Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
Du skal benytte LFE-Udgangen på din receiver og LFE-indgangen på subwooferen. Desuden skal du indstille receiveren til at spytte LFE-signalel ud igennem denne LFE-coax-udgang du benytter. Så skal du indstille delefrekvensen som du ønsker. Derefter bør det virke. Derefter skal den bare fintunes til dit behov og rum.
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
Qale skrev:
LFE udgangen på min receiver - kan du fortælle mig hvilken en det er?
De udgange på receiveren jeg har prøvet er dem der hedder PRE OUT subwoofer. (2stk.)
Så for at fortælle den lidt dumme nybegynder det, vil du så være sød at beskrive LFE udgangen ud fra billedet jeg har linket til.
Er ikke så meget inde i Onkyos modeller, men det bør være Sub Pre-Out du skal benytte. Og så ind i indstillinger og sætte Subwoofer på "On" og vælge delefrekvens.
Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
Det har jeg også prøvet. Har sat delefrekvensen til 80 og skruet og pillet ved subben men stadig ingen lyd. Ikke så meget som en lille krusning på enheden
Jeg har sat receiverens indstillinger til SUB ON og når jeg kalibrerer højtalerne står den ganske fint også på listen. Men stadig ingen lyd.
Er sku bange for at subben er defekt? Problemet er jeg aldrig har haft en sub sat til før, men jeg er rimelig sikker på at det jeg gør er korrekt.
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
Hvis du ikke kan få det til at virke kan du prøve at tage den med ind til forhandleren for at tjekke om den er ok eller der er et problem med den. Hvis der er et problem med den, skal der nok blive taget hånd om det.
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 35
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
Gør det, du kan også teste om subben virker ved at skrue næsten helt ned for den, og forsigtet røre ved det stik der skal i forstærkeren, så bør subben brumme, ellers er den defekt!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum