| Sendt: 18 August 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge..! Jeg står her med et voldsomt irriterende problem, som jeg også har haft oppe her engang tidl, for et godt stykke tid siden, men som desværre ikke gav mig en konkret løsning.
Mine DALI Concept 6 højttalere skratter voldsomt periodisk, nogen gange er det fra den ene kanal i forstærkeren, andre gange er det fra den anden. Jeg har tidl. prøvet at skifte imellem kanalerne på forstærkeren for at se om problemet skulle ligge ved højttalerne eller forstærkeren, hvilket gav resultatet at det er i hvert fald ikke højttalerne der er problemet.
Men her en forklaring: Nogen gange spiller anlægget perfekt, ingen skratteri eller noget som helst. Andre gange kan der være lidt knas ved den ene højttaler, hvilket også kan aflæses på forstærkerens display, hvor den har sådan nogle barer som jeg går ud fra viser hvor mange watt der bliver spyttet ud på hver kanal. Andre gange kan det være så slemt så den ene højttaler slet ikke spiller noget, imens den anden højttaler kører upåklageligt.
Det er meget sjældent at det er begge to på samme tid den er gal med. Kabler mv. er selvfølgelig blevet udskiftet.
Setuppet lige nu består af: 2x DALI Concept 6 1x forstærker, ældre Pioneer. 4 udgange. (er prøvet på kryds og tværs, gav ikke noget resultat) 1x kabel til pc 1x Cambridge CD-afspiller.
Jeg vil også meget gerne vide hvad der har forårsaget problemet hvis der er nogle gpde bud på dette, da jeg tidl. havde en cambridge forstærker på, som nu er blevet smidt ud da den gjorde det samme, og jeg regnede med at det var den som lavede problemet.
På forhånd tak. Hilsen Jesper
|