Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billige, aktive højtalere til pc-brug (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 December 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 25 April 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har pt et billigt 2.1 højtalersæt fra Creative, der ikke rigtig har virket særlig godt i flere år. Dette sæt bruges kun til computeren (dvs. gaming og musik - intet lydkort).
Det jeg leder efter nu er et 2.0 sæt, så jeg kan slippe for alle de fjollede ledninger. Mit budget ligger ca. på de 600-800 kr. og højtalerne skal helst være pæne - jeg er ikke så stor fan af mange af logitech's (futuristisk-inspireret) designs. Et enkelt design er at foretrække.

Til seriøs musik-lytning bruger jeg et par modded Superlux HD681, så lydkvaliteten behøver ikke være perfekt.

P.S. Forsøgte at bruge søgefunktionen, men fik hele tiden en database-fejl.
Til top Vis Nousername's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nousername

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Audioengine A2

De koster dog mere end hvad du har til rådighed, men måske du kan finde et brugt sæt. Jeg har selv et sæt A5 - og de spiller rigtig fint til prisen.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 25 April 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Audioengine A2

De koster dog mere end hvad du har til rådighed, men måske du kan finde et brugt sæt. Jeg har selv et sæt A5 - og de spiller rigtig fint til prisen.

Har haft kigget på dem, men har kun kunnet finde dem til 1300 kr. 750 kr. hos TapeConnection er til at overkomme.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 26 April 2011 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
wildstyle skrev:
Audioengine A2

Har haft kigget på dem, men har kun kunnet finde dem til 1300 kr. 750 kr. hos TapeConnection er til at overkomme.

Du skal bare lige huske, at prisen hos Tape Connection er pr. stk., så der er desværre ikke den store forskel.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2011 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Empire laver nogle til prisen gode aktive højtalere. Jeg var i hvert fald positivt overrasket over dem jeg gav min søster, de var ikke gode til at spille højt, men ved moderate volumen lød det godt! der kan findes lidt på edbpriser, men det er ikke alverden - jeg ved der findes min 2 andre 2.0 sæt end det der er på edbpriser.

edit: jeg gav 500 for et sæt, som jeg tror hedder rs-10
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 April 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
clazlol skrev:
wildstyle skrev:
Audioengine A2

Du skal bare lige huske, at prisen hos Tape Connection er pr. stk., så der er desværre ikke den store forskel.

Ah, det så jeg ikke lige :(

EDIT: Har haft kigget på to sæt ellers - Studiophile AV30 og Edifier R1600T Plus

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 April 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 April 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/m-audio/av20.htm l

den lidt størrer model

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid /B190486/cid/47025/refId/kelkoodk/

Den største model spiller så godt at du bør overveje nyt lydkort men sættet koster også 1000kr

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid /B190487/cid/47025/refId/kelkoodk/

Redcoon tør jeg ikke handle hos.

EDIT: Deres anmeldelser på Trustpilot er dog blevet væsentlig bedre end sidst jeg overvejede at købe hos Redcoon.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 April 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Var bare det sted jeg fandt de størrer modeller billigst, men leder du lidt kan du sikkert finde dem et andet sted til ca den samme pris.

Enten den mindste model (pga størelsen og prisen) eller den største (pga de har lidt bedre lyd,kan spille lidt højere og mere bas end den mellemste model som kun koster 200kr mindre end topmodellen, m40)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 April 2011 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Var bare det sted jeg fandt de størrer modeller billigst, men leder du lidt kan du sikkert finde dem et andet sted til ca den samme pris.

Enten den mindste model (pga størelsen og prisen) eller de største (pga de har lidt bedre lyd,kan spille lidt højere og mere bas end den mellemste model som kun koster 200kr mindre end topmodellen, m40)

Kan ikke helt finde topmodellen til en acceptabel pris, så nøjes nok med lillebroren, hvis ikke der kommer andre (bedre) forslag.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 26 April 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

jeg har før overvejet disse til køkkenet, har dog ikke hørt dem.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97 663

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 April 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

jeg har før overvejet disse til køkkenet, har dog ikke hørt dem.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97 663

mvh

Interessant. Synes bare ikke at kunne finde reviews af det sæt.

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 April 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige, at der er mange kreative indslag. Desværre er prisen en alt for styrrende faktor! Man får, hvad man betaler for.

Forslag: Spar op lidt længere og køb noget ordenligt! Det er man mest tilfreds med i det lange løb. Det der med at købe for billigt. Dårlig idé.

Mit forslag. Bid til bollen og køb f.eks Adam A3X. De koster omkring 3000 kr, men er bare så meget bedre. Det fortryder man ikke.

mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 26 April 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ja,køb dyrt og du græder een gang,køb billigt og du græder mange gange  
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 April 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Jeg må sige, at der er mange kreative indslag. Desværre er prisen en alt for styrrende faktor! Man får, hvad man betaler for.

Forslag: Spar op lidt længere og køb noget ordenligt! Det er man mest tilfreds med i det lange løb. Det der med at købe for billigt. Dårlig idé.

Mit forslag. Bid til bollen og køb f.eks Adam A3X. De koster omkring 3000 kr, men er bare så meget bedre. Det fortryder man ikke.

mvh

Jeg forstår udmærket din tankegang, men lyd har aldrig været min store interesse udover at jeg ikke gider decideret dårlig kvalitet. Har haft mine nuværende højtalere i 5 år og af de 3 har de skrattet og været trælse, men det har ikke rigtig gjort mig noget - de lød fint. De kostede dengang 300 kr.

Det er desuden også til PC-brug. Hvis jeg nogensinde vil have et ordentlig anlæg skal jeg nok bruge mere end et par hundrede, men til computeren har jeg ikke brug for mere. At flytte rundt på højtalerne er heller ikke særlig tiltalende.

Mine Superlux headphones har kostet 200 kr. og de er alt hvad jeg har haft brug for til at tilfredsstille mit 'lyttebehov' (de er dog nok en speciel undtagelse).

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2011 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hvad laver du på denne side med den holdning? Undskyld provokationen!

Hvad er dårlig kvalitet? Hvad er god kvalitet?

Den tankegang, der her kommer til orde, er den som næsten slog LP-en ihjel i slutningen af firserne!

Folk købte midi-anlæg. Sammenbyggede kasser hvor lp-erne blev aftastet med et søm. I samme kasse var også en cd-afspiller.  Den lød selvfølgelig bedre, så folk købte herefter cd-er. Heldigvis overlevede vinylen.

Idag handler det om MP3. MP3 er en trussel mod ordenlig lyd. Computermusik kan da sagtens lyde ordenligt. Men så snakker vi andre formater.

Musik idag er heller ikke så krævende. Hvad hører de unge? DJ-Bing med BUM, BUM, BUM. Om 2 måneder er han glemt. Så hører de DJ-Bang med BUM, BUM, DYT. Samme smøre, holder ikke en meter. Intetsigende støj. Til sådan noget er højttalere fra TONTON sikkert gode nok!- eller CV! -kunne ikke lade være!

Jeg var også engang tilfreds med ingenting. Kom desværre til at høre, hvor godt musik kan lyde. Det er 25 år og mange hundrede tusinde kroner siden. HIFI er stærkt vanedannende.

Køb noget ordenligt og nyd hvor godt det kan lyde!

mvh

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 27 April 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Hvad laver du på denne side med den holdning? Undskyld provokationen!

Hvad er dårlig kvalitet? Hvad er god kvalitet?

Den tankegang, der her kommer til orde, er den som næsten slog LP-en ihjel i slutningen af firserne!

Folk købte midi-anlæg. Sammenbyggede kasser hvor lp-erne blev aftastet med et søm. I samme kasse var også en cd-afspiller.  Den lød selvfølgelig bedre, så folk købte herefter cd-er. Heldigvis overlevede vinylen.

Idag handler det om MP3. MP3 er en trussel mod ordenlig lyd. Computermusik kan da sagtens lyde ordenligt. Men så snakker vi andre formater.

Musik idag er heller ikke så krævende. Hvad hører de unge? DJ-Bing med BUM, BUM, BUM. Om 2 måneder er han glemt. Så hører de DJ-Bang med BUM, BUM, DYT. Samme smøre, holder ikke en meter. Intetsigende støj. Til sådan noget er højttalere fra TONTON sikkert gode nok!- eller CV! -kunne ikke lade være!

Jeg var også engang tilfreds med ingenting. Kom desværre til at høre, hvor godt musik kan lyde. Det er 25 år og mange hundrede tusinde kroner siden. HIFI er stærkt vanedannende.

Køb noget ordenligt og nyd hvor godt det kan lyde!

mvh

Jeg var lidt træt og irriteret da jeg skrev det :p Beklager. Jeg er meget glad for HIFI, men er desværre gladere for en anden slags hardware og så må man jo prioritere, især når man endnu er på SU -- cand.scient.dat er langt væk.

Intet er selvfølgelig besluttet endnu, men budgettet rykker sig nok ikke så meget. Jeg holder dog stadig fast i at PC-højtalere ikke nødvendigvis behøver at være 'toppen af poppen' ().

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Nej, det giver jeg dig fuldstændig ret i. Der er meget andet her i livet end pc-højttalere. Youtube og netradio er langt fra, hvad man kan kalde for kvalitet.

Jeg har selv et sæt fra Acoustic Lab. Købt i Fakta for 500 kr. Fantastisk til den pris. Der var vist tale om et restparti.

mvh

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 27 April 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Nej, det giver jeg dig fuldstændig ret i. Der er meget andet her i livet end pc-højttalere. Youtube og netradio er langt fra, hvad man kan kalde for kvalitet.

Jeg har selv et sæt fra Acoustic Lab. Købt i Fakta for 500 kr. Fantastisk til den pris. Der var vist tale om et restparti.

mvh

Det var ellers noget af et tilbud. Bare synd de kun kan fås til 1300 kr. nu Med mindre jeg falder over et godt tilbud tror jeg at det bliver Edifier R1600T Plus.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes