| Forfatter |
|
Geoff Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at skifte mine fronthøjtalere ud med et par mindre væg/reolhøjtalere... men udfordringen for dem er at de skal stå i hver sit hjørne dvs. helt op ad væggen!! Så bassen skal jo være fremadvendt. Jeg har kigget lidt på Vienna Haydneller Rega RS1Så er det i niveau vi bevæger os. Rega får fine anmeldelser synes jeg. Men hvordan er den op imod Haydn? De skal nok spille sammen med en Primare-forstærker, så vurder den gerne op mod sådan en fætter. Men som sagt, de skal bruges op med en væg, så de skal være beregnet til dette og jeg er naturligvis også åben for andre bud. Mht. musikstil, så er det lige fra pop til heavy-metal... Jeg håber jeg fik alle oplysninger med, så I kan komme med bud og jeres syn for den Vienna og Rega model jeg nævner.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du stiller en højtaler som er designet til at fungere fritstående hvad tror du så selv der sker???
De to højtalere du foreslår er begge designet sådan.
Du vil skulle fjerne en masse basoutput via din surroundreciever, eller med andre ord kompensere elektronisk for fejlbrug af højtalerne.
Hvorfor ikke finde en højtaler som er designet til at stå op af en væg eller i et hjørne, google er din ven.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil ikke være nok blot at dæmpe bassen. Der kommer forstærkning og kraftige reflektioner helt op gennem hele toneområdet. Det bliver noget møg. Kan du ikke indsætte et billede af din stue, så man kan se problembarnet? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo... får selvfølgelig lige lagt en skitse ind, men indtil da kan jeg fortælle de skal stå på en reol sådan cirka 70 cm over gulvet. Reolen står i et indhak i stuen (og de kan kun stå der  )Indhakket er vel 1,6 m gange 0,5 m. Så de kommer til at stå i hver sin side... Jeg ved godt det langfra er optimalt, men det er desværre mine vilkår og det er derfor jeg henter hjælp hos jer, så jeg kan få det optimale ud af det. Jeg synes ikke jeg er blevet videre klogere på Google og en forhandler vil jo altid finde og fremhæve sine egne produkter.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle der er designet til at sidde i et hjørne, prøv at tjekke dem her
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hvis du stiller en højtaler som er designet til at fungere fritstående hvad tror du så selv der sker???
De to højtalere du foreslår er begge designet sådan.
Du vil skulle fjerne en masse basoutput via din surroundreciever, eller med andre ord kompensere elektronisk for fejlbrug af højtalerne.
Hvorfor ikke finde en højtaler som er designet til at stå op af en væg eller i et hjørne, google er din ven.
mvh. M
|
|
|
REGA RS-1 er designet til at stå helt op af en væg eller hænge direkte på den.... I følge deres egen hjemmeside. Og i øvrigt i følge mine egne erfaringer. Google er som sagt din ven...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Hvad med nogle der er designet til at sidde i et hjørne, prøv at tjekke dem her
|
|
|
Højttalerne her er godt nok trekantet bagtil, men det er jo til at undgå stående bølger i mellemtonen og ikke fordi de skal sidde i et hjørne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Højttalerne her er godt nok trekantet bagtil, men det er jo til at undgå stående bølger i mellemtonen og ikke fordi de skal sidde i et hjørne.  |
|
|
Hvis nu du kigger på deres hjemmeside kan du se at der er billeder af dem netop placeret i et hjørne og det er nok også en af grundende at firmaet hedder hjørne Audio (Cornered Audio) og det står også på deres side at de netop kan placeres i hjørnet, hvilket jeg også fik at vide da jeg snakkede med dem i 2009 på Hifi og surround messen i København. __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtosse
Jeg læste faktisk beskrivelsen af dem og her står der det jeg skrev. Det andet har jeg ikke set. Jeg går så ud fra at de udnytter hjørnet som et horn, for ellers bliver det da et rodet lydbillede man får.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at de skal sidde på et hjørne og ikke i et hjørne.  Har jeg ret?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanowich
Ok, på deres forside står der at de på grund af deres specielle design er nemme at montere diskret og meget praktisk i hjørner  __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte fra deres forside
Particularly so in corners = Især i hjørnerne __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv min bedstemor kan se, at højtalerne er designet til at blive monteret i et hjørne, eller mellem loft og væg.
http://cornered.dk/consumer/application
og min bedstemor er endda død for over 40 år siden __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Direkte fra deres forside
Particularly so in corners = Især i hjørnerne |
|
|
Jeg så på et billede, at der sad en højttaler på et hjørne. Den sad ikke inde i et hjørne  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.naimaudio.com/news/article/3069
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for alle jeres input!!  Det ser spændende ud med Corneraudio, men Allan har ret i at de skal placeres inde i et hjørne. Jeg har tegnet lidt...  Så som I kan se har jeg noget af en udfordring. Så hver højtaler har altså væg til loftet både badved og til hhv. højre og venstre side. Så kan man selvfølgelig sige, at jeg blot kunne finde flytte rundt på det, men det lader sig desværre ikke gøre. Missionen skal lykkes!!  eller den mest optimale løsning skal findes. Hvis jeg nu kigger på de højtalere der er beregnet til at stå helt op ad en mur, hvordan vil de klare sig med en mur til den ene side? og vil lyden blive kastet rundt? Jeg har været igennem en del tråde herinde og jeg kan se at System Audio laver fleksible højtalere, der måske kan hjælpe mig. Men det jeg også hele tiden er nød til at have med er kvaliteten, om de vil kunne "tåle" at have en Primare forstærker i røven om man så må sige. Jeg har en ven der vil af med sin I30 og den overvejer jeg kraftigt, da jeg kan få den til en særdeles god pris. Jeg håber meget det kan lykkes at finde en god højtaler der passer mine noget aparte opstillingskrav...
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil digital rumkorrektion være en mulighed og hvordan implementere jeg dette i mit setup?
|
| Til top |
|
| |