Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&O conversion ratio? :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 14 August 2011 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Ah ja, hvem der både kunne få B&O design og god lyd samtidig. Jeg har luret lidt på Beolab 8002, men kan ikke finde nogle
ordentlige anmeldelser - er der nogen der har et bud på design / lydkvalitet forholdet sammenlignet på pris?

8002 sættet koster omkring 30-32k - hvor meget betaler man for et par tilsvarende almindelige højtalere der producerer
tilsvarende lyd? 9-10.000 for et sæt? (husk at højtalerne er aktive, så man skal regne en forstærkerpris med eller sammenligne
med aktive højtalere)

Venligst kun giv dit bud hvis du rent faktisk har hørt højtalerne :)
Til top Vis fuzzyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuzzyboy
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy

Hvis du stoler på dine egne øre, ser jeg ingen grund til at du ikke besøger en B&O butik
og danner dig dit eget indtryk af lyden fra BeoLab 8002. Lyt også til dem sammen med
BeoLab 11 (SUB).

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&P N=1&TPN=5



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 14 August 2011 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Det gør jeg bestemt - til gengæld stoler jeg ikke på at de er i stand til at kompensere for forskellen i alle de andre
omstændigheder der omgiver lyd, herunder placering og signalkilde. Flyt en højtaler fra en væg til en anden og de kan lyde
markant anderledes - hvis jeg ikke er i stand til at høre to højtalere side om side med hinanden på det samme udstyr er det
også temmeligt vanskeligt at sammenligne dem. Modsat hifi-butikker er b&o forhandlere ikke så tilbøjelige til at låne mig et sæt
med hjem så jeg kan høre i egne omgivelser, hvilket gør sammenligning meget vanskelig :)
Til top Vis fuzzyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuzzyboy
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 04 September 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Det bør ikke være et problem at få sådan et sæt hjem på prøve
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes