| Forfatter |
|
jrnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 August 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heya drenge!
I har uden tvivl langt mere styr på membraner, watt og dybde end mig, så derfor håber jeg I vil hjælpe mig lidt på vej!
Mine gamle, store og meget klodsede gulvhøjttaler har tjent sin pligt, og jeg har taget den tunge beslutning, at de skal
pensioneres. Deres tro følgesvend, forstærkeren følger samme vej - hånd i hånd ryger de i glemmeren på loftet, op til resten
af mit levn fra teenage-årene - hvert fald for nu.
Jeg søger nu et par aktive højttalere, som vil lege med min AirPort Express. Jeg er klar over, at jeg ikke kan få samme lyd
som mine gulvhøjttalere gav, men vil gerne have nogle, der trods alt kan overdøve støvsugeren - dog hellere sprød lyd end
høj - sådan et par gode all-roundere!
Jeg har selv søgt lidt her og der, og umiddelbart ville jeg selv foreslå AudioEngine A5, da de får meget pæne ord med på
vejen - Har jeg ret? En del af anmeldelserne er fra 2005-2006. Kan det virkelig passe, at der ikke er kommet noget bedre
siden?
Jeg agter at bruge omkring 2000-3000, meeen budgettet er ikke fastlagt! Jeg håber meget I vil hjælpe, da jeg sætter pris på
go' lyd, men desværre aldrig rigtig har fået mig sat ind i hvad det er, der giver en go' lyd.
Fanks in advance!
Torden og lynild ... - JrNielsen
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud vil være som dit eget Audioengine A5. De har god omtale anmeldelser såvel som her på forummet, men mit input er
udelukkende bygget på dette. Har desværre ikke hørt dem personligt endnu, men håber at få chancen :) (måske en venlig
herre her i nordjylland er villig til at give mig og jrnielsen et prøvelyt hvis jeg kaster et par gode flasker vin oveni?)
God jagt
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Audioengine A5 stående, købte dem udelukkende pga den mulighed for at smække en Airport Express på
bagsiden af den.. (Det næste smarte, ville være at Airport Espress ikke var så skide stor) - Lyden er ganske fin, der er nok
med detaljer og en ganske fin bund i skidtet. Som musik til hygge og baggrundsmusik til en fest, er de ganske fine.
Foretrækker helt klart dem, frem for et sæt "almindeligt" pc-setup
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle ud og købe et sæt aktive højttaler ville jeg også give
Elac AM 150 et lyt. De har indbygget DAC og har fået en del gode anmeldelser.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jrnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor hånd til jer alle - mange tak for jeres respons!
Agendaen foreskrev før et temmelig sikkert køb af A5, men nu er der lidt at læse på.
rskriver skrev:
(måske en venlig
herre her i nordjylland er villig til at give mig og jrnielsen et prøvelyt hvis jeg kaster et par gode flasker vin oveni?)
God jagt |
|
|
Hørt! :-)
Flere forslag samt uddybning er dog stadig meget kærkommen!! Der er først lige blæst opbrud til jagt - byttet vælges med
omhu, før kortet svinges!
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Elac, som der bliver henvist til, har IKKE indbygget DAC.
Kig efter et sæt brugte AVI ADM 9/9.1/9T. De kan findes brugt til 3-7k, afhængig af modellen
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
jrnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Kig efter et sæt brugte AVI ADM 9/9.1/9T. De kan findes brugt til 3-7k, afhængig af modellen |
|
|
Fy for pokker de ser fede ud, men koster godt nok også derefter!
AudioEngine A5 har været på markedet i lang tid, ja siden 2005-06. - Er det uden betydning? :-) I denne rivende tekno-
forbrugsfest er 5-6 år jo meget meget lang tid.
Har lagt mærke til, at nogle steder sælger de AudioEngina A5(B)? Nyere model?
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Genelec 8040 http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/genelec/8040a.ht ml - som jeg synes lyder fantastisk -
har tidligere haft Dali og Audiovector - og de her er på et helt andet niveau dynamisk.
8040'eren har både større og mindre søskende til højere og lavere priser - de fåes i hvid - og spiller alle fantastisk til
pengene.
Der er i øjeblikket nogle Genelec højttalere til salg på dba - tjek dem ud og gå efter 80** modellerne - hvis de ikke også skal
være store - de kan til tider findes på dba til lidt over halv pris ift. nypris.
Ps. det hjælper ikke at der er en indbygget dac - hvis du ønsker at kontrollere lyden fra din ipod/iphone eller via itunes - i
dette tilfælde er direkte alm. minijack det letteste (selv om det andet lyder bedre)
Jeg skal selv til at købe et tilsvarende setup som du nævner som ekstra og her tænker jeg på Genelec 8030'erne
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/genelec/8030a.ht ml
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en aktiv højttaler har en digital indgang, har den også med garanti en DAC genmt et eller andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jrnielsen skrev:
gæst skrev:
Kig efter et sæt brugte AVI ADM 9/9.1/9T. De kan findes brugt til 3-7k, afhængig af modellen |
|
|
AudioEngine A5 har været på markedet i lang tid, ja siden 2005-06. - Er det uden betydning? :-) I denne rivende tekno-
Har lagt mærke til, at nogle steder sælger de AudioEngina A5(B)? Nyere model? |
|
|
Jeg har hørt både AVI og AudioEngine A5 op til flere gange.. Audioengine er rigtig meget "bang for the buck" eller value for money om man vil... De spiller fint med god bund, dog kan de ikke spille så højt før bassen begynder at skratte.. AVI'erne spiller latterligt godt til pengene.. Hver gang jeg har været i nærheden af dem har jeg lyst til at sælge hele mit setup og "bare" købe sådan et sæt og smide en Airport Express på dem.. Simpelt og godt!! Det fede ved AVI'erne er jo at du har indbygget D/A konverter som gør rigtig meget for lyden ud af en Airport, + at konstruktionen med en forstærker for hver enhed gør at man får vildt meget vellyd for pengene.. Dog synes jeg bassen er lidt svag i dem, så en sub gør meget for elektronisk musik, rock og film, men sådan en kan man altid supplere med efter behov.. Hvis du har muligheden for at skrabe sammen til sådan et sæt, så får det mine varmeste anbefalinger.. //Allan
|
| Til top |
|
| |
jrnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
jrnielsen skrev:
gæst skrev:
|
|
Har lagt mærke til, at nogle steder sælger de AudioEngina A5(B)? Nyere model? |
|
|
Jeg har hørt både AVI og
AudioEngine A5 op til flere gange.. Audioengine er rigtig meget "bang for the buck" eller value for money om man vil... De
spiller fint med god bund, dog kan de ikke spille så højt før bassen begynder at skratte..AVI'erne spiller latterligt godt til
pengene.. Hver gang jeg har været i nærheden af dem har jeg lyst til at sælge hele mit setup og "bare" købe sådan et sæt
og smide en Airport Express på dem.. Simpelt og godt!! Det fede ved AVI'erne er jo at du har indbygget D/A konverter som
gør rigtig meget for lyden ud af en Airport, + at konstruktionen med en forstærker for hver enhed gør at man får vildt meget
vellyd for pengene.. Dog synes jeg bassen er lidt svag i dem, så en sub gør meget for elektronisk musik, rock og film, men
sådan en kan man altid supplere med efter behov.. Hvis du har muligheden for at skrabe sammen til sådan et sæt, så får det
mine varmeste anbefalinger..//Allan |
|
|
Tak for dit input - top med personlige erfaringer!
Til trods for de pæne ord, som AVI ADM 9 får stort set alle steder, synes jeg knap DKK 10.000 er meget for et par højttalere,
jeg ikke har hørt folde sig ud. Det der med at købe brugt, er jeg ikke så stor fan af. Jeg kunne selvfølgelig arbejde på, at
snige mig ind et sted, hvor der står et par AVI ADM for at lytte dem.
Jeg tænker lidt, at disse højttalere kommer på menuen senere, når jeg har fået stillet tørsten med fx AudioEngine A5 eller et
af de andre liidt billigere alternativer.
Jeg skal først lige prøves af på aktiv-højttaler-scenen før jeg hopper ud i noget af den kaliber - og pris ;-)
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 17 August 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nødt til at slå et slag for Genelec. Jeg har de helt små som pc-højttalere, og kender de lidt størrere fra mit arbejde. DE
ER SUVERÆNE! Der er detaljer som du ikke troede muligt men endnu mere imponerende er deres bas! De spiller rigtig rigtig
dybt! Designet er også suverænt, og de har små switches bagpå så du kan tilrette lyden alt efter placering, det er super smart.
Hvorfor ikke købe et sæt hjem over nettet, og så udnytte dine 14 dages returret, hvis du ikke er imponeret? Men det bliver
du...
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
jrnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Jeg er nødt til at slå et slag for Genelec. Jeg har de helt små som pc-højttalere, og kender de lidt størrere
fra mit arbejde. DE
ER SUVERÆNE! Der er detaljer som du ikke troede muligt men endnu mere imponerende er deres bas! De spiller rigtig rigtig
dybt! Designet er også suverænt, og de har små switches bagpå så du kan tilrette lyden alt efter placering, det er super smart.
Hvorfor ikke købe et sæt hjem over nettet, og så udnytte dine 14 dages returret, hvis du ikke er imponeret? Men det bliver
du... |
|
|
En god idé .. Jeg synes ikke de er så pæne, men god lyd kan ændre meget :-)
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 August 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
|
|
|
Hvorfor har de så digital indgang....?
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 19 August 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et par Prodipe 8 som pc højtalere og til prisen gør de det bestemt godt, masser af power taget størrelsen i betragtning, om end diskanten er lidt mørk i dem, men vil stadig anbefale dem
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 19 August 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jrnielsen skrev:
megholm skrev:
Jeg er nødt til at slå et slag for Genelec. Jeg har de helt små som pc-højttalere, og
kender de lidt størrere
fra mit arbejde. DE
du... |
|
|
En god idé .. Jeg synes ikke de er så pæne, men god lyd kan ændre meget :-) |
|
|
Design er selvfølgelig en smagssag, men i hvide synes jeg de er vildt lækre. Men måske er det ligeså meget fordi man bare
kan se og mærke kvaliteten __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |