Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Evidence 470 / Ny Basenhed hvor?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anlar_G2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej..

Har lige købt sådan er fint sæt højtalere, men den ene basenhed er desværre røget!!!

Sælgeren havde sat dem pænt op til demonstration da jeg kom for at se og høre dem, og det hele lød og så fint ud hos ham.. Men da jeg kommer hjem og sætter dem til, så er det første jeg opdager at den ene bas ikke bevæger sig/spiller.. Så skriver til sælger med det samme, og han siger at han ikke har opdaget det og lyder lidt mistroisk, men lover at finde ud af noget mandag!! Men har så ikke hørt mere fra ham siden, og mangler svar på 2 beskeder jeg har sendt til ham..!! Kunne sagtens være mere aggrasiv og kime ham ned, men så ricikerer jeg jo bare at han slet ikke gider at hjælpe med at få dem til at spille som de skal Så er godt nok noget ærgelig over købet da de ifølge ham skulle være helt iorden....

Nå men jeg har så selv snakket med Dali´s reservedels afd. og man kunne godt få en ny basenhed (Vifa M18WH-06-09) men den kostede 1200kr. Og det syntes jeg er lidt i overkanten da højtalerne har kostet 3000kr.

Så ville egentlig høre om der var nogen her inde som kender nogen steder man kan købe samme enheder "billigere" eller evt. 1 eller 2 andre enheder der kan bruges som erstatning???

Har selv søgt lidt på nettet og fundet en netbutik som har en identisk enhed udvendig.. Men den hedder M18WH-08-08 istedetfor og så kan jeg få 2stk for 1´s pris hos dali..!! Så er der en der kan fortætte mig forskellen på M18WH-06-09 og M18WH-08-08  ????

Mvh. Anders L

Til top Vis anlar_G2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anlar_G2 Besøg anlar_G2's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Har du set om det er fordi kabelskoen har sluppet på enheden?

anlar_G2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Det er tjekket, også bi-wire terminalerne er der set på.. Men ingen fejl der, og når man bytter om på basserne så er det bare den anden der ikke spiller!! Har også målt og konstateret at der ikke er gannemgang i spolen, så den kan kun være "sprunget".. Ellers skal det være inde i enheden der er dårlig forbindelse?!?

Men man kan vel ikke få viklet spolen om nogen steder (kan sikkert heller ikke betale sig)??

Til top Vis anlar_G2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anlar_G2 Besøg anlar_G2's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg må lidt være dig svar skyldig. Jeg kan forestille mig at det ikke kan betale sig. Som det er foreslået i en anden tråd så kan
du tage et kig på dali evidence 370.

finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

anlar_G2 skrev:

Men man kan vel ikke få viklet spolen om nogen steder (kan sikkert heller ikke betale sig)??

Fik for en hel del år siden viklet ny svingspole på en B&W 8" bas hos AT højttalerværksted på Møn, mener jeg gav 3-400.- for det.. Pænt arbejde.

Check i øvrigt også litzetrådene, de bevægelige flettede kobbertråde, der går fra svingspole til bagsiden af tilslutningsterminalerne på enheden. Er defekten her, kan du muligvis selv reparere, alternativt kan det billiggøre en reperation.
Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes