Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: På udkig efter nyt!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Går og overvejer at skifte mine Dali Concept ht`er ud med mere seriøst.

Det består af:

Concept 10, 2, 1 & ct Center.

Har været tilfredse med dem til det brug de nu har skulle været brugt til, 25% stereo, 75% surround, men vil gerne over i mere vellyd. Har en kraftig overvejelse i Dali Mentor 2, 6 el. 8. Har ikke været på lyt endnu og ud fra det punkt er alt jo åbent, så hvis der er andre bud på ht`er i prisklassen max. 8000-12000kr stk. må i gerne komme med jeres foreslag.

Har tænkt mig at bygge stille og roligt op fra fronter først, dernæst center og sidst bag-ht.

Som udgangspunkt skal de kunne gå ligeså godt i film som i musik.

Der må gerne kunne leveres saft og kraft og ved derfor ikke om Mentor 2 vil kunne spille godt nok op til det krav heller som front højttalere!. Concept 10 har kunnet spille højt, med selskab fra to NAD c272, i min stue på 25 kvm, men så højt kommer jeg nok ikke til at spille igen fremover. Bare det at når jeg får lysten til at spille højt, at jeg så ikke ender ud med et sæt fronter der ikke kan gøre det godt nok. Et lyt i Hifi klubben skal der selvfølgelig til, men inden jeg tager derned vil jeg meget gerne høre hvad der er af meninger herinde fra først.

Hører meget elektronisk og ellers alm. ældre pop, 80`s ;) Mest af alt skal de nye ht`er kunne levere ved relative høje og lækre lydtryk når det elektroniske skal igennem maskineriet.

Mvh.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes