| Forfatter |
|
mattsson Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i kloge hoveder!
Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at høre om det er en mulighed at gøre standart kabelhøjtalere trådløse, og om denne
løsning bærer vand? synes ikke google hjalp mig så meget, derfor tyer jeg til eksperterne :D
på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
løsningen bærer ikke vand !
Hvad er en standard kabelhøjttaler iøvrigt for en fætter ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mattsson Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke lige komme med en bedre betegnelse, men du forstår nok hvad jeg mener?
Hvad er dine kritikpunkter på løsningen? jeg er overhovedet ikke audiofil men ville samtidig være ked af at miste alt for meget.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mattsson skrev:
Jeg kunne ikke lige komme med en bedre betegnelse, men du forstår nok hvad jeg mener?
Hvad er dine kritikpunkter på løsningen? jeg er overhovedet ikke audiofil men ville samtidig være ked af at miste alt for meget.
|
|
|
Du kan ikke (med normale) midler overføre den nødvendige effekt til at drive en typisk højttaler trådløst.
Når det så er sagt, kan man jo overføre lyden trådløst, og stille en forstærker op i nærheden af højttalerne, der findes flere mindre eller mindre gode løsninger til at overføre lyd, men ingen der kan eliminere en forstærkerdel - derfor mit svar: nej - du kan ikke erstatte ledninge over til en typisk højttaler med noget trådløst. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mattsson Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg må finde mig i grimme ledninger så, men tak for din hjælp uanset hvad :)
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En højtaler bliver aldrig helt trådløs, der skal enten et normalt højtalersignal ud til den, eller et trådløst signal og strøm. Du kan ret let finde en forstærker og indbygge den i højtalerne, den trådløse del er nok mere problematisk, jeg tror det bliver svært at finde en standard løsning.
|
| Til top |
|
| |
kasper_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens lade sig gøre (med det forbehold at modtageren stadig skal have strøm, og det kan altså ikke ordnes trådløst) http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/7461
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt trådløst, så er det batterier, og de skal jo også lades op. Det er derfor et spørgsmål om man helst vil have strømkabler eller højttalerkabler til at ligge og flyde.
Der finde mange trådløse sendere/modtagere på markedet, så det kan godt lade sig gøre at kombinere disse med en forstærker. Forstærkere kan fås så små, at de kan bygges ind i de fleste højttalere, men som du kan se er der nok ingen nemme løsninger.
|
| Til top |
|
| |