Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Støj fra sa højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej jeg lavede et indlæg i surround i går ang. jeg havde støj på min center, når jeg tænder fjernsynet og det er lige meget hvor den er hende optil omkring 1 meter fra fjernsynet så brummer den!!! Men nu har jeg sgu fundet ud af det samme gælder for resten af mine SA'er 1730 og 705 og 720AV!! Og jeg har prøvet på 2 andre fjernsyn af andre fabrikanter men det er det samme!!

Hva skal de bare larme eller hvad?  det er uden kabler eller noget tilsluttet til højtalerne! og kun når fjernsynet er tændt! men uden lyd kan man tydeligt hører det fra sofaen! Er det bare mig der er sart og er det bare sådan altid?? Jeg har aldrig tidligere haft de problemer med mine B&W CDM7SE og de stod faktisk endnu tættere på fjernsynet! Jeg kan hører det på fronthøjtalerne også men ikke så tydeligt før de kommer tættere på!

Men er der ikke en eller anden venlig sjæl herinde der vil prøve og lytte efter det derhjemme??

mvh

Kenneth

Til top Vis kek77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kek77

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har fået svar fra SA i går og de sagde at der havde været problemer med susen i nogen af deres subs og jeg bare skulle have den ombyttet og jeg kunne sige hvor den skulle afhentes så ville de klare det!

Derudover er de faktisk også opmærksomme på at andet problem med nogen af deres højtaler brummer og er nu ved at teste en løsning med en plade der skal ligge imellem fjernsyn og center! Deres højtaler er ellers skærmet 3 gange mere en deres krav er, men der er desværre bare nogen fjernsyn der udsender mere støj end de egentlig burde, men nu må vi se om der kommer en løsning, men jeg kan jo ikke skærme alle mine fjernsyn af både i bund og på siderne!! 

Nå men får noget B&W på test i morgen fra hifiklubben så det er lidt spændende, men noget helt andet end SA lyden, og det glæder jeg mig til for jeg har en smule svært ved at vende mig til det i forhold til mine CDM7'er

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft SA i mange år og har osse haft en del forskellige TV. Har aldrig oplevet at TV´et "går i højttaleren"... Så man kan åbenbart være uheldig. Mange af mine venner og bekendte med SA, har heller ikke oplevet problemet.

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Næh det er dælme også underligt og især når jeg har prøvet på alle husets fjernsyn og det er sony, philips og panasonic og det er galt på alle modeller! Og hvis man går en smule op i det, vil alle herinde fra kunne hører det, og det er pisseirriterende! Men som sagt er SA bekendt med det så det er nok ikke første gang de har prøvet det, når de ligefrem begynder at teste ting at ligge imellem tv og center!

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

En af mine kollegaer har haft tilsvarende problem.

Problemet er at delefilteret opsamler støj. Og i hans tilfælde var det rimelig meget. Jeg løste det ved at tage delefilteret ud af højtaleren og placerede det længere væk fra fjernsynet. Og så trække ledninger over til højtaleren. Og heldigvis var der mulighed for biwireing. Så jeg skulle ikke lave noget radikalt om på højtaleren

Jeg syntes sku, at det er rimelig pinligt af SA lave en surroundhøjtalere, der er magnetisk skærmet, men det har glemt delefilteret. Og nu kan jeg så forstå at min kollega ikke er ene om det problem med SA.

Til top Vis meil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meil

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 April 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

meil skrev:

En af mine kollegaer har haft tilsvarende problem.

Problemet er at delefilteret opsamler støj. Og i hans tilfælde var det rimelig meget. Jeg løste det ved at tage delefilteret ud af højtaleren og placerede det længere væk fra fjernsynet. Og så trække ledninger over til højtaleren. Og heldigvis var der mulighed for biwireing. Så jeg skulle ikke lave noget radikalt om på højtaleren

Jeg syntes sku, at det er rimelig pinligt af SA lave en surroundhøjtalere, der er magnetisk skærmet, men det har glemt delefilteret. Og nu kan jeg så forstå at min kollega ikke er ene om det problem med SA.

HAHA

Ja det siger lidt om dem

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes