Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio RX8 vs GS60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Højen79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg søger lidt gode råd, idet jeg har bestemt mig for at skifte min Denon Reciever og Scandyna Podspeakers ud...Ja, der er
jo ingen grænser for hvor hurtigt man skal fyre penge af, når man endelig har fået lidt tilbage i skat ;-)

Jeg har dog fået det indsnævret så meget, at jeg højst sandsynligvis vil gå efter Monitor Audio og her står valget på følgende
front højtalere: RX8 (11.000,-) eller et par brugte GS60 (Kan sikkert købes for knap 15.000,-).

Det er uden tvivl to højtalere, som nok ikke tåler den store sammenligning...Hvad har i af erfaringer med ovennævnte
højtalere og har nogen her på forummet hørt dem begge sat op mod hinanden?

Jeg var i Tape Connection den anden dag hvor jeg hørte RX8. De blev koblet sammen med en Anthem MRX500 Reciever,
hvilket lød rigtigt godt. Desværre havde jeg ikke mulighed for at høre GS60, da det er en udgået model og bliver erstattet af
en GX serie. Så faktisk har jeg aldrig hørt GS60, men kun læst adskillige anmeldelser, hvor de får meget ros.

Jeg var egentlig fast besluttet på at Pioneer LX-83 skulle være den rigtige reciever. Nu er jeg dog i tvivl om jeg skal gå efter
en Anthem mrx 500 eller 700 i stedet...Tape Connection påstod den var klasser bedre? Det var desværre heller ikke muligt
at høre LX-83 den pågældende dag! Hvad er jeres holdning til valg af reciever mellem de to modeller?

Anlægget skal sættes op i en 20 kvadratmeter stor stue og jeg vil helst undgå en sub, hvorfor jeg også foretrækker lidt
"store" fronthøjtalere for at kan levere den rigtige bas. Setup'et skal være meget alsidigt - både film og musik...Jeg har en
meget bred musiksmag, men hælder nok lidt mere over til den elektroniske genre...

Håber nogle derude kan hælpe/inspirere mig, så jeg kan få købt det som er mest optimalt...
Til top Vis Højen79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen79

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 April 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke med de højttaler men har selv et sæt monitor audio PL300 og de spiller rigtig godt

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Højen79 skrev:
Jeg søger lidt gode råd, idet jeg har bestemt mig for at skifte min Denon Reciever og Scandyna Podspeakers ud...Ja, der er
jo ingen grænser for hvor hurtigt man skal fyre penge af, når man endelig har fået lidt tilbage i skat ;-)

Jeg har dog fået det indsnævret så meget, at jeg højst sandsynligvis vil gå efter Monitor Audio og her står valget på følgende
front højtalere: RX8 (11.000,-) eller et par brugte GS60 (Kan sikkert købes for knap 15.000,-).

Det er uden tvivl to højtalere, som nok ikke tåler den store sammenligning...Hvad har i af erfaringer med ovennævnte
højtalere og har nogen her på forummet hørt dem begge sat op mod hinanden?

Jeg var i Tape Connection den anden dag hvor jeg hørte RX8. De blev koblet sammen med en Anthem MRX500 Reciever,
hvilket lød rigtigt godt. Desværre havde jeg ikke mulighed for at høre GS60, da det er en udgået model og bliver erstattet af
en GX serie. Så faktisk har jeg aldrig hørt GS60, men kun læst adskillige anmeldelser, hvor de får meget ros.

Jeg var egentlig fast besluttet på at Pioneer LX-83 skulle være den rigtige reciever. Nu er jeg dog i tvivl om jeg skal gå efter
en Anthem mrx 500 eller 700 i stedet...Tape Connection påstod den var klasser bedre? Det var desværre heller ikke muligt
at høre LX-83 den pågældende dag! Hvad er jeres holdning til valg af reciever mellem de to modeller?

Anlægget skal sættes op i en 20 kvadratmeter stor stue og jeg vil helst undgå en sub, hvorfor jeg også foretrækker lidt
"store" fronthøjtalere for at kan levere den rigtige bas. Setup'et skal være meget alsidigt - både film og musik...Jeg har en
meget bred musiksmag, men hælder nok lidt mere over til den elektroniske genre...

Håber nogle derude kan hælpe/inspirere mig, så jeg kan få købt det som er mest optimalt...

Jeg har hørt GS60  de gør det rigtig flot,   jeg er sikker på har du tålmodighed så findes de også til under de 15- brugt

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes