Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avance 680 XT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 09 September 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har er faldet over denne model, da det godt ligner noget jeg kunne interesseret i. Da det nok bliver rimelig besværligt at få
en lytning arrangeret ville jeg gerne høre jeres mening/erfaring. Både med modellen og også hvad der er karakteristisk for
Avance

På forhånd tak.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 September 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid godt kunne lide Avance , de laver nogle rigtig  gode højtaler til prisen .De spiller meget neutralt og måske lidt for kontroleret lidt mere varme kunne være godt , de kan spille alt slags musik godt .Jeg har Avance Alpha 330i med 10 kg tørret sand i bunden , det giver et klokke klart stereo billed hvor alting er på plads samt at de spiller med en  tør præcis bas.

Avance bruger altid gode enheder og delefilter komponenter.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 09 September 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Okay - det lyder jo meget godt. Skulle mene min forstærker XTZ-100D3 måske kan give den varme du mener mangler :)

Kommer de som standard med sand eller er det et projekt af egen initiativ?
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 September 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Sand skal man selv komme i , men det fås i div. byggemarked til ca. 50kr for 10 kg , i de modeller hvor der ikke er et sand kammer kan man tage den nederste enhed ud og putte sandet ned i nogle dobbelte fryseposer også lægge det i bunden af højtaleren det giver det samme resultat.

Og jo din XTZ skulle være ganske fin til disse højtaleren.

madmax

p.s.det skal være tørret sand , det må ikke være vådt sandet.

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 September 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 10 September 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk, mine Avance Dana 980 har en ret varm lyd. De Avance Omega 36, jeg har i mit testrum, er måske lidt mere neutrale i lyden.

Men begge spiller fantastisk til prisen (jeg gav 5000 brugt for mine Dana - Omega'erne kostede vist kun 500 ).
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 10 September 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Det var heller ikke ment som noget negativt , musik og lyd er noget meget personligt heldigvis.Hvis alle højtalere lyder ens var der jo kun et mærke på marked .Avance lavede super højtalere også selvom det var i deres billige serie så var lyden megetr homogen.

 

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 10 September 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

I mine ører giver Avance mere for pengene end deres anden danske konkurrent Dali. Spiller dog selv på Dali 18 pt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 11 September 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Enig de er klasser bedre en Dali , men der er stadig Dali som spiller godt .Men Avance Alpha 220i , 330i , 660i og 880i er bare i en klasse for sig selv den serie er bedre end Dali 350,450 og 850.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 11 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med den konkrete model - Avance 680 XT - hvordan er den i forhold til Dali 850 el 870?
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 11 September 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Uha , der er Avance meget bedre og med meget bedre enheder , delefilter komponenter er også klasser bedre i Avance , så dem kan du godt glæde dig over.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 11 September 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg se frem til. Havde tidligere et sæt 850, som jeg faktisk synes lød godt. Fik dog et bud på dem jeg ikke ville sige nej
til. Og nu kan jeg så købte et sæt Avance 680 xt til næsten samme pris som jeg fik for de dali 850 :)
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 September 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg smider lige et billede af de fine Avance 680 XT på, så man ved hvilken, der er tale om.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes