| Forfatter |
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folkens, jeg er på udkig efter 4 lækre surround højttalere, hvor dybden betyder alt. De må helst ikke stikke længere end 20cm fra væggen, de andre mål betyder ikke det vilde. Det skal enten være dipole eller tripole højttalere, da jeg har hørt det skulle gi et bedre lydbillede. Jeg har omkring 15.000kr at gøre godt med.
Jeg har selv overvejet mærkerne: Miller & Kreisel, jbl, Focal eller B&W, men jeg vil gerne høre folks egne meninger og erfaringer, så jeg har noget at gå efter.
Håber at hører fra jer folkens.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan varmt anbefale Energy Veritas 2.0.R Klarer alle indstillinger. Syner ikke af så meget, men klarer alligevel dyb bas. De er absolut lækre, men dyrere end dit budget. Hvorfor ikke starte med to og tilføje de to sidste når pengepungen tillader. Der er alligevel uendelig få film i 7.1 formattet.
Højtalerne kan ses på side 5 i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51339&K W=Batman&PN=0&TPN=5
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
QLN signature MK II synes jeg er et godt bud, og ikke ret dyre i brugtpris
koblet op med nogle ordetlige vellydende klumper foran, så er der MASSER af lytteglæde i dem til INGEN penge
det du sparer på højttalerne, det kan du bruge til ekstra lækkert grej __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie linn skrev:
|
koblet op med nogle ordetlige vellydende klumper foran, så er der MASSER af lytteglæde i dem til INGEN penge
det du sparer på højttalerne, det kan du bruge til ekstra lækkert grej
|
|
|
Ehm er de ikke dybere end 20cm? De er heller ikke de kønneste højttalere jeg har set :)
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Kan varmt anbefale Energy Veritas 2.0.R Klarer alle indstillinger. Syner ikke af så meget, men klarer alligevel dyb bas. De er absolut lækre, men dyrere end dit budget. Hvorfor ikke starte med to og tilføje de to sidste når pengepungen tillader. Der er alligevel uendelig få film i 7.1 formattet.
|
|
|
Super fed speaker, lækkert design og masser af muligheder.
Jeg har også overvejet kun at anskaffe mig 2 surround højttalere, da som du selv skriver, så er der ikke kommet så man film endnu, med det fabelagtige 7.1 lydspor endnu. Men hvis du selv skulle vælge mellem de andre mærker jeg overvejer, hvilket mærke ville du så fortrække?
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Ronnie linn skrev:
|
det du sparer på højttalerne, det kan du bruge til ekstra lækkert grej
|
|
|
aaaahhh sorry, tænkte på fronthøjttalere
Ehm er de ikke dybere end 20cm? De er heller ikke de kønneste højttalere jeg har set :) |
|
|
__________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
Jeg har også overvejet kun at anskaffe mig 2 surround højttalere, da som du selv skriver, så er der ikke kommet så man film endnu, med det fabelagtige 7.1 lydspor endnu. Men hvis du selv skulle vælge mellem de andre mærker jeg overvejer, hvilket mærke ville du så fortrække?
|
|
|
Jeg har ikke hørt de øvrige mærker. Men M&K har jo stor erfaring med biograflyd. Ved dog ikke om de opfylder dit "20 cm krav".
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
martin_p skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har ikke hørt de øvrige mærker. Men M&K har jo stor erfaring med biograflyd. Ved dog ikke om de opfylder dit "20 cm krav".
|
|
|
Ja jeg ved godt Miller & Kreisel er meget kendt for deres historie mht. bio lyd, men derfor vil jeg gerne hører fra andre, hvad de mener.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt: Man kan sagtens udnytte 4 surroundhøjtalere selvom filmen ikke er i 7.1. format. De fleste surround processorer giver denne mulighed. Men om det reslulterende lydbillede så er i overensstemmelse med hvad instruktøren har tænkt sig - det kan man nok sætte spørgsmålstegn ved.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Iøvrigt: Man kan sagtens udnytte 4 surroundhøjtalere selvom filmen ikke er i 7.1. format. De fleste surround processorer giver denne mulighed. Men om det reslulterende lydbillede så er i overensstemmelse med hvad instruktøren har tænkt sig - det kan man nok sætte spørgsmålstegn ved. |
|
|
Okay, man skulle så tro at de 2 bagerste højttalere udsændte samme lyd som sidde surround højttalerne, bare lidt svagere, så man får et bredere lydbillede.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu frisk folkens, der må da være andre end Batman og Ronnie Linn der har, eller kender noget til surround højttalere.
|
| Til top |
|
| |
kasper_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
|
Okay, man skulle så tro at de 2 bagerste højttalere udsændte samme lyd som sidde surround højttalerne, bare lidt svagere, så man får et bredere lydbillede.
|
|
|
Det er ikke tilfældet, der genereres et specielt signal til dem.
|
| Til top |
|
| |