| Forfatter |
|
Kevin_Mn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der har den overbevisning at en højttaler ikke skal andet end at spille musik? Hvis jeg går ud og køber noget som har en hvis funktion, f.eks. en højttaler hvis funktion udelukkende er at spille musik/lave lyd, så skal den kunne det til det ypperste. Jeg forstår ikke hvordan folk kan vælge en højttaler fra fordi de synes den er grim, eller bruger x-antal kroner på en anden fordi den er flot? Når jeg køber noget skal den gøre den ting den skal så det er alle pengene værd, så f**k om den er grim! Derfor ville jeg ALDRIG købe B&O da jeg ikke forstår konceptet i at købe højttalere fordi de er pæne, for en højttaler skal lave lyd, ikke se godt ud. Man har vaser, billeder etc. hvis funktion er at se godt ud, en højttaler skal lave lyd. Jeg kunne da heller ikke finde på at købe en sofa som var skide lækker, men som man sad af h til i (som min mor  ). Af samme grund køber jeg ikke Apple produkter, da alt indmad er det samme og jeg gider ikke give mere for design/looks. Jeg har det bare sådan at når jeg køber noget, skal det kunne den ting det gør, så den er alle pengene værd, og ved f.eks. B&O så spiller det jo skide godt, det siger jeg heller ikke noget om, jeg siger bare at for de samme penge kunne man få noget der spillede meget bedre, eller for færre penge kunne man få noget som spillede lige sådan. Ikke for kun at køre på B&O men de går bare for meget op i design
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kevin: Har du en cykel? Spillede det ved købet nogen rolle, hvordan den så ud, eller prøvede du flere forskellige modeller i praksis, for at finde ud af hvilken der passede bedst til dig?
Min pointe er, at for langt de fleste spiller udseendet (også) en rolle, uanset hvilken funktion produktet er tiltænkt. En højttaler fylder i de fleste tilfælde mere end en anelse, og da det heldigvis er de færreste ejere af højttalere som er blinde, spiller udsendet i en eller anden forstand en rolle. Så, højttaleren skal, udover at kunne gengive hermetisk musik, ligeledes være til at holde ud at se på. For det meste. 
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Kevin_Mn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en gammel besse cykel, spraymalet sort, skide grim men kører som en drøm
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kevin_Mn skrev:
Er jeg den eneste der har den overbevisning at en højttaler ikke skal andet end at spille musik? Hvis jeg går ud og køber
noget som har en hvis funktion, f.eks. en højttaler hvis funktion udelukkende er at spille musik/lave lyd, så skal den kunne
det til det ypperste. Jeg forstår ikke hvordan folk kan vælge en højttaler fra fordi de synes den er grim, eller bruger x-antal
kroner på en anden fordi den er flot? Når jeg køber noget skal den gøre den ting den skal så det er alle pengene værd, så
f**k om den er grim!Derfor ville jeg ALDRIG købe B&O da jeg ikke forstår konceptet i at købe højttalere fordi de er pæne,
for en højttaler skal lave lyd, ikke se godt ud. Man har vaser, billeder etc. hvis funktion er at se godt ud, en højttaler skal
lave lyd. Jeg kunne da heller ikke finde på at købe en sofa som var skide lækker, men som man sad af h til i (som min mor
).Af samme grund køber jeg ikke Apple produkter, da alt indmad er det samme og jeg gider ikke give mere for
design/looks.Jeg har det bare sådan at når jeg køber noget, skal det kunne den ting det gør, så den er alle pengene værd,
og ved f.eks. B&O så spiller det jo skide godt, det siger jeg heller ikke noget om, jeg siger bare at for de samme penge
kunne man få noget der spillede meget bedre, eller for færre penge kunne man få noget som spillede lige sådan.Ikke for
kun at køre på B&O men de går bare for meget op i design
|
|
|
Du får det at lyde som om, at alting enten er sort eller hvidt. Ydelse eller æstetik? Måske du også vælger partner efter
samme kompromiløse princip? Specielt når det vedr. elektronik har jeg selv over tid flyttet mig længere over mod æstetik og
praktisk funktionalitet. Måske er jeg ved at blive gammel - eller bare mere rationel
|
| Til top |
|
| |
Lars_B Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kevin_Mn skrev:
Ja en gammel besse cykel, spraymalet sort, skide grim men kører som en drøm |
|
|
Men hvorfor er den malet sort? Har det forbedret køreegenskaberne...?
|
| Til top |
|
| |
DDarko Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kevin_Mn skrev:
Af samme grund køber jeg ikke Apple produkter, da alt indmad er det samme og jeg gider ikke give mere for design/looks.
|
|
|
Du køber appleprodukter for helhedens skyld. I en macbook får du måske ikke mest hardware til prisen, men du får et langt
bedre operativsystem, en rigtig god og neutral skærm samt et lækkert og funktionelt tastatur. Dertil er det robust samlet og
kompatibelt med fremtidige mac-produkter. Så selvom computeren måske ikke har det nyeste grafikkort, ja, så er den for
mange, som en helhed, det rigtige valg.
Det samme kan siges om højtalere. Nok er lyden dens primære formål, og bliver af mange derfor vægtet højest, men dette
udelukker ej vejningen af dens andre egenskaber. Hvem ville fx vælge en højtaler, der er skrøbelig af bygning, tudegrim,
tung som et ondt år, kollosal og umulig at skaffe nye reservedele til? For ikke at nævne det heftige prisskilt?
VH Jens
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne godt tænke mig at vide, hvordan din kone/kæreste ser ud. hehe
kan godt følge dig lidt af vejen, men det gør vel ingen skade højtaleren ser godt ud, som din mentor __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
Møffe-manden Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
| kunne godt tænke mig at vide, hvordan din kone/kæreste ser ud |
|
|
Hun er tude grim, men kan lave mad og gøre rent   
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lidt sjov indgangsvinkel til en ny debat. Jeg ved ikke præcis hvad du søger med dit indlæg? Min egen overbevisning er at der ikke er noget der er bedre end hvis design og funktionalitet går op i en højere enhed. Det er set ind imellem at dette kan lade sig gøre hvis den enkelte fabrikant bruger resourcer til at forene design og funktionalitet der ikke er behøves at være modpoler!! Heldigvis er god/dårlig design en smagssag så den den del af 'diskussionen' kan være vidtfavnende. Den nuværende højttaler i mit anlæg ville jeg nødig se som en rå MDF plade frem for en flot fineret en af slagsen. Så hellere betale nogle tusinde kroner ekstra for dette. En kendsgerning med netop B&O er at deres produkter har en stor fanskare der sætter design højere end det rent funktionelle. Jeg vil dog nævne at B&O netop er ganske dygtige til at lave deres produkter brugervenlige hvilket vel også er en del af en funktionalitet. Jeg vil sige at jeg ikke selv har B&O og det skal derfor ikke ses som et forsvar af deres produkter men blot som en forståelse for at det er designfilosofi dette firma er baseret på som en høj prioritet.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DDarko + jøka + brok
Morten & Møffe
trådstarter
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hver sin smag og fordom
Der er HIFI og B&O. 2 umildbar forskellige verdener. Er det fair at sige den side man ikke er til er noget af det værste skidt der kan fås til det som det sælges til?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke til nogen side i ret mange aspekter af livet  - hvorfor afskære sig?
Der står DIY + Thorens i stuen, men B&O i kælderen. Og DDarko har forklaret hvorfor mac har været det logiske valg, også for
mig, efter 16 år med ms-dos/win.
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min stue er højttalerne, den overvejende del af tiden, tavse, og når de ikke spiller musik, agerer de jo en form for møbel, og i den situation er
deres primære funktion at være pæne at se på. ...præcis som med...kvinder
__________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min stue spiller de hele tiden,enten radio el. TV.Kvinder har dog lidt andre former end højttalere og kan derfor være pænere at se på.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
DDarko + jøka + brok
Morten & Møffe
trådstarter  |
|
|
Smagdommeren har været der. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on folks.
I ville være ringe pædagoger. Her møder i jeres spejlbillede, en ung forfænglig dreng, som prøver kræfter med garvede voksne mænd. Her kan i udfordre drengen, og i kan nemt møffe ham. Han blotter sig, og spiller over hele banen. Han er overbevist om, at han er "no nonsence", men alligevel afslører valget af sort spray til cyklen, en sårbarlighed.
I er for indebrædt....jager i flok.
Tråden...., ja højttalere skal spille musik. De kan de fleste af dem. Det er for mig, ikke ligegyldigt hvordan de ser ud. Men de spiller nu stadig bedre end det meste andet.
Jeg vil også heller have en smart laptop frem for et kæmpe monster towerkabinet.
Cheers __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at lyde som en forkælet ung mand på 24..
Men er det ikke bare et spørgsmål og penge der afgør om man kan få både design og lyd til at gå op.. ?
Dali MS5, hele B&W 800 serien, Vienna og mange andre laver gudesmukke højtalere som spiller bedre end mange andre.. Elektrostathøjtalere er mange gange rigtig flotte..
Og selvfølgelig Beolab5 (tør jeg sige det) er også en udemærket højtaler hvis man tænker over at det er en forstærker, D/A converter og højtaler i et:)
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
| Smagdommeren har været der. |
|
|
Ja, og det må han godt, ikke? Der står "debat forum" 
Når trådstarter lægger ud med "alt indmad er det samme", hvorfor der ikke er grund til at købe mac, mangler der altså nogle fundamentale overvejelser om operativsystem og brugerinterface. Det kunne jeg jo skrive, men det var jo heldigvis gjort.
Tilsvarende omtales B&O som et firma der udelukkende lægger vægt på design. Det er hørt før, men usandheder vinder ikke i sandhedsværdi ved at blive gentaget. Om man så vil betale, er op til en selv, men det er tankevækkende at man ikke her på H4A kritiserer andre for at købe en RIAA til 20kkr, mens et sæt Beolab 9 til 50kkr fremstilles som vanvid.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|