Forfatter |
|
mvejen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er i øjeblikket i gang med at opgradere mit anlæg. Og har i denne sammenhæng kigget på et par B&W CM9 højtalere. Jeg
skal derfor også have opgraderet min receiver (Nuværende Denon AVR-1803). Jeg har i den sammenhæng kigget på en NAD
T747 men er i tvivl om det er det bedste køb. Og om den i det hele taget er kraftig nok til højtalerne.
På forhånd tak.
Morten
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de større Onkyo skulle nok kunne klare jobbet :) De leveres med stor strømforsning og masser af features til prisen.
|
Til top |
|
|
mvejen Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for insparket :) Jeg havde også kigget lidt på en Onkyo TX-NR 609, det kan godt være jeg ender med at gå den vej.
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den NAD T747 lever efter min menig ikke op til CM 9'erne. det er et match der ikke giver meget menig. ville foreslå at du lagde nogle flere penge i receiveren, eller købte nogle billigere højttalere, evt CM8 hvis du har set dig lun på B&W CM serien. Tingene skal jo passe sammen, ellers kan det være penge ud af vinduet, og faktisk ende med at give et skidt lydmæssigt resultat.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Onkyo TX-NR609 er efter min mening ikke kraftig nok. Spar evt. lidt mere sammen, så du får én receiver der matcher dine højtalere.
Hvis det skal være en Onkyo, og det nye Onkyo design ikke er en nødvendighed, så kunne TX-NR3008 være et bud, den burde stadig kunne fås af ny til ca. 8000,-.
Hvis du ikke går op i 3D og kan undvære HDMI 1.4, så er der også storebror'en TX-NR5007, som man stadig ka få af ny til 8000,- også.
Hvis budgettet ikke kan strækkes, så er der jo stadig brugtmarkedet...
|
Til top |
|
|
mvejen Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg tror jeg ender med at lægge lidt flere penge til siden og købe en NAD T775HD receiver i stedet. Tak for svaret Marskal.
|
Til top |
|
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil helt sikkert lyde godt sammen, jeg har hørt det en enkelt gang i denne opsætning. Men er du sikker på du overhovedet vil fortsætte med "snuurrerundt" opsætning.
CM9 er en fantastisk HT med en masse dynamik. Men det er en voksen fætter og dens bas kræver en del strøm. Jeg har hørt den i et stereo setup hvor 2 stk. NAD C275BEE var sat op som monoblokke. Det lød virkeligt godt, bassen var super kontrolleret.
God jagt
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med NAD T775 HD begynder det at ligne noget  Men lyt grundigt til kombinationen, for som high sky skriver kræver de ski noget strøm for at levere kontrolleret bas.
__________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrerundt forstærker + stereo effekttrin? :)
|
Til top |
|
|
mvejen Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ser jeg lige at hifiklubben har en NAD T785HD til salg på oprydninssalg for 9999 (Nedsat fra 16999). Og tænker om den
egentlig ikke er et bedre løb til prisen end T775HD'en som jeg skal slippe 12999. Og så kan den levere mere strøm :)
Der står godt nok ikke hvorfor den er nedsat men det kan jeg altid finde ud af.
|
Til top |
|
|
mvejen Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt ovenstående som stod som ny. Og jeg sørgede for at få hørt den sammen med CM9 højtalerne inden. Og det
sparkede røv sammen :)
Tusind tak for hjælpen!
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
en denon 4311 kunne også være et alternativ den har masser af power. Men det er nok bedre med nad til b&w
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet. Lækker surroundbasse. Den skulle nok kunne tæmme CM9
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 05 August 2011 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
"en denon 4311 kunne også være et alternativ den har masser af power. Men det er nok bedre med nad til b&w"
Jeg er helt enig med dig. Den NAD synes jeg også klart bedre om end den Denon.
Til trådstarter vil jeg ønske tillykke, og sige at det er en ganske fremragende højtaler du har fået. Får du mere blod på tanden en dag, kan du sagtens investere i langt bedre forstærker, og din højtaler vil kvittere med endnu bedre lyd til følge.
Med venlig hilsen.
|
Til top |
|
|