Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VIENNA ACOUSTICS STRAUSS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop lånt et sæt Strauss af Jensen !

Lad mig begynde med at fortælle. Disse højttalere er ikke bare gode. Nej de er intet mindre end eminente....... SÅDAN !

Jeg har flg. setup : Audio Aero Capitole mkl + BAT VK75 + Artsound og Silk kabler.

Lyden er yderst detaljeret og meget musikalsk. Bredde, dybde og højde dvs. perspektiv/punktformighed lader intet tilbage at ønske. Lyt bla. til Eva Cassidy "Live at Blues Alley", og få kvaliteterne fra Strauss demonstreret på bedste vis. Vokaler ! alt står rent og mejslet i lydbilledet. Instrumenter lyder som det træ, de nu engang er lavet af. Begreber som "krop" er meget velvalgt når vi taler Strauss. Bunden er et kapitel for sig. Den går ikke ultra dybt, men den går tørt og rent. God livemusik har heller ikke brumle og buldrebas, vel !. Nej, Strauss spiller med alt den bund man kan ønske sig. Lyt bla. til Cowboy Junckies " A Common disaster", fra albummet "Lay it down". Den basguitar får den helt rigtige formidling via Strauss. Prøv at høre den dynamiske udladning på Muddy Waters "The folksinger". Muddy er tilstede i rummet. Musikken lever og ånder. Strauss er mere end med til at understrege disse dyder. Det er bare så godt, naturtro og ægte !!!   

Når vi taler Strauss, får du kort og godt en musikalsk, detaljeret oplevelse som bringer dig nærmere de udøvende musikkere på dine respektive skiver. Alt dette bidrager til en totaloplevelse, som er helt unik !!! Det fås ikke meget bedre.

Det er iøvrigt en meget smuk højttaler, hvilket er et kæmpe plus. Den er også meget indretningsvenlig. Mit lytterum er ca. 20 m2. Jeg har ikke haft problemer med rullende bas o.lign. Enhederne er utrolig hurtige og præcise. Kvalitet !!!

Når skattefar har fået de skillinger, han desværre kræver af en hungrende hifi entusiast pt., skal jeg afgjort have et sæt !!!!

DET ER NOGLE FEDE HØJTTALERE SOM JEG VIL, OG SKAL EJE !! BASTA

PS. Bemærk venligst at det ikke er et fuldt tilspillet sæt jeg har lånt. Tør ikke tænke på hvor meget bedre lyden vil blive efter flere timer...... Mit hifi- banker af lykke !

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Ja HOLBERG, det er en skam der er den dyre bro imellem. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve og høre dem! De ser ud til at lyde fremragende. Men det bliver bare for dyrt. Cry

haldor

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Vienna ser umiddelbart meget interessant ud! Jeg er imponeret over din overvældende positive respons mht. Strauss modellen - kunne være man skulle give den et lyt...?! Er specielt imponeret over, at du (Holberg) roser basgengivelsen til trods for de 2 11" basser i dit relative lille (i forhold til højttalermembranernes fysiske størrelse) lytterum. Jeg kunne ellers godt frygte en vis basdominans under sådanne vilkår...?

Hvordan er højttaleren (Strauss) mht. følsomhed? Kan jo se, at du benytter en BAT-rørslæde - var denne virkelig tilstrækkelig når der skulle holdes styr på membranerne og hvad mht. dynamikken?

Står overfor en snarlig udskiftning af både højttalere såvel som effektblok, så sådanne udtalelser vækker en vis interesse for mit vedkommende

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Vienna ser umiddelbart meget interessant ud! Jeg er imponeret over din overvældende positive respons mht. Strauss modellen - kunne være man skulle give den et lyt...?! Er specielt imponeret over, at du (Holberg) roser basgengivelsen til trods for de 2 11" basser i dit relative lille (i forhold til højttalermembranernes fysiske størrelse) lytterum. Jeg kunne ellers godt frygte en vis basdominans under sådanne vilkår...?

Hvordan er højttaleren (Strauss) mht. følsomhed? Kan jo se, at du benytter en BAT-rørslæde - var denne virkelig tilstrækkelig når der skulle holdes styr på membranerne og hvad mht. dynamikken?

Står overfor en snarlig udskiftning af både højttalere såvel som effektblok, så sådanne udtalelser vækker en vis interesse for mit vedkommende

Ja lige det var jeg også bange for , lillet rum og stor speaker også rør på kun 75w , men jeg hørte lige nogle nummer oppe ved ham før jeg kørte igen , og det er som ham skriver .

STRAUSS 27-30000Hz 4 Ohm 90dB

Det er kun en 10" der sidder i , vienna tag målet på hele enheden menbran/ophæng , hvor Scan Speak kun tag målet på menbranen .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Kan må ikke få dem med pauselån?

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Kan må ikke få dem med pauselån?

Jo da op til 55år

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Hej S.B.P !

Jeps BAT VK-75 er mere end rigeligt. Et rum på 30-35 m2 ville heller ikke volde dette setup problemer.

Nu skal det også nævnes at BAT VK-75 er utrolig stabil og strømstærk til at kunne levere varen. Den har også en evne til at spille bund af et godt hjerte. Derfor det perfekte match til Strauss. Jeg kan spille højt, meeeeeget højt. Dette vel og mærke forvrængningsfrit, ægte, dynamisk og meget naturtro !!!! Det er sgu så liveagtigt at man kniber sig i armen.

Dette setup besidder meget høj klasse, iøvrigt også via ProAc 2.5. Men Strauss bringer mig et STORT skridt næmere på den nerve og vitalitet som gør, at man som brændende hifi-entusiast glemmer alt omkring sig. Musikken er det eneste væsentlige.

Ud og lyt kære S.B.P, og kom nærmere hifi-himlen 

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det bliver jeg vist også nød til! Flytter til noget mindre i løbet af april måned og skal derfor have udskiftet "legetøjet" med noget der passer bedre ind til de nye forhold...

Vender lige tilbage med mit indtryk af højttaleren når jeg har fået tid til at aflægge Jensen et besøg

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Det bliver jeg vist også nød til! Flytter til noget mindre i løbet af april måned og skal derfor have udskiftet "legetøjet" med noget der passer bedre ind til de nye forhold...

Vender lige tilbage med mit indtryk af højttaleren når jeg har fået tid til at aflægge Jensen et besøg

[/QUOTE]

God fornøjelse

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg har netop lånt et sæt Strauss af Jensen !

Lad mig begynde med at fortælle. Disse højttalere er ikke bare gode. Nej de er intet mindre end eminente....... SÅDAN !

Jeg har flg. setup : Audio Aero Capitole mkl + BAT VK75 + Artsound og Silk kabler.

Lyden er yderst detaljeret og meget musikalsk. Bredde, dybde og højde dvs. perspektiv/punktformighed lader intet tilbage at ønske. Lyt bla. til Eva Cassidy "Live at Blues Alley", og få kvaliteterne fra Strauss demonstreret på bedste vis. Vokaler ! alt står rent og mejslet i lydbilledet. Instrumenter lyder som det træ, de nu engang er lavet af. Begreber som "krop" er meget velvalgt når vi taler Strauss. Bunden er et kapitel for sig. Den går ikke ultra dybt, men den går tørt og rent. God livemusik har heller ikke brumle og buldrebas, vel !. Nej, Strauss spiller med alt den bund man kan ønske sig. Lyt bla. til Cowboy Junckies " A Common disaster", fra albummet "Lay it down". Den basguitar får den helt rigtige formidling via Strauss. Prøv at høre den dynamiske udladning på Muddy Waters "The folksinger". Muddy er tilstede i rummet. Musikken lever og ånder. Strauss er mere end med til at understrege disse dyder. Det er bare så godt, naturtro og ægte !!!   

Når vi taler Strauss, får du kort og godt en musikalsk, detaljeret oplevelse som bringer dig nærmere de udøvende musikkere på dine respektive skiver. Alt dette bidrager til en totaloplevelse, som er helt unik !!! Det fås ikke meget bedre.

Det er iøvrigt en meget smuk højttaler, hvilket er et kæmpe plus. Den er også meget indretningsvenlig. Mit lytterum er ca. 20 m2. Jeg har ikke haft problemer med rullende bas o.lign. Enhederne er utrolig hurtige og præcise. Kvalitet !!!

Når skattefar har fået de skillinger, han desværre kræver af en hungrende hifi entusiast pt., skal jeg afgjort have et sæt !!!!

DET ER NOGLE FEDE HØJTTALERE SOM JEG VIL, OG SKAL EJE !! BASTA

PS. Bemærk venligst at det ikke er et fuldt tilspillet sæt jeg har lånt. Tør ikke tænke på hvor meget bedre lyden vil blive efter flere timer...... Mit hifi- banker af lykke !

Hejsa HOLBERG

Flot og medrivende "anmeldelse". Dejligt at høre sådanne ord fra en sand musiknyder, der også vægter hifi. Håber selv snart at få fornøjelsen af at lytte på skønhederne. Ellers er der vel kaffe på kanden........................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeps, Gl.jas !

Der er altid kaffe på kanden til dig, gamle dreng!

Nu har jeg ikke finanserne lige med det samme pga. den grumme skattefar. Men når økonomien kaster sit klare lys over mig, skal jeg have et sæt Strauss til at fryde mine øjne, og sidst men ikke mindst, mine ører  

Når du kigger forbi må du i første ombæring "nøjes" med mine iøvrigt, meeeeget musikalske ProAc 2.5  

Vienna Acoustics Strauss !  De kommer til at stå i min stue en skønne dag, for gud, fædreland og mit bankende hifi-´s skyld ! 

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu været ude at høre disse hos Holberg.... Og sættet er nærmest bestilt!

Jeg har til dato ikke hørt noget der kommer bare i nærheden af disse højttaler. Det var nærmest skræmmende...Jeg fik helt kuller af at tænke på hvordan jeg får råd til at købe disse skønheder!

Vi hørte en del musik. Men det der gjorde mest indtryk på mig var Roger Waters Amused To Death. Det var simpelthen bedre end surround, punktum! På et tidspunkt smides der en bombe, jeg var lige ved at smide kaffekoppen, sådan en dynamik har jeg aldrig hørt før! Det var sgu' uhyggeligt!

Så jeg kan kun være enig med Holbergs udtalelser.
Denne højttaler er det bedste jeg har hørt, giv dem et lyt!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jeg har nu været ude at høre disse hos Holberg.... Og sættet er nærmest bestilt!

Jeg har til dato ikke hørt noget der kommer bare i nærheden af disse højttaler. Det var nærmest skræmmende...Jeg fik helt kuller af at tænke på hvordan jeg får råd til at købe disse skønheder!

Vi hørte en del musik. Men det der gjorde mest indtryk på mig var Roger Waters Amused To Death. Det var simpelthen bedre end surround, punktum! På et tidspunkt smides der en bombe, jeg var lige ved at smide kaffekoppen, sådan en dynamik har jeg aldrig hørt før! Det var sgu' uhyggeligt!

Så jeg kan kun være enig med Holbergs udtalelser.
Denne højttaler er det bedste jeg har hørt, giv dem et lyt!

Mvh.

Tak for sidst Milu, altid en fornøjelse !

Jeps, Roger Waters "Amused To Death" track 6 "Late Home Tonight, Part 1". Dette track fik Hr. Milu inkl. undertegnede til, at sidde og kigge bovlamme på hinanden, med underkæben hængende nede på gulvet af forundring, hvorefter vi spontant kikkede på hinanden, grinede (som hifi-nørder kun er istand til) og udbrød "FEDT, det skal vi sgu da lige høre en gang til !"..... Jeps, skræmmende dynamik. Skal vi tage hele skiven som helhed præsenteres man for myramider af detaljer, skræmmende dynamik og Roger Waters uhyggelige, men også smukke formidling af historien.

Vi lyttede bla. også til Eva Cassidys "Take Me To The River". Det track lød som live-musik, hvilket det selvfølgelig også er. Men via Strauss + Capitole + BAT VK-75, sad det nummer lige i skabet. Den dynamiske udladning i musikken. Måden hvorpå musikken standser og stopper, for herpå at forstsætte, skal høres. Her taler vi tempo og drive, kære venner. Perspektiv og punktformighed er så medrivende, at man tydeligt fornemmer lokalet, placeringen af de udøvende musikkere samt dejlige Eva Cassidys smukke vokal. Det er så musikalsk, uden at det bliver kvalmende analytisk. Som tidligere nævnt lyder det bare så meget af live-musik. Musikken får den sjæl, som gør, at man glemmer alt omkring sig.

Beklager alle de overstrømmende lovord, men det er skræmmende så godt det er !  

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Kan høre på det hele, at jeg lige så godt kan pakke tasken med lugtesalt, bedetæppe og beroligende medicin samt forberede min tale, når jeg skal overbevise bankrådgiveren om Vienna´s kvaliteter...

Vil naturligvis selv lytte på hifi inden køb, men disse tilbagemeldinger højner mine forventninger til Strauss til det ekstreme!!  

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Kan høre på det hele, at jeg lige så godt kan pakke tasken med lugtesalt, bedetæppe og beroligende medicin samt forberede min tale, når jeg skal overbevise bankrådgiveren om Vienna´s kvaliteter...

Vil naturligvis selv lytte på hifi inden køb, men disse tilbagemeldinger højner mine forventninger til Strauss til det ekstreme!!  

Hej S.B.P.

Tag bankrådgiveren med på den lyttesession, så køber han/hun et sæt til sig selv, og skænker dig et lån, helt uden renter   

Jeg har talt med skattefar. Han vender blot de døve ører til, når han hører mig råbe "STRAUSS" ! Helt igennem ubamhjertig og uden sans for de gode ting her i livet såsom: Én smuk, storbarmet kvinde, én dejlig kold fadøl med skum på toppen, god årgangsvin, dyreryg med lækker sovs, samt hifi på første klasse !  

Jeg anbefaler i alle tilfælde dig, inkl. andre at give disse pragtkarle et lyt hvis man kigger efter nye speakers. Alt dette sagt uden overdrivelse, vel og mærke ! 

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

hvad koster sådan et sæt strauss hos jensen.nu står der jo udsalgspriser på hans hjemmeside.hvad er prisen ?de koster 6000 us i usa sættet og 50000 nkr. i norge underligt de er så meget billigere over there når det er en eu speaker.
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

AK nu skal jeg dæleme også snart lytte de højtalere ;o)

Jonas Bojer

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Fedt mand. Om ca. 4 år kan de fåes for kun 25.000,- Jeg har startet nedtællingen..

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
hvad koster sådan et sæt strauss hos jensen.nu står der jo udsalgspriser på hans hjemmeside.hvad er prisen ?de koster 6000 us i usa sættet og 50000 nkr. i norge underligt de er så meget billigere over there når det er en eu speaker.

Jamen, der er ingen bedre at spørge, end Jensen selv. Jeg kender kun udsalgspriserne, men er så heldig at have dem til låns pt.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Fedt mand. Om ca. 4 år kan de fåes for kun 25.000,- Jeg har startet nedtællingen..

Øv, så må og skal jeg vente hele 4 år, hvis det går som du siger !

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes