| Forfatter |
|
SAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har lige investeret i et par Dali IKON 7, som er en lækker højttaler, hvis man spørger mig. Nu ved jeg bare ikke lige om jeg skal have spikes på eller om det er lige meget? Hvad gør det ved lyden og er der fordele eller ulemper ved at have spikes på?
/Søren __________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Nu har jeg selv haft Dali Ikon 7 for nogle år siden. At bruge spikes er bedre end at bruge ingenting med Ikon 7, specielt hvis du har trægulv.
Men det aller bedste er at bruge SD-Feets med Ikon 7, det er ihvertfald den erfaring jeg har, efter 2 års bekendt skab med mine tidligere Ikon´s.
Nu er Ikon 7 en relativ stor højttaler, så lidt plads/luft rundt om dem nyder de godt af.
En anden ting jeg kan anbefalde er, du bør prøve en rørforstærker til Ikon 7, det klær dem rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes som er tilkobling anvendes kun på faste underlag så som betongulve o .lign
Afkobling anvendes på løse underlag så som trægulve, linolium osv.
Hvis du bruger tilkobling(altså spikes) på trægulve for du et trægulv der synge med som følge af tilkoblingen og trægulve er sjældent gode enheder.
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Plads har de masser af, de står mindst 25 cm fra bagvæggen. Tror den med rørforstærker er udelukket, de bliver brugt i mit surround system, hvor de bliver drevet af en Harman Kardon AVR 460, som jeg også lige har købt fra ny.
Der er trægulv i hele min stue, men er ikke meget for at sætte de spikes direkte på gulvet, kan man ikke sætte et eller andet imellem? En plexiglas plade eller noget MDF? __________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
SAndersen skrev:
Hejsa
Plads har de masser af, de står mindst 25 cm fra bagvæggen. Tror den med rørforstærker er udelukket, de bliver brugt i mit surround system, hvor de bliver drevet af en Harman Kardon AVR 460, som jeg også lige har købt fra ny.
Der er trægulv i hele min stue, men er ikke meget for at sætte de spikes direkte på gulvet, kan man ikke sætte et eller andet imellem? En plexiglas plade eller noget MDF? |
|
|
SD-Feet, Argon Damping Feet, Valhalla Feet eller lignende bør fungere rigtig godt som afkobling. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
SAndersen skrev:
|
Hejsa
Der er trægulv i hele min stue, men er ikke meget for at sætte de spikes direkte på gulvet, kan man ikke sætte et eller andet imellem? En plexiglas plade eller noget MDF?
|
|
|
SD-Feet, Argon Damping Feet, Valhalla Feet eller lignende bør fungere rigtig godt som afkobling.
|
|
|
Hehe, den skal nok lige oversættes til dansk :-) __________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SAndersen skrev:
thuekay skrev:
SAndersen skrev:
|
Hejsa
Der er trægulv i hele min stue, men er ikke meget for at sætte de spikes direkte på gulvet, kan man ikke sætte et eller andet imellem? En plexiglas plade eller noget MDF?
|
|
|
SD-Feet, Argon Damping Feet, Valhalla Feet eller lignende bør fungere rigtig godt som afkobling.
|
|
|
Hehe, den skal nok lige oversættes til dansk :-) |
|
|
Det er sådanne "skum"fødder:  Dem har jeg gode erfaringer med på trægulv. Det kan selvfølgelig godt være at spikes fungerer bedre hos dig og så kunne nogle "tablets" være løsningen. Som disse: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/vm_ac oustics_vm_tablets_.htm  Så slipper du for ridser i gulvet. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for den udførlige beskrivelse! Så forstod jeg det også! Tror jeg forsøger mig med tablets i første omgang!
__________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 03 September 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået anbefalet dette til mine jamo d590'ere: Højttaler -> Spikes -> SD-feet -> trægulv. Hvis det ikke er nok skal man prøve at lægge en granit flise imellem sd-feet og trægulvet. Jeg ved jeg er lidt sent ude med dette
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep spikes er gode at havde på så går lyden ikke i gulvet osv. bassen lyder merer præcis i det
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes mine IKON'er blev mere stram i lyden efter de blev løftet op fra gulvet, så jeg har egentlig beholdt den løsning, men det er meningen jeg skal forsøge mig med det skum på et tidspunkt, bare for at gøre det :-)
__________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |