| Forfatter |
|
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lige købt nogle bas/mellemtone enheder i dag. Jeg har prøvet at koble dem til min lille tripath amp, og jeg er ret sikker på at de er forbundet ordentligt (plus fra forstærker til plus på højttaler og minus fra højttaler til minus på forstærker - alt sammen på samme kanal). Men basserne giver kun meget svagt fra sig. Det forstår jeg ikke. Kan +/- skiltet på højttaleren være vendt forkert? Er det sikkert at prøve at køre signalet igennem højttaleren den modsatte vej? Højttaler link: SPA-25PAJeg er en spasser til fysik.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet at sætte en anden højttaler til ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
enhederne skal spilles til. oghænget på PA enheder er meget stift til at starte med! hvis du er så heldig at have et udhus, så
smid en stor forstærker på dem og spiller en 20-50hz tone til maks enhedsvandring. efter 50-100 timer er enhedene som de
skal være
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
har prøvet dem begge på en gang.. altså kørt dem som stereo. har ikke prøvet dem en af gangen på hver kanal.. skal jeg det?
kan der ske noget med højttaleren/forstærkeren hvis jeg vender plus og minus omvendt på selve højttaleren?
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
enhederne skal spilles til. oghænget på PA enheder er meget stift til at starte med! hvis du er så heldig at have et udhus, så
smid en stor forstærker på dem og spiller en 20-50hz tone til maks enhedsvandring. efter 50-100 timer er enhedene som de
skal være  |
|
|
Okay... har jeg bare ikke hørt noget om før... Dvs. at de bliver bedre hvis jeg bare spiller løs i et par dage? Jeg har bare ingen stor forstærker men kan måske låne en kammerats..
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de bare spiller ud i luften siger de ikke ret meget. De skal have et kabinet at arbejde i. Så byg en kasse i træ på 30x20x40cm til dem hver og skru dem i - så siger de noget!
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en bilradio kan den også bruges, trods alt noget kraftigere end sådan en tripath forstærker.
Du kan selv "mærke" efter. prøv at trykke ned på enheden(husk at trykke lige ned, så spolen ikke skraber imod)
Den vil være meget svært at trykke ned. Det kan du prøve at sammenligne med bagefter hvor den vil være meget nemmere at
trykke ned.
Har selv lige brugt næsten 150 timer på at spille et par Eminience delta 2512 til. De spillede næsten intet under 100hz før.
hvis du ikke kan finde en lydfil med en fast tone på de 20-50hz, så kan jeg klart anbefale noget dubstep eller Missy Eliot, så
kommer enheden ikke til at stå stille
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik har helt ret.
PS når du skal spille enhederne til så behold dem i deres transportkasse, hvis at den tillader at enheden kan bevæge sig. Smid
noget isolering uden om. Så larmer det næsten ikke
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Hvis de bare spiller ud i luften siger de ikke ret meget. De skal have et kabinet at arbejde i. Så byg en kasse i træ på 30x20x40cm til dem hver og skru dem i - så siger de noget! |
|
|
Okay, den tanke skænkede jeg også lige. Men jo du har ret.. De spiller bare ud i luften lige nu. Men de siger næsten ingenting. Altså, man kan ikke engang ane at membranen bevæger sig. Men så er det jo nok som der bliver sagt, at de skal spilles "bløde". Forhåbentlig. CasperCU: Højttaleren kan kun lige akkurat rumme højttaleren så jeg ved ikke om det er sådan en god ide. Men tak for den hurtige respons. Jeg var lige ved at gå i panik jo..
|
| Til top |
|
| |