Hej gboe
Tager mig lige den frihed at koble mig på din tråd.Ved ikke om du kender hilberlink.nl der er meget Tannoy,ligesom 44bx (såvidt jeg kan huske-gi´den en google)også er et godt site.Endvidere er der Tannoy gruppen på Ayhoo!,der er også mange timers læsning.
Nu grunden til min påkobling:har fornylig anskaffet et par DC6000 ligeledes med trætte kabinetter og l----brunt gardinstof.Planen var nye kabinetter+opgradering/fornyelse af delefiltre.
Har kigget på Phil Short´s filtre på hilberlink og det ser ikke tosset ud,mit problem er at mine enheder er 3808/3809,mens Phils er 3828´ere.Mit spørgsmål er om man ikke kunne erstatte modstandende i spændingsdeleren på diskant-kredsen med en L-pad til man "fik skudt kanonen ind",da 3808´eren er 2dB følsommere end 3828´eren?
Da DC-serien fra starten er "cheap charlie"er der heller ikke ofret mange £ på dele filteret.2.nd order på bas og 1.ordens med R-L-C led og et L-pad på diskant.Altså ingen autotrafo eller fancy reguleringer.
Kan et filter som Phils i det hele taget anvendes?Jeg går ud fra,at RLC-leddet jeg har nu er circa det samme som det Phil anvender.Da værdierne på de to andre spoler er opgivet burde dette vel kunne klares med alm. handelsvare,selvom Phil viklede sine egne - eller hva?
Med hensyn til kabinet havde jeg tænkt mig noget a´la Tannoys type IV - altså 230ltrs. basreflex. (jow jeg er single)De opgives til -4dB ved 50hz - kan det passe?Har ikke noget imod et par køleskabe,men vil også godt have lidt til gengæld!
R-L-B hvon gik det med dit byggeri?Blev de Duelundske principper til noget - eller OB´erne?
Det blev en længere smøre,men jeg tænkte at jeg lige så godt kunne koble mig på her,når nu oraklerne alligevel skulle startes op.
OBS:Læs altid det der står med småt!(indvendigt i mit ene kabinet:PARTNER ALREADY FINISHED)så jeg er åbenbart allerede halvgående! 
Mvh. Mikael.