|
Hej!
Efter Holbergs fortrinlige bedømmelse af denne højttaler, er det endelig min tur til at prøve denne, ja suveræne højttaler.
Jeg vil ikke komme ind på det Holberg allerede har skrevet, som jeg er aldeles enig i. Men jeg vil komme med nogle små oplevelser jeg har haft med denne højttaler.
Det første jeg lagde mærke til var, at jeg kunne skrue mere og mere op for min forstærker uden lyden på nogen måde forandrede sig. Med andre ord: musikken blev højere og højere uden at forvrænge eller på anden måde forandre sig. Det er sørme også første gang jeg har kunnet smide fuld effekt fra min McIntosh MA6900 i en højttaler! Altså vi taler om fuld skrue på min forstærker 200 watt rent over i højttalerne. Da havde jeg koncert niveau i min stue, men ikke den mindste mislyd, kun højt og eksplosiv musikoplevelse! Da oplevede jeg noget jeg endnu i mine år som HiFi-nørd ikke har oplevet: Adrenalinet pumpede ud i min blodårer og jeg følte mig høj!! Fedt...
Så tør jeg slet ikke tænke på, at Jensen har sendt 600 watt per kanal rent ind i et sæt Mahler fra hans nye MC602 effektblok...
Nu er mit mål på højttaler fronten nået og jeg bestiller et sæt om ikke så lang tid!
Mvh.
|