| Forfatter |
|
Gosser Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg står og skal flytte for mig selv for første gang, og skal have anskaffet mig noget lyd til min stue.
Umiddelbart vil jeg gerne have noget 5.1-system, men er selvfølgelig åben for at høre hvad I har af meninger og erfaringer at dele ud af. Jeg er ikke ekspert på emnet, og søger derfor kyndig hjælp fra nogle af jer.
To front, tog bag, en center, en sub og en reciever skal anskaffes. Prismæssigt tænker jeg 6.000-7.000 eller noget i den dur.
Jeg har kigget lidt på Scandyna, men umiddelbart er det ikke muligt at samle et sådan sæt til prisen - eller hvad?
Det jeg søger er desuden kompakte højttalere all-round, og det samme med recieveren.
Jeg glæder mig meget til at høre fra nogle af jer, og hvis I har nogle spørgsmål til det jeg søger uddyber jeg gerne og hurtigt :)
På forhånd tusind tak!
Mvh, Thomas
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det billigste, og måske også bedst til pengene, er at købe højttalerne brugt. Det kan give mulighed for at anskaffe sig noget der svarer til det dobbelte prismæssigt. Receiveren vil jeg anbefale dig at købe som ny, eller nyere (indenfor et par år) for at få en der er rimeligt up to date. Hvad det lige skal være af mærker er svært at sige, da egne indtryk altid vil farve valget.
|
| Til top |
|
| |
Gosser Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Du (og andre) må meget gerne komme med konkrete eksempler, selvom det til tider selvfølgelig vil være meget en smagssag :-)
Er det egentlig dumt at have et 4.1-system? Altså uden centerhøjttaler.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 September 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en start kan 4.1 godt være en løsning. Dog vil jeg mene at en center er, som det kan antydes, meget central i opsætningen. Derfor ville jeg, hvis man skulle spare i første omgang, holde mig til stereo, og så købe center og baght'ere senere. Jeg har selv, for nyligt, købt en center på 13 kg. Og det er for at få det bedste ud af centerkanalen. Så ud fra mit synsounkt er centeren ret vigtig.
Hvilket setup har du i tankerne da?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være bedre med et 2 system og bruge pengene på bedre stumper. Så kan du senere købe de øvrige dele, hvis du system de mangler.
|
| Til top |
|
| |
Gosser Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt på et Scandyna-setup. Med Minipod som front og micropod
som bag. Deres center højttaler er bare ufattelig grim og koster 3.000.
Kunne man køre med en micropod som center?
Derudover, hvad er jeres mening om disse højttalere?
Mht. reciever modtager jeg også gerne forslag med kyshånd. Den skal
helst ikke være alt for stor og klodset, og så må der meget gerne være
indbygget DAB og CD-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 5.1 pakker med
reciever
XTZ gør det rigtig godt til prisen. Ingen plastichøjttalere eller dårlige enheder her. Bemærk at prisen er i svenske kroner, så du
skal nok lige forbi valutakurser.dk og omregne (7000SKR = ca. 5700DKR fx)
Søg selv google efter anmeldelser af XTZ, og du vil blive overrasket :)
God jagt.
|
| Til top |
|
| |
Gosser Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar, rskriver. Umiddelbart ligger jeg dog under for design, og det opfylder de ikke helt :)
Har mulighed for at købe følgende brugt:
- 2xMinipod (m. beslag) - 4xMicropod (m. beslag) - 1xCinepod - 1xMiniBass sub
Sættet er 4 år gammelt, men fejler ikke noget. Hertil har jeg to spørgsmål:
1. Hvad må jeg højest give for dette? 2. Hvilken reciever kan jeg købe til, som ikke koster en bondegård? Gerne med DAB.
På forhånd tusind tak!
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |