Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugt B&W 705 vs. Ny B&W/Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gynther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg leger lidt med tanken om at skifte til kompakthøjttalere og har set B&W 705'eren brugte her på siden. Men hvad siger I? Kan en brugt B&W 705 stadig konkurrere med f.eks. en ny B&W DM685? Jeg tænker at den jo (ny)prismæssigt er i en helt anden klasse end 685.

Udover B&W 705'erne har jeg kigget lidt på brugt f.eks. JBL Ti1000 eller nye Dali Ikon / B&W CM1. Jeg har haft JBL de sidste 15 år, men er åben overfor at prøve nye mærker. Mit indtryk af Dali Ikon er at de er mere åbne i lyden og CM1 har jeg ikke hørt på endnu. De ser flotte ud, men virker lidt små?

Er det helt skidt at hænge de her højttalere op på endevæggen i en stue? Jeg ved godt at placering på et par gode stativer er det optimale, men går det helt galt hvis man hænger dem op?

Jeg har fået en lille pige, som indenfor det næste års tid nok vil få pilfingre og bruge hvad hun kan til at komme op at stå, så det er grunden til at jeg gerne vil hænge dem op.

Som det ser ud lige nu vil det være enten en Sony Surround receiver der bliver koblet til eller en NAD L75. Begge leverer vist omkring 60 watt i 8 ohm.

På forhånd tak.

Mvh. Jonas

Til top Vis Gynther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gynther

Gynther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Og forresten synes jeg at B&W 705'eren er en smuk højttaler ligesom CM1'eren. Det gør jo ikke noget at de både lyder godt og ser godt ud
Til top Vis Gynther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gynther

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer B&W dm685 og er vanvittig glad for dem. Jeg har dem også hængende på endevæggen og endte med de nævnte
højtalere fordi de kommer med en "hank" bagpå, hvorfor de er lige til at hænge op.
Endvidere syntes jeg at både DALI Ikon og deres Mentor ikke på nogen måde kan følge med i mellemtoneområdet og desuden
er deres diskant overhovedet ikke i min smag. Dog er deres detaljeringsgrad noget bedre end dm685's.
Jeg lyttede også til CM1, men synes at de virker lidt for indelukkede/bastunge i lyden - noget der kun vil forværres når
højtalerne kommer op at hænge.

Har aldrig hørt 705, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Don Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

705 og 685 bruger enheder i samme materiale og størrelse, så jeg tror ikke der er så stor forskel i lyden på dem 
Til top Vis Don Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Kristensen

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Don Kristensen skrev:
705 og 685 bruger enheder i samme materiale og størrelse, så jeg tror ikke der er så stor forskel i lyden på dem 

Det er ikke ensbetydene med at de lyder ens :)

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

jeg har 685 erne dem kan jeg hvertfald anbefale
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

Tallahassee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Don Kristensen skrev:
705 og 685 bruger enheder i samme materiale og størrelse, så jeg tror ikke der er så stor forskel
i lyden på dem 

Så kan det i hvert fald aldrig nogensinde svare sig, at give 16.400 for en B&W 805D, når man lige så godt kan købe en B&W
685 til 1/8 af prisen..!!    De har trods alt også samme størrelse enhed og lavet af samme materiale..

Nå, spøg til side :)
Det er efterhånden et par år siden jeg har lyttet på 705'eren, men så hudt jeg visker er den forholdsvis lys i lyden…altså,
temmelig meget i modsætning til 685, der kan lyde lidt mudret med nogle ting (men til gengæld har en temmelig hæderlig
bund).
Hvilken lyd man så er til, må være op til den enkelte..

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Talla  hvordan lyder 685 mudret :) kan alså godt have været amp og det der de var sat til
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Angående det at hænge dem op på væggen: Ja, det kan da lade sig gøre, og det vil da sikkert ikke ødelægge lyden, også fordi basporten er placeret foran. Men det må du prøve at eksperimentere.

Jeg tror dog, der er et par ting, der er bedre end at hænge den op. Du kunne sætte dem på kraftige hylder, så de stadig kunne komme en smule væk fra væggen. Eller du kunne bruge et sæt standere med samme dybde foroven og forneden, og skrue standerne fast i væggen - hvilket så vil give omtrent det samme som hylderne, men det vil måske være nemmere at få gjort stabilt.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Tallahassee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

kazze27 skrev:
Talla  hvordan lyder 685 mudret :) kan alså godt have været amp og det der de var sat til

Synes bare at stemmen kan træde lidt i baggrunden, og blive erstattet af bas.. Ikke at det nødvendigvis er dårligt :)
Hørte bare en Dali (lektor mener jeg) ved siden af, og synes den var mere åben i lyden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes