| Forfatter |
|
Nocebo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set mig lidt lun på de her Dali Helicon 400 MK2 og 800 MK2 óg ville høre om der er nogen der har nogle erfaringer de vil dele ud af???
Mener at have læst at der er nogen der finder 800'eren mere mudret i klangen - er der noget om det???
Er lidt bekymret for at der ikke er nogen disideret mellemtone enhed på 400'eren og hælder derfor lidt til 800'eren men ved ikke om der er noget om det???
De skal bruges sammen med Nad M3. Rummet er ca 20 m2 og hører meget blandet lige fra klassisk til Rammstein og hård rock.
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personligt, at 400 lyder bedre end 800, hvilket var noget af en overraskelse..
Det er efterhånden et stykke tid siden jeg sammenlignede, men min oplevelse var, at 800 manglede noget i bunden..
__________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vælge en mindre højtaler , de kommer ikke til at spille godt i et så lille rum en mindre 2 vejs højtaler ville gøre det bedre.En højtaler som 400eren ville spille mere integreret end en 800 i et rum på 20m2 da 800 kræver større afstand for at kunne lyde integreret og samme hængende i lyden.
men igen en mindre højtaler ville jeg nok vælge.
madmax
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis rummet er ca 20 m2 og, så tror jeg ikke at Dali Helicon 800 MK2 vil komme til deres fulde ret. Så tror jeg at det ville være
et bedre valg med Dali Helicon 400 MK2, da de ville kunne fylde hele rummet med vellyd, hvor imod Dali Helicon 800 MK2 nok
ikke ville kunne komme til at lyde optimalt, med den begrænsede plads.
|
| Til top |
|
| |
Nocebo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det sådan at jeg håber på ikke at skulle "nøjes" med et rum af den størrelse i al evighed og ser det lidt som en investering jeg også kan bruge senere i et forhåbentligt større rum. Står for at skulle flytte sammen med kæresten og det var det rum vi kunne blive enige om jeg kunne få - i ved jo nok hvordan det er hehe.
Hvordan er det med 400'eren i et større rum???
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg hørte højttalerne i Hifiklubben, var det i et meget stort rum, med flere meter bag hver højttaler, og som sagt lød 400
bedre i mine ører her, så tror ikke det bliver et problem senere hen, medmindre du skal spille meget højt..
__________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok op i som minimum et rum på 35/40 m2 for at Dali Helicon 800 MK2 kommer til deres fulde ret, men jeg tilhøre også
gruppen af dem som mener at et sæt Dali Helicon 400 MK2 sagtens vil kunne levere god lyd i et større rum, da jeg selv har hørt
dem i Hifiklubben. Men hvis det er en langstids investering, så kunne du f.eks godt købe Dali Helicon 800 MK2, og så "leve" med
at de ikke kommer til deres fulde ret i det nuværende rum, og så derimod vente til du får noget større hvor de kan komme til
deres fulde ret.
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vil højttalerne skulle placeres i din stue?
Hvor meget afstand til bag- og sidevægge samt til sweetspot.
Jeg vil mene at en 800 er alt for stor til dit rum.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 26 Maj 2011 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv benyttet 400 Mk.2 i en stue på 30 kvm. og det var tæt på, at være i underkanten til den højttaler. Så Helicon 800 i din rum på 20 kvm. vil være rent overkill. Du vil slet ikke kunne få det ud af den kan yde.
Medmindre du er basochist, så er der rigeligt med bund i en Helicon 400 spændt på en NAD M3. Mellentone er der også nok af, men den er lidt kræsen med din musikkilde når du samler den combo. Det kan lyde alt fra himmelsk til direkte dårligt. Hvad spiller du musikken fra ?
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde den gamle Helicon 400 i mange forskellige rum, fra ca 15 kvm i studieboligen, til vores nuværende stue, der er åben
til køkken og spiseområde i alt ca 68 kvm, samt åben ned til stueetage. Det er helt klart her at Helicon'en lød bedste, fremfor i
de mindre rum. Den spillede i øvrigt Rammstein ganske udemærket, synes jeg
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |