| Forfatter |
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har er faldet over denne model, da det godt ligner noget jeg kunne interesseret i. Da det nok bliver rimelig besværligt at få
en lytning arrangeret ville jeg gerne høre jeres mening/erfaring. Både med modellen og også hvad der er karakteristisk for
Avance
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid godt kunne lide Avance , de laver nogle rigtig gode højtaler til prisen .De spiller meget neutralt og måske lidt for kontroleret lidt mere varme kunne være godt , de kan spille alt slags musik godt .Jeg har Avance Alpha 330i med 10 kg tørret sand i bunden , det giver et klokke klart stereo billed hvor alting er på plads samt at de spiller med en tør præcis bas.
Avance bruger altid gode enheder og delefilter komponenter.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - det lyder jo meget godt. Skulle mene min forstærker XTZ-100D3 måske kan give den varme du mener mangler :)
Kommer de som standard med sand eller er det et projekt af egen initiativ?
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sand skal man selv komme i , men det fås i div. byggemarked til ca. 50kr for 10 kg , i de modeller hvor der ikke er et sand kammer kan man tage den nederste enhed ud og putte sandet ned i nogle dobbelte fryseposer også lægge det i bunden af højtaleren det giver det samme resultat.
Og jo din XTZ skulle være ganske fin til disse højtaleren.
madmax
p.s.det skal være tørret sand , det må ikke være vådt sandet.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 September 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 10 September 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk, mine Avance Dana 980 har en ret varm lyd. De Avance Omega 36, jeg har i mit testrum, er måske lidt mere neutrale i lyden.
Men begge spiller fantastisk til prisen (jeg gav 5000 brugt for mine Dana - Omega'erne kostede vist kun 500  ).
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 10 September 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var heller ikke ment som noget negativt , musik og lyd er noget meget personligt heldigvis.Hvis alle højtalere lyder ens var der jo kun et mærke på marked .Avance lavede super højtalere også selvom det var i deres billige serie så var lyden megetr homogen.
madmax
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 September 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine ører giver Avance mere for pengene end deres anden danske konkurrent Dali. Spiller dog selv på Dali 18 pt.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig de er klasser bedre en Dali , men der er stadig Dali som spiller godt .Men Avance Alpha 220i , 330i , 660i og 880i er bare i en klasse for sig selv den serie er bedre end Dali 350,450 og 850.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den konkrete model - Avance 680 XT - hvordan er den i forhold til Dali 850 el 870?
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha , der er Avance meget bedre og med meget bedre enheder , delefilter komponenter er også klasser bedre i Avance , så dem kan du godt glæde dig over.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg se frem til. Havde tidligere et sæt 850, som jeg faktisk synes lød godt. Fik dog et bud på dem jeg ikke ville sige nej
til. Og nu kan jeg så købte et sæt Avance 680 xt til næsten samme pris som jeg fik for de dali 850 :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg smider lige et billede af de fine Avance 680 XT på, så man ved hvilken, der er tale om.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |