| Forfatter |
|
Jadetove Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens på Hifi4all! Jeg overvejer at anskaffe mig en Cerwin Vega XLS-12s subwoofer til mit setup som er følgende: Cerwin Vega XLS-215 på NADC355BEE(high+mid) + Crown XLS 802(bass). Høre nemlig meget metal og mit nuværende setup lyder skam udemærket!  , men der mangler lige den lille smule bund ekstra som jeg savner!  Jeg har derfor følgende spørgsmål: 1. Har nogle af jer erfaringer med Cerwin Vega XLS-12s subwooferen? 2. Hvordan sætter jeg den til min NADC355BEE? - mener selv det må være i preout 2, idet preout 1 allerede er optaget af Crownen! 3. Andre forslag til subwoofer? På forhånd tak! Mvh. Ove
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jadetove skrev:
2. Hvordan sætter jeg den til min NADC355BEE? - mener selv det må være i preout 2, idet preout 1
allerede er optaget af Crownen!
|
|
|
Hvis du fjerner "bøglen" som går fra preout 2 og til main in, så mister du effektdelen i din NAD, derfor skal der en y-splitter ind.
Om du sætter den y-splitter ved preout 1 og kører den både til din crown og din sub, eller om du sætter den i preout 2 og kører
i main in som før + til din sub, tror jeg er ligemeget.
|
| Til top |
|
| |
Jadetove Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Jadetove skrev:
2. Hvordan sætter jeg den til min NADC355BEE? - mener selv det må være i preout 2, idet preout 1
|
|
|
Hvis du fjerner "bøglen" som går fra preout 2 og til main in, så mister du effektdelen i din NAD, derfor skal der en y-splitter ind.
Om du sætter den y-splitter ved preout 1 og kører den både til din crown og din sub, eller om du sætter den i preout 2 og kører
i main in som før + til din sub, tror jeg er ligemeget.  |
|
|
Hey og tak for svaret, ville det være sådant et kabel? www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_y_kabel /clicktronic_quality_subwoofer_kabel_75_m_4836_da.html
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jadetove skrev:
mx jelle skrev:
Jadetove skrev:
2. Hvordan sætter jeg den til min NADC355BEE? - mener selv det må være i preout 2,
idet preout 1
|
|
|
Hvis du fjerner "bøglen" som går fra preout 2 og til main in, så mister du effektdelen i din NAD, derfor skal der en y-splitter
ind.
Om du sætter den y-splitter ved preout 1 og kører den både til din crown og din sub, eller om du sætter den i preout 2 og
kører
i main in som før + til din sub, tror jeg er ligemeget.  |
|
|
Hey og tak for svaret, ville det være sådant et kabel?
www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_y_kabel /clicktronic_quality_subwoofer_kabel_75_m_4836_da.html
|
|
|
Nej, det er vist ikke sådan et, men bare et normalt y-split til phono. Det skal ikke være noget specielt til sub.
|
| Til top |
|
| |
Jadetove Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du eventuelt linke til et kabel som skal bruges ?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan fx splitte signalet med noget i stil med dissse
Y
Y
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey vis den skal spille præcis ville jeg finde noget andet cls og xls subne er kun til at spille højt har ejet en cls 12s
|
| Til top |
|
| |
Jadetove Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
XLS serien spiller en hel del mere præcist en CLS serien skulle jeg mene!
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey igen. vis det var metal du hørte tror jeg ikke cv er sagen. de er ikke helt præcise nok. kig på noget xtz . deres subs ser fede ud og skulle spille godt. kig inde på dans tv hifi center der sælger de dem. ellers laver b&w os nogle lækrer subs der spiller stram og dyb. du kan få en xtz med 12 enhed i den slår sikkert cv suben til ingen tid men du vælger self den sub du vil havde det er dig der skal lytte til den  P.S cv s. 21 og 18 subs går ikke ret dybt kun noget med 30 Hz. så tror xls heller ikke går så dybt som cls gjordte
|
| Til top |
|
| |
Jadetove Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Det der med at XLS ikke spiller så dybt som CLS er vist en skrøne. Dette står selv på Cerwin Vegas officielle hjemmeside http://www.cerwinvega.com/manuals/home/cls-xls.html Og ja jeg tror bestemt at en XTZ subwoofer kunne være spændende  , faktisk tror jeg at jeg hellere vil have sådan en  Har nogle folk herinde nogle erfaringer med XTZ subwoofers ?
|
| Til top |
|
| |
Jadetove Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen igen  Jeg har set en del på XTZ 99w 12.16 subwooferen og jeg tror helt klart jeg vil have den i stedet. http://www.xtz.se/se/produkter/subwoofers/99w12.16-matt - billeder kan ses her! Dog mangler jeg lidt hjælp med til hvordan jeg sætter den til! (har som nævnt tidligere NADC355BEE) Hvor den ene preout(1) er optaget af en effektforstærker. Regner med at jeg skal køre kablet fra enten LINE IN L eller R fra subwooferen til preout 2 til NAD'en. Jeg har brug for en som kan fortælle mig step for step hvilke kabler jeg skal bruge, skal vist bruge nogle adaptere og alt muligt gøjl for ikke at miste forbindelsen mellem preout 2 og MAIN-IN.  Svar udbedes! Mvh. Ove
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
yo igen ove jeg har ikke hørt de xtz subs men har en del erfaring om dem de ser både fede ud og er rigtig godt bygge kvali tror det var 25 mdf
eller sådan noget. og spiller sikkert fedt. der skulle side en sub1 udgang på din c355 ellers brug den udgang de andre nævner tror ikke du fortryder
køb af xtz subben :D
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skriver bare en pm til en af os vis du vil vide merer :)
|
| Til top |
|
| |