| Forfatter |
|
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle der ud!
Jeg er på udkig efter et sæt nye(brugte) højtalere, og da der er sååå mange på marked og jeg desværre ikke kan nå rundt og lytte til dem alle :(
Så jeg håber i ville kunne hjælpe mig med hvad for nogle modeller jeg burde lede efter hvis jeg giver nogle hint om mine lyd præferencer.
Her er hvad det går ud på:
Jeg kan sætte max 5000kr af til dem.
De skal spilles op af en Onkyon TX-SR875 (bruger dens DAC)
- Jeg har let tinnitus og er derfor totalt allergisk over for skrap diskant... Dog åben, luftig diskant lige det er skal til! :)
- "3D" effekt, eller fornemmelsen af rum er en ting jeg holder rigtigt meget af!
- BAS må nok indrømme at som tyveårig, kan jeg godt lide bas, og gerne i store mængder! det sagt så skal det ikke være bulder bas..
Min musik smag er meget blandet, men hovedsagligt er det elektronisk(dub, house og andet) men også noget jazz, rock og pop kommet gennem højtalerne :)
Jeg ved godt at det måske er svært at finde en højtaler der kan det hele, men man kan jo være heldig :)
Håber der kommer nogle spændene bud, næsten alt vil være noget der kan prøves! :)
Mvh Tobias
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort et rum skal de spille op?
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca 20kvadrat meter :)
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændene ud! :) Kom gerne med flere bud, det behøver ikke været et sæt der er til salg lige nu, men nogle som jeg skal holde ud kig efter :)
|
| Til top |
|
| |
PifPafGiraf Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får snart et par nye højtalere og så kommer mine JBL ti-3000.
det er en klassiker som jeg har været meget meget glad for. en varm USA klang hvis man skal være lidt poetisk.
De har en høj følsomhed så onkyoen bliver ihvertfald ikke anstrengt.
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser sku også sjove ud de der JBL :) Kunne være man skulle prøve et lyt?
Skriv gerne en pm :)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt JBL 5000 TI tilsalg på den blå for 7.000-kr. Dette er en god pris, så dem vil jeg anbefale.
carsten
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at JBL er noget af det jeg skal kigge efter?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode ide, men pas på for JBL har også produceret knap så gode højttalerne. Hold dig til de gode serier såsom ti serien allerede nævnt i denne tråd eller evt. XPL serien, pas på møre kantophæng og uriginale enheder.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg er klar over at JBL ofte har brugt skum kanter på deres enheder og at de ikke holder evigt...
Ja ved at det er hele lydspektret der er skadeligt, fx er frekvenser omkring 70hz ekstre skadelige fordi vores krops resonans ligger her omkring...
Der er desværre bare ikke så meget at gøre ved det.. :(
|
| Til top |
|
| |
skovbo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld fejlindtastning :-)
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
almarx Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror et sæt QLN Signature kunne være det du søger, de første modeller, de er lavet med forskellige enheder og også med
seperat delefilter "splitfield", de er bestemt ikke agressive og bestemt værd at finde. De er beskrevet på nettet, men måske
ikke nemme at finde.
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tag for de mange bud!
Hvad noget Avance ? Har de noget der på brugt marked det passer godt til 5kkr?
Har bare læst at deres billigere modeller skulle være super til prisen?
Og hvad hvis man kan finde en Proac 2.5 clon? ville det være et godt bud?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 15 September 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville netop holde mig langt væk fra JBL hvis jeg havde tinitus
"Jeg har let tinnitus og er derfor totalt allergisk over for skrap diskant... "
Mange af de bedre JBL højtalere jeg har haft (Ti5000, Ti240cc) har netop det kendetegn, at de har titaniumsdiskanter = i mine øjne lig med skarp/metalisk diskant...
Qln har jeg haft en del af gennem tiden - f.eks 939, som spillede med en blød diskant, og de 3 x 6,5" basser gav en dejlig kontant bas gengivelse...
/Jensby
|
| Til top |
|
| |