Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 21:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 18mkII lille mislyd. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er den lykkelige ejer af sådan et par højtaler , men når jeg virkelig giver den gas dvs. Trentemøller spillet pænt højt , de bliver drevet af en Rotel rb 1090 så der er virkelig power tilstede ,  det er sådan at hele rummet bliver sat i bevægelse alt glas , bordplade , vinduer og gulvet bliver slået an. Så har jeg opdaget at fra den nederste basenhed kan jeg høre en lille mislyd ikke sådan en lyd som når enheden er defekt nej snarre en lyd i stil med en fjeder  som gir sig , så er  spørgsmålet hvad kan man gøre ved det , de spiller fint med al slags musik men lige med Trentemøller skæring 1 og 2 er der meget power i bassen.

Det skal siges at det kun er  når jeg spiller meget kraftigt at denne lyd opstår.Tænker på om det kan være de små ledninger der forbinder signalet fra polskoerne til selve svingspolen , der sidder og vibrere. Kan men evt. dæmpe dem med en kabel sok eller krympeflex af den slags der krymper ved varme påvirkning.

mvh.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 September 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget sansynligt at det er det der skaber lyder.

Hvis det er tilfældet skal de nok bare flyttes lidt, hvis du begynder at eksperimentere med forskellige løsninger der ændrer på vægten og/eller eftergiveligheden kan du hurtigt løbe ind i nye problemer.

Kan du ikke få dem til at blive i en position der ikke skaber mislyde, kan du over veje at lakere dem på en lille del, bare så de forbliver i den nødvendige position.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Men ok det er altså også kun når der virkelig spilles højt der kommer den lille lyd og når man har hovedet helt nede ved enheden at man kan høre den.Jeg tænker på at hvis man drejer enheden 180 grader så de 2 tråde vender ned mod gulvet også lade tyngde loven gøre sin ret , så man kan undgå lyden , men det er overhovedet intet problem når man høre musik ved moderat lydstyrke.

mvh

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes