99.36 som er lige billiger, men lyder til XTZ laver nogle heæt fornuftige produkter.

Henrik B. Jensen
Til top Vis HbecH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HbecH Besøg HbecH's Websted

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

XTZ laver helt klart gode højttalere til prisen - jeg har selv 89 Front. Du skal bare være opmærksom på, at de er meget afslørende og neutrale - men sådan er det jo ofte med hifi

Jeg har hørt Ikon i Hifiklubben, og de var da udmærkede - men jeg tror selv, jeg ville foretrække XTZ'erne - også selvom jeg kun har hørt min egen billigere model.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

jeg har jeg har fanget hvad du mener men kan du uddybe "afslørende og neutrale"

Kender du forresten et sted man kan høre XTZ? er ikke lykkes mig og finde noget sted. og da gerne i jylland/fyn

Henrik B. Jensen
Til top Vis HbecH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HbecH Besøg HbecH's Websted

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg kan prøve - de har fx bånddiskant, hvilket er lækkert og imponerende - men hvis det musik, man hører, ikke er ordentligt indspillet, kan det godt blive skingert. Til gengæld lyder diskanten fantastisk, når det fx er Dream Theater, man hører. De er også neutrale på den måde, at hvis man foretrækker en varm og blød lyd (som jeg kan), skal man have en forstærker, som kan gøre det - for XTZ'erne farver ikke lyden i sig selv. Jeg har prøvet dem med både NAD og Luxman, og det gav en fin lyd. Men jeg tror, de ville være for "kolde" til min smag med fx en Denon foran.

Jeg håber, det hjælper lidt - jeg er ikke så stiv i hifi-beskrivelser

Den eneste danske forhandler er i København - så du må have fat i de af os, som allerede har købt XTZ. Du må gerne komme og høre mine, men det er som sagt de billige 89 Front. Men der er vist også folk fra Jylland herinde, som har købt 99.32 og 99.36.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

XTZ til hver en tid. Jeg har endnu til gode at finde en bedre højtaler til prisen, uanset hvilket XTZ højtaler jeg har hørt.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dysterland]Jo, jeg kan prøve - de har fx bånddiskant, hvilket er lækkert og imponerende - men hvis det musik, man hører, ikke er ordentligt indspillet, kan det godt blive skingert. Til gengæld lyder diskanten fantastisk, når det fx er Dream Theater, man hører. De er også neutrale på den måde, at hvis man foretrækker en varm og blød lyd (som jeg kan), skal man have en forstærker, som kan gøre det - for XTZ'erne farver ikke lyden i sig selv. Jeg har prøvet dem med både NAD og Luxman, og det gav en fin lyd. Men jeg tror, de ville være for "kolde" til min smag med fx en Denon foran. 

Hey!

Dali ikon 5 har også bånddiskant en såkaldt hybrid-diskanten. Ang lyden passer det overstående også på en ikon.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

oki, det er også en lyd jeg nok endelig mest er til, men det passer fint med jeg har en dennon forstæker i forvejen.

Ja jeg må på jagt efter en vendelig person der vil lade mig høre dem.

ellers kan jeg se de har "try and bye"

Henrik B. Jensen

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det er derfor jeg har kigget på begge. og derfor jeg er i tvivel.

Henrik B. Jensen

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

HbecH skrev:

Det er derfor jeg har kigget på begge. og derfor jeg er i tvivel.

Der er en del fans af XTZ her på hifi4all, og de er ret aktive med ders anbefalinger, men gør dig selv en tjenste og hør begge ht`er, det er jo dine øre der skal høre.

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Har hørt Ikon, et par gange faktisk. og dem kan jeg endelig godt lige luden af, men ville gerne høre XTZ, som en sammenligning og mulighed.

Henrik B. Jensen

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ja, XTZ har Buy&Try - men desværre skal du selv betale porto begge veje, så det er ikke helt billigt at prøve dem - jeg tror kun, det er noget, vi danskere skal bruge, hvis vi VIRKELIG ikke kan lide lyden.

Jeg er en af de omtalte XTZ-fans, som skamroser dem - men det skal også siges, at jeg lige har skiftet mine XTZ 89 ud med Avance Dana 980 (som så også er en meget dyrere højttaler). Jeg overvejede også 99.36 (som jeg ikke har hørt), men jeg valgte Avance'rne, fordi det passede mig bedre med en lidt mere "tilgivende" diskant. Noget af det metal, jeg hører, er godt komponeret og spillet, men ikke voldsomt godt produceret. Men hvis man fodrer XTZ'erne med kvalitet, så kommer der helt klart også kvalitet ud. Og jeg kan da godt få øjeblikke, hvor jeg savner deres diskant - men man kan jo ikke få det hele

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Dali kan ikke følge med XTZ når vi snakker bang for your buck.

XTZ forhandles hos danstv.dk og fyndborsen.se, men måske du kan spørge her på forum om der er nogle der vil lægge
højttalere til et lyt?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke lige, hvem der herinde har XTZ 99.36 - men Hyl.dk fra Nordjylland har vist 99.32, som minder om dem. Og så må du som sagt også høre mine 89 Front, som står i Vojens.

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Lyt til dem dem begge selv, det er den eneste måde hvorpå du finder svar på dit spørgsmål. Der er tre XTZ fans herinde, som er meget aktive, når de skal anbefales .  
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
Lyt til dem dem begge selv, det er den eneste måde hvorpå du finder svar på dit spørgsmål. Der er tre XTZ fans herinde, som er meget aktive, når de skal anbefales .  

Ja, og så selvfølgelig lige en god håndfuld anmeldelser i baghånden hvor XTZ nærmest bliver skamrost. Man kan ikke komme uden om at XTZ leverer fantastisk lyd for pengene, og det her kommer fra en der IKKE ejer XTZ højtalere eller er XTZ fan ;)

Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes