| Forfatter |
|
Gnuffi87 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, jeg elsker Musik og elsker lyd, men er fuldstændig blank og total novice på feltet.
Jeg
ønsker hjælp til anlæg/højtaler setup til mit brug som er: Afspilning
af musik(meget og højt) OG computerspil. Da næsten al min musik ligger
på min stationær pc SKAL det self´ sættes op derfra men behøver ik' at være 5.1 7.1 10.1 etc. da det kun er til musik og spil.
Mine
krav: Prisområde 6-8000kr max, skal indeholde 4 højtalere, 1 sub,
størrelse underordnet, forstærker(hvis nødvendigt til det evt. sæt) deri skal alt nødvendigt være inkluderet, kabler stik beslag m.m. da mit sidste sæt er dødt.
det
tricky: jeg elsker at spille højt, og ved det kan være svært at få
noget godt udstyr der både kan spille højt og med god lyd kvalitet,
derfor jeg ønsker jeres hjælp til kreativitet.
mit problem: jeg
høre meget varieret musik og har et gennemgående problem, (når jeg
spiller noget af min yndlings musik bare lidt højt), højtalerene
kradser på de høje toner. og jeg sys ik' det er fedt at høre et nr.
eks. Eminem, Disturbed, Metallica, på et (dejligt) højt lydniveau og så
skulle være tvunget til at skrue meget ned når jeg så vil høre
Evanescence/Rihanna/klassisk/celtic/violin rock, simpelthen fordi mine
højtalere kammer over. Så jeg ønsker et anlæg/setup der kan tilsluttes
PC og spille højt og bare nogenlunde godt men UDEN højtalerne kradser på de høje toner. kort: Høj lyd ingen krads tak :)
1000 tak for hjælpen og kreativitet :)
(PS. inden i spørg om mit andet så var det ene anlæg et så gammelt philips system så det er museums værdigt og det sidste udbrændte et Logitech z 623(da det var et let pc setup) og kan slet ikke huske specs på det gamle philips ved bare reparatøren sagde forstærkeren ikke ku reddes da den var så gammel)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke være surround, men du forlanger stadig 4 højttalere og 1 sub?
Ergo er dine krav: en fornuftig snurrerundt forstærker samt 4 højttalere og 1 aktiv sub til 6-8000kr.
Punkt 1: hvorfor er det vigtigt med 4 højttalere når du alligevel ikke har nogen interesse for surround?
Punkt 2: hvorfor er det vigtigt med en sub når din signatur siger at bas IKKE er det vigtigste?
Mit bud ville være at søge efter en seriøs stereo-forstærker og et sæt seriøse gulvhøjttalere.
Kom gerne med din grund til dine krav.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Gnuffi87 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub er meget nyttigt til visse genre af den musik jeg kan lide og når jeg spiller pc, men det jeg mener bare ikke det er det vigtigst. Grunden til jeg ønsker 4 højtaler er jeg elsker at være omringet af lyden selvom om den er i stereo(ja det lyder selvmodsigende) men husk jeg er BLANK, min forståelse af rigtig surroundsound er ikke bare en masse højtalere omkring sig, men lydeffekt skelning, som i hjemmebiograf sættet/biffen hvor en eksplosion el. helikopter klanger i de forskellige højtaleer i serie, det er min forståelse af surround sound og det er ik den jeg leder efter, men var bare gerne druknes i stereo lyd forfra og bagfra(som mit gamle philips gjorde med 4 højtalere) det var nemlig slet ik det samme med kun 2 højtaler fra mit z 623 selvom det teknisk ku spille højere manglede meget af styrken sys jeg
jeg ved også godt at et budget i den prisklasse ikke kan forvente det store men som tiderne er nu er det hvad jeg har, derfor jeg tænkte nogle eksperter havde et par kreative fif til hvad man ku lege med :)
takker :)
|
| Til top |
|
| |
Gnuffi87 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS men igen det vigtigste er det kan spille forholdsvis højt UDEN at kradse/kamme over på høje toner eks. Evanescence, Breathe No More, men samtidig håndtere hårdere og dybere musik
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville til enhver tid vælge 2 gode højttalere til stereo frem for 4 "dårlige". Jeg kan heller ikke forstille mig at 4 højttalere kan
levere et flot og korret lydbillede når samme lyd kommer for og bagfra. Ligeledes vil en forstærker blive belastet dobbelt så
meget ved at have 4 (ens) frem for 2 højttalere, hvilket vil stille højere krav til denne.
Min anbefaling er et par store gode gulvhøjttalere og en forstærker - intet pjat med sub eller mange mindre gode højttalere.
Selvom en sub KAN komme til at lyde ok til stereo, er det min klare overbevisning, at hvis man har behov for sub, har man
købt sine (front)højttalere for små.
Fin en brugt mellemstørrelse NAD forstærker og et par brugte dali 850/909/8008/AXS 10k og du vil blive overrasket over hvor
velspillende sådan et setup er.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro ikke at til prisen på 6-8000kr. at man kan få, citat: "men igen det vigtigste er det kan spille forholdsvis højt UDEN at
kradse/kamme over på høje toner eks. Evanescence, Breathe No More, men samtidig håndtere hårdere og dybere musik".
Hele
ikke brugt.
Du skal nok op på de 6-8000kr. bare for nogle bruget stereo højtaler.
En ide at at kikke på et sæt brugt Klipsch højtalere plus en strøm stærk effekforstæker og så finde en god brugt surround
receiver med pre-out, og så på en sende tidspunk købe sub. bas, center plius baghøjtaler.
Fx. en brugt Onkyo TX-SR875 surround receiver med pre-out plus en brugt Nad 208 THX effekforstæker.
Plus en Musical Fidelity V-Link, hvor din PC er forbund til med et USB kable, og Musical Fidelity V-Link så er forbundet optisk
digital til en Onkyo TX-SR875 surround receiver, derved få du PC og anlæg adskille, som Musical Fidelity skrive om V-Link
Citat: "God lyd fra en PC eller Mac kræver en god, ekstern D/A konverter. Men selv når du har dét, er du ikke altid sikret
optimal lyd. Problemet er at USB indgangen på rigtigt mange D/A konvertere er mindre optimalt konstrueret, og derfor lyder
de fleste D/A konvertere faktisk bedre via SPDIF indgangene, end via USB. Løsningen på dette er V-Link!".
Og så prøve at finde et sæt brugt Klipsch RF-62 II, så ville du sikke ikke mange kræfter nok, plus at du ville få et effek
overskud, der gør at højtaler holde længe, plus du er klar til at udbygge det til et fuldblod surround system, når penge igen
er der til.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Tro ikke at til prisen på 6-8000kr. at man kan få, citat: "men igen det vigtigste er det kan spille forholdsvis højt UDEN at kradse/kamme over på høje toner eks. Evanescence, Breathe No More, men samtidig håndtere hårdere og dybere musik". Hele ikke brugt.
Du skal nok op på de 6-8000kr. bare for nogle bruget stereo højtaler. |
|
|
Undskyld - men det er noget sludder - et sæt Jamo 707 til 1800, kan vist sagtens klare behovet for bas, og spille højt på samme tid http://www.dba.dk/jamo-707-mahogni-280-w/id-76319878/
så er der penge tilbage til resten - f.eks en rimeligt potent forstærker som Technics SU-V9 + fm tuner - sælges åbenbart til 1500 http://www.dba.dk/forstaerker-technics-su-v9/id-76311605/
Der er nu brugt 3300 - og stadig penge tilbage :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |