| Forfatter |
|
tokri Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Da jeg kraftigt overvejer at anskaffe mig et sæt Dali Ikon 8, så ville jeg høre om der var nogen, der har praktiske erfaringer med disse eller i øvrigt har kommentare til dette valg.
Mvh.
Tomas
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey nok lidt underlig tid jeg svare på hehe.har desvære ikke erfaring med ikon 8. har kun hørt et par concept 2 som jeg var en del skuffet over diskanten var alt for lys i det. men nok en smags sag. alternertivt kunne du overveje et sæt b&w 683 eller et sæt b&w cm7  men jeg hører en del om for mange at bånddiskanten vis først lød godt fra mentor serien og så op :)
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal selv havde skaffet mig et par b&w om få måneder hehe
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Ikon 6, og den lød rigtigt godt til prisen. Så giv dem et lyt, jeg tror ikke de vil skuffe.
|
| Til top |
|
| |
tokri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi HFK i dag og fik lyttet til dem, desværre var demosættet næsten lige pakket ud og havde derfor kun spillet i ca. 4-5 timer sammelagt, hvilket efter ekspedientens udsagn betød, at de ville lyde noget lukket i toppen. I første omgang stod en mindre NAD forstæker for strømmen og det lød, som forudsagt, temmelig lukket i toppen, hvorimod bassen var helt fin efter min mening.
NAD'en blev skiftet ud med en Denon PMA-2010AE og allerede her blev både øvre mellemtone og diskanten i særdeleshed noget mere åben. Jeg har læst at netop Ikon serien har brug for en lang tilspilningsperiode, så jeg tror at jeg hopper på et sæt i morgen.
Den er på tilbud til 9000,- for et sæt i morgen, hvilket jeg selv betegner som et kup.
Men vil da meget gerne have lidt kommentare til valget og meget gerne høre fra nogen, der har erfaringer med Ikon serien og især Ikon 8.
Måske jeg lige skulle nævne lidt omkring mit øvrige anlæg og musik smag.
Harman Kardon AVR 7300 står for forstærkerdelen, PS3 for Blu-Ray og DVD, en lidt ældre Pioneer står for CD-lyden. Vi ser meget film og musikken står på rock af den tunge slags, Pink Floyd og selvfølgelig moderne pop og dance efter behov.
Nuværende højttalere er Concept 8 i front.
Mvh.
Tomas
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa igen tomas. fik du os lyttet til et sæt b&w ? ;). men tror da os de ikon lyder fint men go ide at høre dem mod et par b&w 683 inden :)
|
| Til top |
|
| |
tokri Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod fast på mit valg og de står nu i stuen klar til at blive afprøvet for alvor i morgen.
Har lyttet til b&w 683, rigtig god lyd, men jeg kan mærke at jeg bliver meget glad for ikonerne.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med dem :D. håber du bliver glade for dem de skal bare tilspilles :).kan du anbefale et sæt 683 ?
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine højttalere! Har selv IKON 7, med en Harman Kardon AVR 460 spændt for og det er jeg meget tilfreds med!
__________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
tokri Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Jeg må først sige, at de med min HK spiller langt bedre "ud af kassen" end jeg havde turde håbe på. Så det er bare super lækkert.
Hvad angår 683, så syntes jeg de var gode. Velafbalanceret og uden mislyde. Jeg var dog rigtig bange for om de kunne levere et lydtryk jeg ville være tilfreds med. 683 er efter min mening en rigtig god højttaler, men du må selv afgøre om den er noget for dig. Jeg turde ikke lytte til B&W CM9, da jeg var lidt lun på deres flotte look, men prisen var altså lidt for høj til min pengepung.
Mvh.
Tomas
|
| Til top |
|
| |
Kevin_Mn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se lyd er en smagssag :) jeg synes både DM683 og CM9 er elendige på hver
deres måde :) var overrasket over hvor dårlig CM9 lød til prisen faktisk. Synes de begge er
for lukkede i diskanten med en tam og tør bas, uden nok bund og for meget mellemtone.
Men igen, hver sin smag :)
Men jeg synes Ikon 8 lyder rigtig godt, overvejede længe ikon 6 engang men synes ikke
der var nok bund, men det klarer 8'eren meget bedre :)
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jep en smags sag  men da jeg hørte de der dm686 syntes diskant var meget åben og der var meget bund i dem ift størlse  men jeg går ud fra 685 ern lyder bedrer
|
| Til top |
|
| |