| Forfatter |
|
Olap Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en måned siden købte jeg en System Audio Sub elektro 175 subwoofer. Sub'en spillede fremragende den første dag - både i hifi og film, men allerede dagen efter var den total død. Blev sendt til reparation, men det samme skete igen. Blev byttet til en ny, men ak. For 3.gang måtte jeg konstatere at sub'en var død efter bare en dag. Det virker som om sub'en ikke kan tåle at stå standby..? Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende med de nye subwoofere fra SA...?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olap Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg mener ikke sub'er er presset for meget (kan den iøvrigt det..). Er kun anvendt få timer og har ikke spillet særligt højt. De tre knapper bag på sub'en til indstilling af bl.a. volumen, er næsten på minimum indstilling. Den lille afbryder øverst står på Auto (standby). Sub'en er ikke gået død mens den spiller, men efter at have stået standby i mindre en et døgn....
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da foreslå at du prøver at lade være med at bruge den standby funktion. Det kunne jo lyde som om det kunne være en mulighed for at det er der filmen knækker.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olap skrev:
| Nej, jeg mener ikke sub'er er presset for meget (kan den iøvrigt det..). Er kun anvendt få timer og har ikke spillet særligt højt. De tre knapper bag på sub'en til indstilling af bl.a. volumen, er næsten på minimum indstilling. Den lille afbryder øverst står på Auto (standby). Sub'en er ikke gået død mens den spiller, men efter at have stået standby i mindre en et døgn.... |
|
|
ja en NY sub kan godt presses for meget, hvis du spiller på max ligeså snart den er pakket ud, så er der en hvis sandsynlighed for at den bukker under. Men det lyder ikke til at være tilfældet her..
det lyder underligt, prøv at kontakte SA og hør om de har en forklaring. det er nu dem der burde kende subben bedst, og de er faktisk ret flinke derinde.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt lyde som om at det er den Auto-on funktion der driller... har du prøvet at stille den på on hele tiden ofrat se om den virker.... kan være at outputtet fra din forstærker ikke er nok til at vække den ??? bare en ide.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Olap Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve at kontakte SA og høre deres kommentarer. Iøvrigt er det underligt at der ikke medfølger et produktblad eller manual til sub'en.! Der en del knapper og tilslutningsmuligheder bag på sub'en og det kunne være rart med en forklaring til disse. Hvis sub'en (som witzel skriver) kan presses for meget som ny, burde det også fremgå af en manual.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er et problem med stand-by funktionen på den ,
må SA da bare lave det eller pengene tilbage.
Det lyder som om flere har dette problem .
Altså en fejlkonstruktion . NICE SA!!
Mvh Peter
PS : Man skal da ikke prøve at leve med sådan noget ( uden stand by )
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren i en sub står ikke af fordi man presser den fra begyndelsen - det er som med en almindelig forstærker, der spiller dårligt fra starten og lige skal spilles til. Skal den presses til at stå af, skal den have usandsynligt mange tæsk specielt fordi det er så kraftig en forstærker der sidder i SE175 og SE200´eren!
Forklaringen ligger nærmere i at der tilsyneladende er et problem med nogle af de forstærkere i de nye SA subs. Jeg har hørt temmelig mange steder fra, hvor forstærkeren er blevet udskiftet i både 175 og 200´eren - enten fordi de har brummet ret meget eller ganske enkelt fordi de er afgået ved en stille død uden noget egentlig grund. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olap skrev:
| Jeg vil prøve at kontakte SA og høre deres kommentarer. Iøvrigt er det underligt at der ikke medfølger et produktblad eller manual til sub'en.! Der en del knapper og tilslutningsmuligheder bag på sub'en og det kunne være rart med en forklaring til disse. |
|
|
jeg undrede mig også over at der ikke var en manual eller lign med min, men hvis man kigger lidt på knapperne så kan det godt give lidt mening hvad de skal bruges til.
volume, giver sig selv. fasen burde heller ikke volde problemer. on/off/auto har du fundet ud af. bass boost, ja giv bassen et boost!?. crossoverfrequency, der bruger du vel forstærkeren istedet. (for den bruges, mig bekendt, kun når man kører højttalersignalet over subben)
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Olap skrev:
| Nej, jeg mener ikke sub'er er presset
for meget (kan den iøvrigt det..). Er kun anvendt få timer og har ikke
spillet særligt højt. De tre knapper bag på sub'en til indstilling af
bl.a. volumen, er næsten på minimum indstilling. Den lille afbryder
øverst står på Auto (standby). Sub'en er ikke gået død mens den
spiller, men efter at have stået standby i mindre en et
døgn.... |
|
|
ja en NY sub kan godt presses for meget, hvis du spiller på max
ligeså snart den er pakket ud, så er der en hvis sandsynlighed for at
den bukker under. Men det lyder ikke til at være tilfældet her..
det lyder underligt, prøv at kontakte SA og hør om de har en
forklaring. det er nu dem der burde kende subben bedst, og de er
faktisk ret flinke derinde. |
|
|
Huh ???? Ku man få en nærmere forklaring?
Hvis du kan brænde en sub af fordi den er ny - er det så ikke en ringe sub?
Selvfølgelig skal f.eks. en HT eller en bil lige køres til, men ligefrem brænde en sub af fordi den får klø??
Gad vide hvad bilforhandleren ville bruge som undskyldning....
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Olap Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub'en er nu leveret tilbage til forhandleren, og pengene refunderet. SA er kontaktet for om muligt at få en forklaring. Nogen bud på en anden sub i prisklassen 3-5000..?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Yamaha YST-SW1500. Jeg ved den duer. Jeg har en selv og den kan fås for 5500 Kr. sydpå (ink. fragt og forsikring).
|
| Til top |
|
| |
kek77 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige købt en sa 175 sub i dag, så jeg er da spændt på om den virker!! 
Men i kt kendte de ikke til problemet, dog havde de haft et par stykker der brummede lidt for meget!! men de blev også fikset, det igen problemer der!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schriver foreslår Audio Pro og de laver jo også gode subs. Og det er korrekt at TapeConnection forhandler dem men. . .
En Audio Pro Bravo koster hos TapeConnection Kr. 9000,- Hos Audio Concept i Aalborg koster den kun Kr. 5000,-
Gæt selv hvor jeg købte min
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kek77 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå jeg har fået testet min ny erhvervet sa sub175 og forstærker osv. virker der ikke umiddelbart til at være nogen problemer med!! og jeg syntes den gør det ret godt sammen med mine 1730!
Dog har jeg et problem med at den står og suser hele tiden når jeg slukker anlægget, og når den står på standby (auto og off) men der er ikke nogen når den er on!! hvad faen kan det være??? jeg har også prøvet at fjerne signal kabel mellem sub og forstærker og det hjælper heller ikke noget!
mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok til, at der er nogle problemer med den sub! Jeg havde ellers tænkt mig at købe den i næste måned, men det kan da godt være, at jeg skal finde en anden løsning!
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en sub til mine SA 1280'ere, og har kigget på SA175! Denne tråd er dog foruroligende....
Er der andre der har oplevet samme problem, eller synes det at være blevet fikset!?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstærkerdelen i SE175 er samme som i SE200.. jeg har ikke haft problemer efter den blev skiftet i min. (henvisning til årsag, i tidligere indlæg i denne tråd)
Lækker sub ellers.. jeg er MEGET glad og tilfreds. Kender et par stykker til med SE200, de er også MEGET glade.
|
| Til top |
|
| |