Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W PV1 - problemer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Min knap 4 år gamle PV1'er er lige gået i stykker.

Hifiklubben siger, det ikke kan betale sig at reparere den. Og tilbyder i stedet for at jeg kan købe en ny for 3.300 kr. Meget fordelagtigt ift. nyprisen på 11.000!!!

Er der andre, der har oplevet problemer med deres PV1 eller har hørt om en dårlig serie?

Vh. Søren

Til top Vis Stigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stigaard

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du har givet 11.000 for noget, hfk vil sælge dig for 3.300, så er du da blevet taget godt og grundigt i  - hehe

Alt elektronik kan gå i stykker - uanset hvor dyrt det er.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Stigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige nøjagtigt det...

De siger, det er en aftale, de har lavet med B&W. Men de laver vel ikke sådan en aftale, hvis det ikke er for at kompensere for et aller andet? Og hvis det er noget kulance, skulle jeg så betale noget som helst?

Ved godt garantien er udløbet, og jeg som sådan ikke har noget at komme efter. Men jeg synes bare det er lidt uldent. Er det bare mig?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Stigaard skrev:

De siger, det er en aftale, de har lavet med B&W. Men de laver vel ikke sådan en aftale, hvis det ikke er for at kompensere for et aller andet? Og hvis det er noget kulance, skulle jeg så betale noget som helst?

Ved godt garantien er udløbet, og jeg som sådan ikke har noget at komme efter. Men jeg synes bare det er lidt uldent. Er det bare mig?

Hvis det er en aftale, som HFK har med B&W, så kunne det lyde som om, at B&W enten godt ved, at de har lavet en konstruktionsfejl, eller at de blot vil yde en god service på deres produkter.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Det er egentligt lidt interessant det her, men hvis nu de havde sagt at det (i dette tilfælde) kostede 3300kr at få subwooferen lavet, så ville en del vel sige ja tak til det?

EDIT:

Fandt lige denne tråd på et andet forum h ttp://www.avforums.com/forums/subwoofers-tactile-transducers /471890-b-w-pv1-fuse.html

Nederst på siden skriver en person dette:
"Every single PV1 I have sent back to BW in my line of work has been replaced with a brand new unit unless there is a fault with something external." Så er måske derfor de vil lave en "bytter" så billigt, kan være at B&W måske så sælger sub'en til "kostpris" hvis folk har en defekt.

PS: alt dette er dog kun gætværk, kun en ansat ved HIFI-klubben kan nok opklare det, hvis de overhovedet må.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Stigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ok. Det lyder som om, at der har været lidt problemer med PV1'en så.

Og den foregående linie i ovenstående citat lyder: "Unfortunately as far as I'm aware if any internal work is required then this model is non repairable as it is not possible to re seal the cabinet after it has been opened."

Det er da genialt ingeniør arbejde, hvis noget er!?

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Problemer kan næsten aldrig undgås, og hvor mange B&W PV1 er der mon ikke blevet produceret? så der burde næsten være et par stykker rundt i verden som der har fået en defekt.

Angående at de ikke kan skilles ad og laves service på så er det måske prisen for at det skal være så fint design osv. Hvis nu de to halvdele er limet sammen (for at undgå synlige skruer/bolte) så kan de nok ikke skilles ad uden så meget vold at man ødelægger den.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Stigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Ja, ved det godt. Alt kan gå i stykker. Men hvorfor skal det altid være mit?

Jeg var glad for den første PV1, og jeg bliver også glad for den nye. Og som min gamle direktør sagde:"Kvalitet er det, der er tilbage, når prisen er glemt."

Men tak for input begge to.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Det er da et fornemt tilbud, jeg synes du skal tage imod.

Jeg fik en ny B&W basenhed gratis, selvom ht var 4 år gl., skiftede den selv. De kan altså være large.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Stigaard skrev:

Hvis det er en aftale, som HFK har med B&W, så kunne det lyde som om, at B&W enten godt ved, at de har lavet en konstruktionsfejl, eller at de blot vil yde en god service på deres produkter.

Inden der går alt for meget gætteri i den for jer begge, så kommer her en forklaring.

B&W PV1 er en kompleks konstruktion, som ikke bare er til at skille ad og reparere. Det skyldes at den er samlet på en måde der gør at der ikke er synlige skruer/bolte nogle steder, og man derved har et helt "rent" design. Det gør den samtidig også besværlig at adskille uden synlige mærker.

PV1 er ikke en fejlbehæftet serie - den er ligesom alle de andre serier solgt. Solgt i stort styktal, og i det styktal vil der ALTID være nogle der går i stykker. Sådan er livet desværre. Så ja, der er tale om at de ønsker at yde en god service overfor de uheldige.

B&W har efterfølgende, for at være large overfor de uheldige, tilbudt en swap-ordning således at der for en fast pris kan ombyttes til en helt ny selvom den gamle måtte være udenfor garanti. Det skyldes naturligvis primært at det ikke bare en er 2.000 kr.s sub der let kan erstattes af andet.

Jeg forstår derfor ikke at man kan undre sig og være utilfreds over dette tilbud. B&W kunne have sagt "øv bøv, den er udenfor garantien" og så havde den været tabt. Istedet er modregningsprisen er cirka estimat på hvad en reparation ville have kostet og man ender op med en helt ny sub. Det kan man da svært være utilfreds med?

Og nej, det har ikke det fjerneste at gøre med om nogen er taget ved næsen fordi den så tilsyneladende koster 3.300 kr. i kostpris. Tilbuddet kommer alene fra B&W, og har intet at gøre med Hi-Fi Klubben andet end at vi står for ombytningen, og så får man endda 2 års ny garanti oveni hatten - alt andet lige, så må det da siges at være helt fornuftigt

Stigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår derfor ikke at man kan undre sig og være utilfreds over dette tilbud. B&W kunne have sagt "øv bøv, den er udenfor garantien" og så havde den været tabt. Istedet er modregningsprisen er cirka estimat på hvad en reparation ville have kostet og man ender op med en helt ny sub. Det kan man da svært være utilfreds med?

Jeg beklager da meget, hvis det er fremgået af indlægget, at jeg er utilfreds med tilbuddet om en ny PV1 til 3.300,- Overhovedet ikke. Og jeg sagde da også ja tak til tilbuddet med det samme.  Det var også min formodning, at det var for at yde en ekstra god service. Men rart at have fået det bekræftet.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Har HFK ikke 5 års garanti på deres højttalere ?
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Har HFK ikke 5 års garanti på deres højttalere ?

Hvis vi havde, er jeg ret sikker på at denne tråd ikke havde eksisteret

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes