Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Diskant til Dali 850 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Fandt lige ud af i går at mine ene diskant i mine Dali 850 er røget sig en tur.. så nu skal der findes en ny.. har googlet en del rundt for at finde en som kan bruges som erstatning.. men har ikke rigtig fundet frem til noget helt konkret svar.. må da være andre som har stået i samme situation med deres Dali 450 eller 850 (De skulle vist have samme diskant monteret)

er der nogle som kan give et godt råd til hvad man skal kigge efter..

ved godt man bar kan spørge hifiklubben.. men de skal som regl have 3x så meget som man selv kan finde samme model til andre stedet...

eks var min center. Dali Evidence c70 der skulle de have 800kr for en diskant.. men da jeg pillede den ud og fandt ud af at den hed Peerless spurgte jeg hos de forhandler som solgte mærket.. og der fandt de frem til afløseren som havde samme spec.. og den skulle de kun have 300kr for med forsendelse..

men synes bar ikke lige det er så nemt med mine 850'er. Diskant som er monteret nu hedder: Seas 25 TFC/G-DA

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jespera skrev:

ved godt man bar kan spørge hifiklubben.. men de skal som regl have 3x så meget som man selv kan finde samme model til andre stedet...

Problemet er så bare at du ikke kan finde samme model andre steder. Derfor kan du heller ikke sammenligne priser på den måde.

Men prøv at søge i gamle tråde. Der findes flere om netop den diskantenhed.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

diskanten til mine evidence stod på nettet som en replacement for lige nøjagtig det serienummer som den gamle diskant hed.. så når man ligefrem skriver at det er en erstatning for en ældre udgået model så vil jeg da mene at det er nogenlunde den samme.. men det var nu også bar for at gi et eksempel så folk ikke bar skrev at man skulle købe den i hifiklubben..

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

find evt. et par dali 400 brugt og brug dem er de samme diskanter , de kan fås billigt i dba har set dem til 800kr og det er billigt , så har du en i reserve.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jespera skrev:

diskanten til mine evidence stod på nettet som en replacement for lige nøjagtig det serienummer som den gamle diskant hed.. så når man ligefrem skriver at det er en erstatning for en ældre udgået model så vil jeg da mene at det er nogenlunde den samme..

Ja netop, nogenlunde den samme.

Men jeg tænkte nu mere på den du efterlyser nu til dine Dali 850. Den har været efterlyst i en del tråde herinde tidligere og jeg har ikke set at nogen har fundet den samme enhed andre steder. Der foreslås dog flere alternativer, men hvis du vil være sikker på at få samme lyd som før skal du finde den originale enhed evt. brugt som madmax foreslår.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Men pas på med Dali 400 de lyder bedre end Dali 850 prøv at lytte til dem først, det kune jo være at du byttede dine Dali 850 ud med Dali 400.Men det er selvfølgeli min smag , du skal følge dine egne øre for det er dig der skal leve med lyden.Dali 850 er en god højtaler som fortjener en orginal diskant , dem der sidder i Dali 300 , Dali 350 og Dali 450 er også de samme de samme diskanter og kan bruges.

madmax

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

fandt en her på siden som havde 1 orginal diskant til at ligge som jeg har købt nu. så burde kunne klare mit lidt igen når den kommer med posten.. :) men mange tak for alle svarene

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

Men pas på med Dali 400 de lyder bedre end Dali 850 prøv at lytte til dem først, det kune jo være at du
byttede dine Dali 850 ud med Dali 400.Men det er selvfølgeli min smag , du skal følge dine egne øre for det er dig der skal leve
med lyden.Dali 850 er en god højtaler som fortjener en orginal diskant , dem der sidder i Dali 300 , Dali 350 og Dali 450 er
også de samme de samme diskanter og kan bruges.

madmax

Jeg vil lige gøre opmærksom på at dem der sidder i Dali 300 ikke har det samme modelnr. som dem i 850, dermed ikke sagt at
det ikke passer, men det kan være de måler lidt anderledes.

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

nej ok min fejl , har bare fået at vide at de var de samme.tar mine ord i mig igen sorry

madmax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes