| Forfatter |
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har i et stykke tid ledt efter en ny højttaler og har læst mig frem til at Avance skulle være ret gode. Jeg har derfor overvejet et par Dana 930. Jeg har dog aldig hørt dem og ville forhøre mig hos nogen af jer. Er der nogen der kan komme med nogle indtryk om det er en god eller dårlig højttaler? Jeg har i min jagt hørt på mest Dynaudio 140 og lidt system audio.
På forhånd tak for hjælpen :) __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige med. Undskyld jeg stiller et spørgsmål her, men hvor kan de købes og hvilket prisleje ligger de i?
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, bare i orden. Jeg tror ikke rigtigt man kan købe dem mere, medmindre det er brugt. Jeg kan selvfølgelig tage fejl. Men jeg har kun set dem brugt...
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Vi må lige se når der kommer nogen der faktisk har forstand på dem.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan søge på forummet her. Der står rigtig meget info om dem og de tidligere Avance sig. 3 - Mk2-Mk3.
Dana 930 er den sidste nye aftapning og afløseren for Signature. 3 Mklll. Rigtig meget højttaler for pengene og topklasse enheder fra Scanspeak. Havde Sig. 3 Mkll engang. De spiller lækkert med flot top og mellemtone og for en stander at være en flot dyb kontrolleret bund. Spiller med stor soundstage!
Fik aldrig hørt Dana 930, men den skulle efter sigende være ændret i delefilteret med bedre komponenter. Denne sidste model skulle være god, rigtig god.
Kan se at der stadig er et sæt til salg på ksb __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun give Music4Life ret, det er en super-højttaler.....især til brugtprisen 
Har osse haft forgængeren, Avance Signature 3 mkIII, og dem var jeg rigtig glad for. Super-enheder fra Scanspeak, og flot finish til prisen. Og de var rimeligt nemme og trække, havde ingen problemer med 2 x 30 watt kl. A forstærker. Synes de følger godt med, jo dyrere grej man smider på dem 
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de kan kun købes brugt - desværre, må man sige. Avance er vist mere eller mindre blevet afløst af Gamut, som er meget, meget dyrere, end Avance var.
Jeg har selv gulvmodellen, Avance Dana 980. Og det er en virkelig fremragende højttaler - jeg har endnu aldrig hørt nogen højttaler, som giver mig lyst til at skifte dem ud  De spiller meget musikalsk og medrivende, med masser af bas og fodtramp, men uden at det går ud over balancen eller mængden af detaljer i musikken. De er noget nær perfekte til prisen - synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men det lyder da rigtigt godt, det kunne godt lyde som en fornuftig højttaler at hive hjem i stuen. Jeg har hørt noget om at diskanten skulle være den samme som i System Audio's SA2K, bare opgraderet. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Ja, de kan kun købes brugt - desværre, må man sige. Avance er vist mere eller mindre blevet afløst af Gamut, som er meget, meget dyrere, end Avance var.
Jeg har selv gulvmodellen, Avance Dana 980. Og det er en virkelig fremragende højttaler - jeg har endnu aldrig hørt nogen højttaler, som giver mig lyst til at skifte dem ud De spiller meget musikalsk og medrivende, med masser af bas og fodtramp, men uden at det går ud over balancen eller mængden af detaljer i musikken. De er noget nær perfekte til prisen - synes jeg. |
|
|
Jeg spiller også selv på Dana 980. Har haft dem i 3 år, og sikkert også mange år ud i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Hippo skrev:
| Ok, men det lyder da rigtigt godt, det kunne godt lyde som en fornuftig højttaler at hive hjem i stuen. Jeg har hørt noget om at diskanten skulle være den samme som i System Audio's SA2K, bare opgraderet. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette? |
|
|
Aner det ikke. Men mener at diskanten skulle være en D9700. Om den er mod, aner det ikke
Anyway, er det en dejlig diskant __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Vedberg Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke den serie, der drøftes i tråden her. Modellerne på linket er fra den daværende lavere serie hos Avance. Det er gode højttalere, men ikke tilnærmelsesvist i samme klasse som Signature 3/8 mk II/III, Dana 930/980 mv.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |