Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KEF IQ9 godt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
emil3725
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Goddag.
Jeg vil bare lige høre om KEF IQ9 er en god højttaler, som er værd at investere i. Har fundet den til ½ pris, altså lige knap 6000
pr. sæt. Men det er i tyskland, så før jeg tager der ned, ville jeg gerne høre jeres vurdering af højttaleren. Jeg har ikke kunnet
finde nogle forhandlere på sjælland som har dem, men hvis i kender nogle må i meget gerne skrive det, så jeg kan høre dem :)
De skal primært bruges til musik, men også tv/film en gang i mellem. Jeg hører stort set alt musik, men mest rock, pop og
dance.
Håber i vil hjælpe mig :)
Til top Vis emil3725's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emil3725

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har aldrig lyttet til højttaleren, men hvis du går ned i KT-Radio på Vesterbrogade så kan du lytte til den der, de har den http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=1571&fkLounge=2

Dine egne indtryk er altid de bedste, held og lykke med det

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Da jeg er tilhænger af KEF-familien er jeg nok lidt forudindtaget. Men generelt synes jeg de giver god lyd for pengene og for mig virker de som gode all-round ht.

iQ- serien siges at have en smule skarpere diskant end forrige serie (som mine). Hvis du ønsker detaljer og godt perspektiv, bliver du ikke skuffet med disse ht. Men alt afhænger jo af, hvad der er af grej mellem ht-terminalerne og volumenknappen ;-) og - ikke mindst - hvilken kvalitet indspilningen er. Jeg har ofte oplevet, at komprimerede skiver (som f. eks Metallica, Death Magnetic) kun lyder godt til et vis punkt i volumen, derefter lyder det kun værre.

Forhandler i DK var indtil for et par år siden F-Group (Fona, El-efanten ...). www.csn-teknik.dk/ fik forhandlingen efter dem, men linket til KEF er ikke aktivt. Og en hurtig søgning på nettet gav ikke nogen dansk forhandler, så jeg er bange for, at der p.t. ikke kan købes nye KEF´er i DK.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

... nå, ser i indlægget over mit, at KT radio har dem. Så har de åbenbart fået forhandlingen igen - det var også der jeg købte mine første KEF´er (Carlton II)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

VECTRA
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Den nye Q serie skulle ifølge førende magaziner være deres penge værd mere end rigeligt. De påstår at de fejer alle andre af
banen til prisen.
Til top Vis VECTRA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VECTRA

5300happiness
Lukket konto
Lukket konto
Sælger i Fona - Lukket eget ønske

Bruger siden: 16 August 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at iQ90 lyder rigtig rigtig godt til prisen. Men jeg er også KEF fan. De har en meget åben og detaljeret lyd, men kan for nogen, virke for meget "In your Face".

Hvis du har råd så kig på den ny Q-serie. Det er helt vildt, så godt de lyder, til den pris!

KT-radio forhandler dem, og derved kan alle expert butikker skaffe dem, mod forudbetaling. Men Fona og "El-mutanten" kan ikke skaffe dem, da de ikke er leverandør af dem.

Til top Vis 5300happiness's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5300happiness Besøg 5300happiness's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes