Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beolab 5 kopi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte denne højtaler for et par år siden, og det var en rigtig god oplevelse.

Men den er jo prissat så ingen normale kunder kan være med.

Der er med garanti ikke brugt de store penge på enheder, og den der aluminiumsproduktion er slet ikke så innovativ og dyr længere.

Det undrer mig at B&O virkeligt kan skræmme kopier eller vellignende kopier væk. Er der nogen der har set nogle?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Der er en ting du har totalt misforstået/ overset og det er at Beolab5 på ingen måde er overprissat eller ligende.

I det højtalersæt for du en en fantastisk højtaler, med en sprædningsevne som ikke mange andre kan komme inærheden af og en bass som er så vild at det er svært ikke at smile. Derudover så er der includeret 8 effektforstærkere (en til hver enhed) en pre, dac og digital rumkorrektion.

Prøv at regne en pris ud på alt dette og du vil finde ud af at det faktisk er svært at finde et setup i det samme prisleje som kan matche Beolab5.

Jeg har ved flere lejligheder hørt Beolab5 og en bekendt har haft et sæt i nogle år og det sæt har faktisk været i mit hifirum også i et par dage.

Men vist det bare er for at "svine" B&O til at du starter denne tråd og du på ingen måde har hørt højtalerne. Tjaaaaaaa

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Møffe: Læs nu hvad manden skriver, han har hørt den! Ellers er det jo meget rigtigt det du skriver her, og det havde været nok.

Kramer: Som Møffe vist også får gjort klart så er det her ikke bare en højttaler, det er ogsåforstærkere osv. Så de er faktisk slet ikke så slemt prissat.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg nu ville svine højtalerne til ville jeg nu nok ikke skrive at det var en rigtig god oplevelse, så ville jeg nok skrive noget andet. Det kan jeg love dig for.

Jeg synes såmænd at det er er det bedste hvis nogle ikke har kopieret den højtaler. Det kræver jo hundrede tusinder af mandetimer at udvikle sådan et produkt. Så det bedste er jo altid hvis produktet er beskyttet, det giver jo arbejdspladser til os. Og læg mærke til, at der er kommet en skov af produkter i kølvandet på højtaleren. F.eks. lydanlæg til biler eks. Aston Martin. Så det er jo en ren solstråle historie.

Det har B&O jo gjort storslående. Vi er dødafhængige af at vores store virksomheder som B&O, Grundfos og Danfoss gør et godt stykke arbejde. Og det er der jo i den grad tale om her.

Men selve materialeprisen er jo lav, og så ender det jo ofte med at nogle kinesere kommer. Prøv eks. at se de dacs der er på www.audio-gd.com

Det er dælme meget for pengene.

Hvis du gerne vil have et par Beolab 5 så forstår jeg det såmænd godt

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Møffe: Læs nu hvad manden skriver, han har hørt den! Ellers er det jo meget rigtigt det du skriver her, og det havde været nok.

Kramer: Som Møffe vist også får gjort klart så er det her ikke bare en højttaler, det er ogsåforstærkere osv. Så de er faktisk slet ikke så slemt prissat.

Mvh. l´Blundt

Hejsan,

Ja højtaleren er jo prissat efter hvad markedet kan bære. Der er jo sjældent at man prissætter efter omkostninger på den type produkter. Det er et godt produkt, derfor kan det bære prisen.

Jeg kan godt se at der er forstærkere mm, men altså, vi får ikke B&O til at lægge stykpriserne på indkøb på bordet for de der ICE moduler, det vil nemlig se sjovt ud. Men hvad pokkern, det er jo heller ikke det afgørende for os. Det er derimod lyden.

Det undrer mig at nogle af de store bare ikke kopierer spredningsprincippet.

http://www.linkwitzlab.com/

Har jo med sin pluto system gjort lidt det samme. Men knap så køn  - faktisk grim

Så mon ikke nogle af det store snart vågner op.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Systemet og princippet med spredelinserne som oprindelig blev opfundet af folk fra Sausalito Audio er jo patenteret, så det er nok en del af forklaringen.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
kramer71 skrev:

Systemet og princippet med spredelinserne som oprindelig blev opfundet af folk fra Sausalito Audio er jo patenteret, så det er nok en del af forklaringen.

Ahh ok.

Jeg kan her se at B&O har købt alle patentretighederne fra Sausalito Audio:

http://www.sausalitoaudio.com/company_overview.html

Sådan ordner man det !

Men det plejer nu ikke at skræmme kineserne. B&O må alligevel have en ret skrap juridisk afdeling :)- men det er såmænd også lidt af et guldæg de har der. Det er jo godt for markedsføringen.

Hvad der måske kan undre lidt er at både ICE og spredningsteknologien kommer ude fra B&O. Dvs. at de ikke selv har lavet innovationerne. Det er jo ikke helt godt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes