Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna Acoustics Strauss (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Ville høre om der var nogen der havde prøvet denne HT,

sammen med NAD M3?

Til top Vis Silverwave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silverwave

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Hej

Ville høre om der var nogen der havde prøvet denne HT,

sammen med NAD M3?

JA, det har jeg, da music4life havde den forstærker havde han den med ned til mig en dag for at prøve den på mine strauss, Nad'en magter ikke den opgave, lyden bliver total lys og skinger, så glem alt om den combo.

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

underligt den bliver lys og skinger? er det højttalerens egenskaber, der sammen med forstærkeren, der måske besidder
samme egenskaber, bare bliver for meget af det gode?

Jeg har selv m3, og min erfaring, både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme ende af Scalaen. Jeg har
endda skruet èn DB op for diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for diskanten.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Havde godt hørt noget om, at dette måske ikke var den bedste kombi. Havde set et sæt på KSB som jeg overvejede, da prisen var ok. Derfor denne forespørgsel.

Men kan høre at jeg skal gå andre veje.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
underligt den bliver lys og skinger? er det højttalerens egenskaber, der sammen med forstærkeren, der måske besidder
samme egenskaber, bare bliver for meget af det gode?

Jeg har selv m3, og min erfaring, både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme ende af Scalaen. Jeg har
endda skruet èn DB op for diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for diskanten.
Hjemme hos music4life var den skam også varmt lydende, men filmen klækker totalt når den bliver koblet med strauss, strauss er jo også varmt klingene og med min PASS int-150 er der ingen problemer, tolker det sådan at M3'eren ikke magter opgaven.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Silverwave skrev:

Hej Dan

Havde godt hørt noget om, at dette måske ikke var den bedste kombi. Havde set et sæt på KSB som jeg overvejede, da prisen var ok. Derfor denne forespørgsel.

Men kan høre at jeg skal gå andre veje.

ja, find en anden højtaler, ikke fordi en er dårlig, jeg er selv meget glad for mine ejne, men hvis du vil spille på strauss så skal du nok indregne udgiften til en kraftiger forstærker.

Silverwave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg godt se. Kunne også godt tænke mig på sigt, at prøve en Pass forstærker.

Men mangler HT lige nu, så vil hellere bruge pengene der.

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
klypstefan skrev:
underligt den bliver lys og skinger? er det højttalerens egenskaber, der sammen med
forstærkeren, der måske besidder samme egenskaber, bare bliver for meget af det gode? Jeg har selv m3, og min erfaring,
både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme ende af Scalaen. Jeg har endda skruet èn DB op for
diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for diskanten.
Hjemme hos music4life var den
skam også varmt lydende, men filmen klækker totalt når den bliver koblet med strauss, strauss er jo også varmt klingene og
med min PASS int-150 er der ingen problemer, tolker det sådan at M3'eren ikke magter opgaven.

hvorfor tror du den ikke magter opgaven? Nu kender jeg ikke pass int-150 gennem oplevelse, men gennem læsning, synes
jeg at huske at det er en forstærker prissat en del over m3. Så den burde vel også kunne leverer noget ud over NADen.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
dan a. skrev:
klypstefan skrev:
underligt den bliver lys og skinger? er det højttalerens egenskaber, der sammen med
forstærkeren, der måske besidder samme egenskaber, bare bliver for meget af det gode? Jeg har selv m3, og min erfaring,
både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme ende af Scalaen. Jeg har endda skruet èn DB op for
diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for diskanten.
skam også varmt lydende, men filmen klækker totalt når den bliver koblet med strauss, strauss er jo også varmt klingene og
med min PASS int-150 er der ingen problemer, tolker det sådan at M3'eren ikke magter opgaven.

hvorfor tror du den ikke magter opgaven? Nu kender jeg ikke pass int-150 gennem oplevelse, men gennem læsning, synes
jeg at huske at det er en forstærker prissat en del over m3. Så den burde vel også kunne leverer noget ud over NADen.

Det er også min erfaring at M3 er meget svag. Den for i den grad baghjul af dens forgænger S300

Hvorfor ved jeg ikke, den er opgivet til større efekt, men det kan jo være forforstærkerdelen der ikke har styr på signalet.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

klypstefan skrev:
dan a. skrev:
klypstefan skrev:
underligt den bliver lys og skinger?
er det højttalerens egenskaber, der sammen med forstærkeren, der måske besidder samme egenskaber, bare bliver for
meget af det gode? Jeg har selv m3, og min erfaring, både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme
ende af Scalaen. Jeg har endda skruet èn DB op for diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for
diskanten.
Hjemme hos music4life var den skam også varmt lydende, men filmen klækker totalt når den bliver
koblet med strauss, strauss er jo også varmt klingene og med min PASS int-150 er der ingen problemer, tolker det sådan at
M3'eren ikke magter opgaven.
hvorfor tror du den ikke magter opgaven? Nu kender jeg ikke pass int-150 gennem
oplevelse, men gennem læsning, synes jeg at huske at det er en forstærker prissat en del over m3. Så den burde vel også
kunne leverer noget ud over NADen.

Det er også min erfaring at M3 er meget svag. Den for i den grad baghjul af dens forgænger S300

Hvorfor ved jeg ikke, den er opgivet til større efekt, men det kan jo være forforstærkerdelen der ikke har styr på
signalet.

Ja det lyder underligt i mine øre. Med den opgivne effekt, burde den jo ikke være svag på nogen måde.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
stridsvognen skrev:

klypstefan skrev:
dan a. skrev:
klypstefan skrev:
underligt den bliver lys og skinger?
er det højttalerens egenskaber, der sammen med forstærkeren, der måske besidder samme egenskaber, bare bliver for
meget af det gode? Jeg har selv m3, og min erfaring, både fra lytning og via læsning, er at den burde ligge i den varme
ende af Scalaen. Jeg har endda skruet èn DB op for diskanten, selvom jeg har Dali, der er kendt for at skrue lidt op for
diskanten.
Hjemme hos music4life var den skam også varmt lydende, men filmen klækker totalt når den bliver
koblet med strauss, strauss er jo også varmt klingene og med min PASS int-150 er der ingen problemer, tolker det sådan at
M3'eren ikke magter opgaven.
hvorfor tror du den ikke magter opgaven? Nu kender jeg ikke pass int-150 gennem
oplevelse, men gennem læsning, synes jeg at huske at det er en forstærker prissat en del over m3. Så den burde vel også
kunne leverer noget ud over NADen.

Hvorfor ved jeg ikke, den er opgivet til større efekt, men det kan jo være forforstærkerdelen der ikke har styr på
signalet.

Ja det lyder underligt i mine øre. Med den opgivne effekt, burde den jo ikke være svag på nogen måde.

Prøv at spil den op mod en gammel NAD 3020, den er på 2x20w ligner en kagedåse, kan købes til ca 500kr..  

Bagefter kan du så fortælle om resultatet. En god ide er en blindtest, så du ikke blir præget af 3020 overdådige udseende

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

haha det lyder spændende. Ved du om der er en Nad 3020 til salg nær kbh? Vil faktisk godt give 500 bare for testens
skyld. sparker den mere røv end min m3, må jeg jo bare konkluderer at jeg er blevet taget godt ved røven, og være glad
for min 3020 :)

Jeg har også en gammel denon 1060 pma forstærker stående. den er mangen til den jeg her har fundet et billed af:
denon 1060 pma

Den er meget mere levende(indtil et bestemt lyd-niveau), når man spiller med knappen "loudness" inde. Hvis man spiller
med "source direct", altså uredigeret lyd, spiller den virkelig f**ked. Jeg tror, at NADen spiller med denons funktion "source
direct" hele tiden. Den gør det bare meget, meget bedre.. Naden spiller ikke med nogen equalizer, og hvis man kommer fra
et anlæg der gør dét, er det meget svært at blive glad for en forstærker, der bare forstærker lyden. Så lyder det hele
kedeligt.

Jeg ved ikke om pass int-150 tilføjer nogle særlige spændende dimensioner til musikken, men hvis den gør, er det måske
et bud på hvorfor du finder m3 sløv.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
haha det lyder spændende. Ved du om der er en Nad 3020 til salg nær kbh? Vil faktisk godt give 500 bare for testens
skyld. sparker den mere røv end min m3, må jeg jo bare konkluderer at jeg er blevet taget godt ved røven, og være glad
for min 3020 :)

Jeg har også en gammel denon 1060 pma forstærker stående. den er mangen til den jeg her har fundet et billed af:
denon 1060 pma

Den er meget mere levende(indtil et bestemt lyd-niveau), når man spiller med knappen "loudness" inde. Hvis man spiller
med "source direct", altså uredigeret lyd, spiller den virkelig f**ked. Jeg tror, at NADen spiller med denons funktion "source
direct" hele tiden. Den gør det bare meget, meget bedre.. Naden spiller ikke med nogen equalizer, og hvis man kommer fra
et anlæg der gør dét, er det meget svært at blive glad for en forstærker, der bare forstærker lyden. Så lyder det hele
kedeligt.

Jeg ved ikke om pass int-150 tilføjer nogle særlige spændende dimensioner til musikken, men hvis den gør, er det måske
et bud på hvorfor du finder m3 sløv.

Nu skal du ikke tro at en 3020 bare kaster dine højtalere fra væg til væg, men den spiller musik så det basker, indtil en vis volume.

Denon er egentlig nok en god sammenligning med M3, da de opføre sig nogenlunde ens.

De har heller aldrig været kendt for at være stærke.

Nu er der jo ingen grund til at du ikke skal være glad for din M3, for jeg tror såmendt den er mindst lige så god som de fleste andre alternativer man kan købe idag til den pris.

Der er jo svært at vide om der er noget der lyder bedre end det bedste man har hørt, og nogle har bare hørt meget mere forskelligt udstyr end andre

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Nu er der jo ingen grund til at du ikke skal være glad for din M3, for jeg tror såmendt den er
mindst
lige så god som de fleste andre alternativer man kan købe idag til den pris.

Klypstefan skrev:
Cool :)

stridsvognen skrev:

Der er jo svært at vide om der er noget der lyder bedre end det bedste man har hørt, og nogle har
bare hørt
meget mere
forskelligt udstyr end andre;)

Klypstefan skrev:
Det kan ikke diskuteres.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2011 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
dan a. skrev:
klypstefan skrev:

Syntes jeg flere gange har hørt at forstærkere kommer til at lyde lyst når de er presset. Impedans kureven for de lidt større VA modeller er ikke lige frem forstærker venlige, Mahler har vist langt den værste med 1,8 ohm på de lave toner og omkring 16 ohm i de høje toner, et rigtig totur kammer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes