| Sendt: 29 April 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til orientering..... Og tak for responsen.... Nope,- hifi-klubben har ikke stumperne, henvendelse hod B&W ikke muligt.... Eller rettere, de henviser til hifi-klubben.
Godt så, med snilde og tålmodighed, lykkedes det mig at få listet en anelse af viklingerne (efter at ha' afmonteret chassi til menbran og svingspole) Fik renset det tynde tråd og har snoet et par bløde kobberkabler af noget signalkabel. Lodet skidtet sammen og listet det igennem svinspolestyret, limet de tynde lodninger på og "opfinde" nogle nye terminaler. Centreret chassi på magnet og skruet det sammen.
Lyder meget meget let, men har siddet krumbøjet og "hygget" (jo i realiteten) en 4-5 timer. En enkelt gang var lodningen ikke god nok og forfra... Godt man har ferie. Tilbage er der så at den ene måler 6,2 ohm og den jeg har pillet ved 5,9 ohm... Ikke overraskende, omend det er mere end forventet da jeg højest har "mistet" 4 mm tråd.
Nu får det lige vente en stund, med montering i hovedet, da højtelerene er under renovering, lige bremset af et uheld.... Men nu kan jeg osse fikse mellemtoner, har ellers kun gjort det i diskanter *LOL*
__________________ Prøv det.... Hi-fi og du er ramt!
|