Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til højtaler opsæt. - B&W DM 684 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasperveje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej brugere

Jeg vil starte med at fortælle jeg er helt ny i denne verden og har aldrig tidligere gået med tanken om at investere i dyrt udstyr. Men mig budget giver mig i nærmeste fremtid mulighed for at købe nyt legetøj og jeg har derfor brug for jeres råd/vejledning med den opsætning jeg har i tankerne. Jeg har mest brug for at få at vide dette kan lade sig gøre og når de sidste penge er plads om 1½ måneds tid. Så vil jeg prøve at tage ud og lytte til netop disse højtaler i butikken og andre alternativer.

Mine tanker er et godt stereo budget anlæg som de skriver i denne test skulle det være svært at gøre bedre. Link: kortlink.dk/7xr6

Højtaler:

- B&W DM684

Link: kortlink.dk/7xr4

Forstærker:

- NAD C355BEE 2 x 80 NAD-watt

Link: kortlink.dk/7xr3

Samlet pris 11.300 kr.

Jeg bruger min bærbar til at høre musik fra og har et spørgsmål om en midlertidig løsning til at afspille musik. Der står forstærkeren har minijack tilslutning til mp3 afspillere, men så kan man vel også tilslutte sin computer på samme måde?
Jeg ved godt det ikke er optimalt, men det er en midlertidig løsning og mit kabel skal være under 5 meter under alle omstændigheder.

Som fremtidsløsning har jeg tænkt på en Sonos ZP120 Zoneplayer tilsluttet min bærbar og kopiere alt musik med loseless guide metode. Mit spørgsmål her virker Sonos godt til at streame film hvis man har en god router og vil lyden så komme ud til højtalerne på samme måde som hvis jeg hørte musik.

Link: kortlink.dk/7xr9

Alle svar er velkommen og på forhånd tak til alle som gad læse min tråd

Mvh. Kasper

Til top Vis kasperveje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperveje

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Nad 355 og B&W 684 passer meget godt sammen størrelsesmæssigt.

Du kan godt tilslutte din computer vha. minijack. Lyden er dog ret ringe på denne måde. Og vær OBS på at du kan ødelægge dit anlæg hvis stikkene bliver trukket mens det er sluttet sammen !

Du skal bruge en Sonos ZP90 til at slutte til din forstærker. ZP120 har indbygget forstærker, hvilket du ikke har brug for. Sonos kan ikke streame film. Systemet er lavet til musik.

kasperveje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for dit fine svar:-)

Du mener jeg ikke må bevæge kablet imens anlægget er tændt?

Jeg troede Sonos kunne bruges til film, men så bruger jeg da bare et alm hdmi stick til film og den er os billigere. Men hvordan får jeg f.eks lyd til min ps3 som har en optisk digital udgang. Kan den tilsluttet min kommende forstærker?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

kasperveje skrev:
Jeg siger mange tak for dit fine svar:-)

Du mener jeg ikke må bevæge kablet imens anlægget er tændt?

Jeg troede Sonos kunne bruges til film, men så bruger jeg da bare et alm hdmi stick til film og den er os billigere. Men hvordan får jeg f.eks lyd til min ps3 som har en optisk digital udgang. Kan den tilsluttet min kommende forstærker?

Du kan godt bevæge kablet. Bare ikke trække stikkene ud

Nej. Sonos er kun til musik. Til gengæld er det så også rigtig godt til det.

Din PS3 kan ikke direkte sættes til en analog stereoforstærker da den spytter signalet ud digitalt. Du kan købe en Analog/digital konverter (Bedre kendt som en DAC) til at sætte mellem PS3 og forstærker. Sådan en koster ca. fra 1000.- og op efter. Hvis denne er af god kvalitet kan den også med fordel bruges til at forbedre lyden fra Sonos, da en ZP90 også kan spytte signalet videre digigalt. Såvel som analogt.

Hvis du ikke skal bruge din PS3 til at afspille cd´er, kan du slutte den til dit tv via HDMI og få lyden denne vej. Tv´et skal så sluttes til din forstærker analogt. De fleste tv har analog lydudgang.

Den første løsning er den bedste lydmæssigt. Men om du vil bruge pengene på det er helt op til dig og dig behov.

kasperveje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Enig engang tak for dit svar

Jeg vil starte med at købe højtalerne og bruge et minijack kabel indtil jeg sparet op til en sonos. Så mange film ser jeg heller ikke og kan nøjes med minijack. I hvert fald indtil det bliver muligt at købe mere udstyr

kasper_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Din PS3 kan ikke direkte sættes til en analog stereoforstærker da den spytter signalet ud digitalt.

Det er muligt at bruge det medfølgende phono kabel fra "AV multi out" på PS3'en, og så vidt jeg husker kan man indstille billedet til at køre over HDMI og lyden over disse phono kabler.

Til top Vis kasper_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_j

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

kasper_j skrev:

thuekay skrev:

Din PS3 kan ikke direkte sættes til en analog stereoforstærker da den spytter signalet ud digitalt.

Det er muligt at bruge det medfølgende phono kabel fra "AV multi out" på PS3'en, og så vidt jeg husker kan man indstille billedet til at køre over HDMI og lyden over disse phono kabler.

My bad.
Super. Så er der et problem mindre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes