| Forfatter |
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er igang med at finde nyt system. Til at starte med kører jeg stereo da jeg i dag blev meget forelsket i b&w cm7 i stedet for dali ikon 6 mk2. Men da det var lukketid nåede jeg ikke at høre Dynaudios excite x32 ved hifiklubbens nabo som jeg så må have fornøjelsen af en af dagene. Det bliver nok et af de to sæt. Så vil gerne høre hvad i mener? Hvilken af de to højtalere skal jeg vælge? Er dynaudio de 2 kilo mere værd eller er de bedre?
B&W's cm7 eller Dynaudios excite x32?
Dog mente de ikke i hifiklubben at denons AVR-1911 kunne klare opgaven ordenligt - den havde jeg kig på til ikon serien. Derfor skulle jeg op i 2311. dog sys jeg efter udgiften til højtalere at en forstærker til 7000 er meget. Derfor har jeg kigget lidt på nettet og fundet en Onkyo TX-SR 608. Hvad siger i til sådan en forstærker til de to højtalere. Er det nok?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943
eller skal jeg over i noget Yamaha RX-V667 eller bliver det for småt?
http://www.av-connection.dk/?PGr=4269&ML=1386
hvad siger i til det
Ser frem til at høre jeres meninger, og på forhånd tak for det. __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andebio Begge de højtttalere du har kik på er jo super fede, men efter min mening lyder B&W en anelse mere "lyttevenlig forstået på den måde at Dynaudio har flere mikrodetaljer med men også mere lys i klangen. Men husk det er bare min mening, du skal selv ligge dine små lyttebøffer på begge kasser.
det fede ved forskellige højttalere er jo netop at de er bygget vidt forskellige grund holdninger til hvad god lyd er. Hvis du hopper på CM7, som er lidt sej at trække vil jeg mene de har ret i Klubben mht. at Denon 1911 ikke har kræfter nok. Men hvorfor overhovedet surround ? Du vil da få langt mere kvalitets lyd for billigere penge ved at holde dig til stereo.
Mvh High sky
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi jeg elsker at slappe af indimellem med en actionsspækket film med god lyd hvor det kører rundt mellem de forskellige højtalere :-D Det tror jeg ikke helt jeg vil undværre... __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
er onkyoen og yamahaen for små sys du?
__________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
andebio skrev:
| er onkyoen og yamahaen for små sys du? |
|
|
Sys..? __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudios højttalere er notorisk kendt for at være svære at trække.
Jeg tror du vil opleve, at din AVR-1911 kommer til kort, både på CM7 og X32.
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de recivere du nævner vil jeg påstå ikke er kraftig nok, så hvis du gerne vil opleve et actionbrag som de nu skal opleves(læs: med buller og brag), skal du have fat i en kraftigere reciver, eller gå efter et solidt stereo setup. Hvordan producenter opgiver watt er vist desværre ikke en entydig sandhed...
Jeg har selv en Onkyo 805 og et sæt B&W 683, og der er ikke nok krafter i min Onkyo til virkelig at få 683'erne til at folde sig ud, så jeg har en effektforstærker spændt foran.
Undervuder ikke hvad manglen på kraft kan gøre for lyden!
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
andebio skrev:
| er onkyoen og yamahaen for små sys du? |
|
|
Sys..?
|
|
|
Man er vel en forvirret vestjyde i Århus 
__________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj:
Tak for det. Problemet ligger i at jeg er studerende. Derfor kommer moneterne kun fra studiejob. Dog må forstærkeren for alt i verden ikke ødelægge lyden. Så måske det ender med denons 2311. Har du et bedre forslag til forstærkeren?
Hvad med NAD t747. Den er dog ikke klar til 3D hvis det skulle blive aktuelt __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
andebio skrev:
|
Luggelaj:
Tak for det. Problemet ligger i at jeg er studerende. Derfor kommer moneterne kun fra studiejob. Dog må forstærkeren for alt i verden ikke ødelægge lyden. Så måske det ender med denons 2311. Har du et bedre forslag til forstærkeren?
Hvad med NAD t747. Den er dog ikke klar til 3D hvis det skulle blive aktuelt
|
|
|
Jeg er selv studerende, så kender kun alt for godt den situation du står i, og husk nu, at det jeg skriver med de nævnte reciveres kraft kun er min holdning. Det vil ganske sikker lyde udemærket, og du vil med stor sandsynlighed blive rigtig glad for det du vælger. Dine behov er jo... dine behov!
NAD t747 kender jeg ikke vildt godt. Min bror har den godt nok, men den spiller sammen med Ikon 5. Den mangler dog ikke krafter til at spille op til dans. Og 3D er jo en smagssag...!
Ta i klubben og TP med nogle CDer, og lyt og lyt og lyt. Det tager tid at finde det hifi som passer til dig.
|
| Til top |
|
| |
portwood Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej derude, jeg synes lige, at Dynaudios den nye DM 3/7 skal nævnes som et billigere alternativ til Excite 32.. Har haft mit sæt i godt en uge, og vi taler altså om en relativt letdrevet højttaler, med masser af dynamik og spilleglæde. 3/7´erne er ikke mindre lyttevenlige end CM7`erne.. de er bare langt mere dynamiske og medrivende i mine ører! ;-)
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel Yamaha SS forstærker aka DSP A2 mm, fåes til 2-3000 kr. brugt, og giver frem for alt, en god forstærkerdel, men kombineret med en god indbygget DAC, som udnytter DSP. Det giver forstærker for alle skillingerne.

Cheers
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
må være et svært valg mellem b&w og dynaudio. jeg har et sæt dm685 de er os meget fede. lækker lyd i dem
|
| Til top |
|
| |
andebio Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var nede og høre Dynaudioerne i tape connection i århus i dag. Grunden til at jeg ville have gulvht var mest af alt bunden. Vi satte et sæt x32 til bag en misical fidelity m3 effektforstærker. Spillede rigtig godt, og kom langt rundt. Men manglede lidt bund.
Allerede fra starten havde han sagt at han tror jeg ville kunne lide focus 140. Så dem satte vi til og der kom staks mere varme i lyden og stadig nåede den bedre rundt en x32. De spillede super super super godt - men, manglede stadig bunden. Så vi satte en sub250 bag til lige at give det sidste. Håret i nakken og på armene stritter stadig. Jeg er helt vild med lyden i de højtalere. specielt da bunden lige blev bakket op med sub250eren. Dog tror jeg at sub 300 måske bliver enden på det.
Dynaudios ide om at lyd/musik skal afspilles som den er, er lige mig. At den ikke bliver farvet af en producents billede på god lyd. Jeg mener det giver højtaleren det sidste som desuden gør det er en super allroundhøjtaler. Hvor spillede det fedt.
antiklimaks: misical fidelity m3er - 10 kilo for en stereoforstærker. Hvor blev mit surround af? hvad skal jeg afspille på? Der er mindre ved at bruge ps3 til afspiller. Vidste allerede da vi satte anlægget til at den forstærker var for dyr mens jeg studerer. Men fedt at høre hvad højtaleren "kan".
Derfor satte vi yamaha rxv 1065 bag. Og ja jeg burde have hørt det først. Lyden blev knap så detaljeret. fed fed fed lyd og ingen tvivl om at det har vundet over cm7 i mit tilfælde. Så kunne man jo, hvis man fik 20 kilo ledig engang, købe m3 og en cdafspiller på et senere tidspunkt og bruge m3 som effekt i sorroundsystemet når det skulle igang.
Fantastisk eftermiddag og tak til Otto og Tapeconnection for yderst kompetent service. Nu har jeg brugt hele aftenen på at drømme om m3. Det er farlig sådan noget lyd :-D
kom gerne med kommentarer
Mvh. den forhåbentlig kommende focus 140 og yamaha receiver ejer, som ønsker sig m3 i julegave  __________________ mvh
Anders V
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
andebio skrev:
|
Var nede og høre Dynaudioerne i tape connection i århus i dag. Grunden til at jeg ville have gulvht var mest af alt bunden. Vi satte et sæt x32 til bag en misical fidelity m3 effektforstærker. Spillede rigtig godt, og kom langt rundt. Men manglede lidt bund.
Allerede fra starten havde han sagt at han tror jeg ville kunne lide focus 140. Så dem satte vi til og der kom staks mere varme i lyden og stadig nåede den bedre rundt en x32. De spillede super super super godt - men, manglede stadig bunden. Så vi satte en sub250 bag til lige at give det sidste. Håret i nakken og på armene stritter stadig. Jeg er helt vild med lyden i de højtalere. specielt da bunden lige blev bakket op med sub250eren. Dog tror jeg at sub 300 måske bliver enden på det.
Dynaudios ide om at lyd/musik skal afspilles som den er, er lige mig. At den ikke bliver farvet af en producents billede på god lyd. Jeg mener det giver højtaleren det sidste som desuden gør det er en super allroundhøjtaler. Hvor spillede det fedt.
antiklimaks: misical fidelity m3er - 10 kilo for en stereoforstærker. Hvor blev mit surround af? hvad skal jeg afspille på? Der er mindre ved at bruge ps3 til afspiller. Vidste allerede da vi satte anlægget til at den forstærker var for dyr mens jeg studerer. Men fedt at høre hvad højtaleren "kan".
Derfor satte vi yamaha rxv 1065 bag. Og ja jeg burde have hørt det først. Lyden blev knap så detaljeret. fed fed fed lyd og ingen tvivl om at det har vundet over cm7 i mit tilfælde. Så kunne man jo, hvis man fik 20 kilo ledig engang, købe m3 og en cdafspiller på et senere tidspunkt og bruge m3 som effekt i sorroundsystemet når det skulle igang.
Fantastisk eftermiddag og tak til Otto og Tapeconnection for yderst kompetent service. Nu har jeg brugt hele aftenen på at drømme om m3. Det er farlig sådan noget lyd :-D
kom gerne med kommentarer
Mvh. den forhåbentlig kommende focus 140 og yamaha receiver ejer, som ønsker sig m3 i julegave 
|
|
|
Det er simpelthen bare fedt at have sådanne oplevelser med god service og kompetent viden, og godt at hører at du har fundet noget som passer dig.
|
| Til top |
|
| |