Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billigt brugt surround sæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sony HTP-718DW surround anlæg http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htp -718dw  det har nogen små front og baghøjtaler med fuldtone enheder på tror det er 3", center højtaler er med den samme enhed bare i et lidt størrer kabinet, subwooferen er på 8"(20cm) og den er passiv, forstærkeren kan få højtalerene til at spille meget højt (vil gætte på omkring 104-105 db).

Selve højtaleren har en god lyd, en diskret og aldrig påtrængende diskant, en fin gengivelse af melletonen, hvor den dog har tendens til at lyde fyldig i den nedre melletone, en mande stemme er meget ofte dyb og fyldig,bassen er neutral hvad angår om den er dyb, den er ikke meget dyb, men alligevel kan man høre at bassen er så dyb at man ikke mangler dybere bas, ved alm musik.

Selve lyden er justeret via mikrofon og der er ikke nogen frekvensområde (ud over bassen og den nedre mellemtone der er fyldige) som gengives for kraftigt (fed detalje med auto calibration).

Jeg vil gerne købe et brugt og billigt surround sæt, gerne med 4 slanke gulvhøjtaler og en passiv subwoofer eller meget små højtaler på størrelse med dem jeg allerede har, som har lidt mere åben lyd(uden at være lysere i lyden en dem jeg har), en dybere og lidt mere præcis bas (følsomheden skal bare være normal, 86 db eller mere), senere vil jeg måske købe en brugt surround reciver fra yamaha,denon eller måske sony (5.1)

Indtil videre har jeg set dette sæt http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/7927079 som jeg ikke aner så meget om og jeg har ikke mulighed for at hente det. Men ellers ved jeg ikke hvad jeg kan få til omkring 500kr brugt (under 1000kr)

f.eks disse to sæt burde kunne fås til under 1000kr brugt http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/hogtalarpaket/Y amaha-NS-P110-Black  http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-70- +-99-W8.16-5.1-paket-Silver

Så mit spørgsmål er, hvad kan jeg få brugt for under 1000kr af 5.1 sæt, der lyder bedre en det jeg har og kan det i det hele taget betale sig.... synes at bassen er ok men at det er den, der er det svageste ved mit surround anlæg, idet den virker lidt upræcis og/eller forvrænger svagt ved høje lydtryk eller med musik optaget med kraftig og dyb bas (kan selvfølgelig også skyldes akustiken i min stue) 

Min årsagt til at jeg købte anlægget, var at jeg ville have et (nyt) surround anlæg og meget bedre lyd en det mit Panasonic TX-P42G20E havde og det anlæg jeg fandt som både havde god lyd og kunne sppille højt til max 2000kr det var sony HTP-718DW sættet... men nu vil jeg prøve at høre om det kan betale sig at opgradere det startende med andre højtaler til omkring 500kr (under 1000kr).

Jeg har b.la hørt nogen fortælle at de har fået et komplet sæt jamo A102 sæt til kun 500kr (kan ikke huske om det var med sub incl i de 500kr) som faktisk er et sæt vellydende højtaler og med en god og kratig bas, der udmiddelbart har en dybere bas en min subwoofer.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hos XTZ får man i hvert fald rigtig meget for sine penge, så skulle jeg vælge mellem ovenstående, ville jeg springe på XTZ :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes