| Forfatter |
|
winx Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået fat i et par meget billige Dali 104 højtalere. Jeg ved godt det er en gammel model men de er i god stand og prisen kunne man ikke sige nej til så :D
Jeg ville så høre jer om i havde et forslag til en god forstærker/reciver der passer til den model.
Prisklassen skal ligge rundt 3000 helst ikke alt for meget over.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et sæt og syntes faktisk det her er en af de mere ukritiske højttalere at matche for en forstærker, både med hensyn til klang såvel som pris, men okay det er jo selvfølgelig også en meget prisrimelig højttaler.
Dog er det en 4 ohms højttaler så det ville nok være klogt at finde en forstærker der ikke er for strømsvag (her er det selvfølgelig ikke watt'ene jeg hentyder til), så f.eks ville en af de mindre forstærkere fra NAD, Rotel eller Cambridge være et oplagt valg da denne højttalers følsomhed er relativt høj.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, du har vel ikke givet meget mere end 800 kr. for parret.
Som forstærker vil jeg anbefale en forstærker der er rimeligt stram i lyden. Eks. en gammen brugt denon. Eks. pma860 eller pma1060. Det er rigeligt. Mindre kan også godt gøre det. Den er meget ukritisk ift. forstærker. En kanon kvalitet. De denon forstærkere fåes for 700 til 950 kr. stk. Køb en brugt tuner til 100-200 kr.
Jeg synes Nad er for slap i lyden til 104.
Jeg vil gerne give 104, som kostede sølle 1100 kr. stk fra ny prisen som den bedste højtaler der har ramt denne planet (til prisen også ift. anlægets totalomkostninger)
Fantastisk højtaler.
Kramer
|
| Til top |
|
| |
0raXtEr Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
en brugt denon forstærker eller reciever vil være et rigtig godt match til dali 104. sæt evt en købsannonce i dba.dk. eller tjek hifiklubbens cambridge ud. de har vist stadig den gamle model på tilbud sammen med cd spiller. vil dog vurdere at du får mere lyd ud af en brugt denon
held og lykke med jagten
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. hvad gav du for dine 104, af ren nysgerrighed
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
winx skrev:
Jeg ville så høre jer om i havde et forslag til en god forstærker/reciver der passer til den model.
Prisklassen skal ligge rundt 3000 helst ikke alt for meget over. |
|
|
Hvad med en brugt Thule IA60B? den kan du sikkert få for en 3000 brugt. Jeg har selv haft et par 104'ere i fordoms tid der lige nåede omkring den nævnte forstærker inden den fik et par B&W'er og 104'eren lød super på Thulen. Pga. andre udskiftninger står sættet faktisk og spiller på mit kontor til daglig .. ikke dårligt når der er dømt fredags øl 
Ellers behøver du ikke kigge efter noget med alt for meget powerl, 104'eren er jo dejlig følsom (92 db??) og en 4 ohm'er.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha går rigtig godt i spænd med Dali. Kig efter en 1070, så burde du have nok power!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3000 er vel lige i overkanten, til en forstærker der skal drive et par DALI 104. Det er lidt OVERKILL! Prøv at finde en NAD 304. Den trækker med lethed et sæt DALI 104, selv ved kraftige lydtryk. Og så spiller den i modsætning til alt mulig skrammel fra Denon, ganske og aldeles fremragende.
|
| Til top |
|
| |