| Forfatter |
|
Chronic Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Jeg har for nylig erhvervet mig en fladskærm, hvilket betyder at næste køb skal være et sæt 5.1 højttalere. Jeg har i
forbindelse med det ladet mig fortælle at Dali skulle være ganske udmærket... Jeg har også hørt at HifiKlubben nogle gange
kører med tilbud på deres Dali Concept 6 system til 4995,
Link til sættet
Det er jeg meget interesseret i.
Ville dog lige høre om i kan anbefale noget som måske er bedre til samme pris? Det skal helst ikke overstige 5000 for
sættet. Det skal dog også siges, at jeg helst vil købe fra nyt, så jeg har kvittering samt garanti at læne mig tilbage på...
Højttalerne skal som sagt bruges til et fjernsyn, så primært til at vise film, serier osv., men måske også en fest eller to...
MVH
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Systemet virker fornuftigt. Og hvis du kan lide lyden i det, er det et udmærket begynderanlæg.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står jo på hifiklubbens side at de er gode til gengivelse af film- og musiklyd...
Det lyder som om du mener at lyden ikke er særlig god? Eller måske misforstår jeg dig? :)
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic skrev:
Der står jo på hifiklubbens side at de er gode til gengivelse af film- og musiklyd... Det lyder som om du mener at lyden ikke er særlig god? Eller måske misforstår jeg dig? :) |
|
|
Man får en ganske udemærket bio-lyd af concept serien hvis der er en ok reciever spændt på. De mindre denon er udemærkede til at trække dem. Concept serien har folk normalt et elsk/had forhold til, nogle kan lide dem nogen kan ikke. Men det er en ganske udemærket discounthøjtaler. Tag ned og hør dem og se om du syntes de er prisen værd. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er et helt udmærket sæt til prisen, du får svært ved at finde et komplet sæt der lyder bedre til 5000,- Hvis det er
rigtigt at du kan få dem til den pris. Men du kan først vide om du kan lide højtalerene når du har hørt dem, smag og behag er
forskellig.
Personligt ville jeg nok starte med at købe et sæt gulv-front højtalere, og så købe resten når jeg har fået råd. Jeg foretrækker
god stereo for middelmådig surround.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også lidt noobie til receivere... Hvad er den billigste receiver der kan håndtere de højttalere, som stadig fungerer
udmærket og giver god output?
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den her f.eks. bruges?
link
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Dali burde ikke være svære at trække, så den lille Denon burde let kunne trække dem, og til prisen finder du næppe
bedre.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornemt - tak for hjælpen, allesammen :) Så skal jeg bare lige have skrabet det sidste sammen...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic skrev:
Der står jo på hifiklubbens side at de er gode til gengivelse af film- og musiklyd...
Det lyder som om du mener at lyden ikke er særlig god? Eller måske misforstår jeg dig? :) |
|
|
Det skal de jo skrive :) Men jeg synes det er et godt bud på et fornuftigt setup til 5k. Jeg har selv hørt concept 8, og det er en ganske fornuftig højttaler til prisen. Nu ved jeg ikke hvor stort rummet de skal spille i er, men alt efter størrelse, kan det være en fordel med en subwoofer. Dette er heldigvis noget, du sagtens kan købe på et senere tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det godt nok Concept 6, men det kan vel heller ikke være helt dårligt så :P
Rummet er nok omkring 20 m2, men det var også det jeg tænkte... en sub kan
man købe når pengene er til det - højttalerne kan sagtens bruges indtil da :)
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De eneste recievere jeg kende der kan hamle op med Denons billige er Onkyo, men dem ka du ikke høre sammen med Concept da de ikke bliver forhandlet de samme steder. Personligt ville jeg også foretrække en Denon alligevel *shrugs*
Jeg vil dog anbefale du tager i en anden butik end hifiklubben, bare lige for at se hvad konkurrenterne kan tilbyde i din prisklasse, således du får hørt på lidt forskelligt og kan vælge det der passer dig bedst.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have mere for pengene, så kan du købe concept højtallere på brugt markedet. Det sparer du en del på
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney > tak for rådet, vil jeg gøre :)
Casper CU > Det holder jeg øje med, takker
gasolin > Hvis det ikke lige var fordi det er i Odense (og jeg bor i Aalborg) ville det være solgt, no doubt :P
|
| Til top |
|
| |