| Forfatter |
|
baldur Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum. Jeg overvejer at anskaffe subwoofer til mit anlæg, og er i tvivl om hvad jeg skal gå efter? Nogen der har en ide om, hvad der passer til Bladelius Thor II og Gamut L3? Og er det overhovedet en god ide? Det spiller rigtig godt sammen, men kunne godt tænke mig at få den sidste dybe oktav med. Nogen gode råd derude? Eller skal jeg glemme det ?
|
| Til top |
|
| |
vaeggemose Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kommer lidt an på hvad du bruger dit anlæg til. Hvis det er til både til musik og film kunne man bruge en Yamaha YST-sw800. Dyb bas, slagkraft som en ond ånd, samt en brugtpris på et tusindlapper, gør det til en udmærket sub, der både kan spille musik og film. Personligt ville jeg finde en Dynaudio trykkammer-sub f.eks en SUB-500. En meget stringent trykkammer-sub. Den fås i sort piano og ville være sindsygt flot i stuen sammen med Gamut´erne. Den er udgået, men findes af og til på brugt-siderne for en 7-8000 dask. To meget forskellige gode subs, men som sagt, jeg kender ikke dit behov. vh Michael
__________________ Michael Kristensen
|
| Til top |
|
| |
baldur Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Det er både til musik og film. Jeg vil prøve at låne mig frem til en sub, inden jeg bestemmer mig. Er lidt nervøs for om det kan integreres med L3, som jeg synes er en rigtig fin højttaler, med godt sammenhængende lydbillede. Måske det vil "skride lidt" Jeg prøver at lege med det.
vh Finn
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til musik er det som bekendt meget vigtigt, at subben er hurtig og præcis for ikke at ødelægge mere, end den gavner. Det ville være fjollet at købe en billig sub, som ikke kan følge med resten af dit grej!
De bedste subs jeg har hørt er Velodyne's DD og DD plus. De er uden basrefleks, med rumkorrektion og med "servo" og kan virkeligt spille stramt, præcist, dybt og kraftigt. De fås i 10", 12", 15" og 18" afhængig af behov og budget.
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge at køre med to sub's det kan være svært at integrere en. Jeg kører selv med to Infinity Cascade model 15. Jeg deler først omkring 38 Hz i stereo, så det er ikke meget de spiller, da de fleste instrumenter går ikker under 40Hz.
Jeg har prøvet at lave højere dele frekvens, på min Meridian G68 og min Meridian DSP5000 MKII aktive højttalere med de to subwoofere.
Trods der er avanceret rumkorrektion og tone kontrol, synes jeg ikke det det lød ordentlig, når dele frekvensen var højere.
Nogle af informationerne gik tabt og jeg kunne høre hvor subberne tog over.
Mine subwoofere består af 4 stk. kvadratiske revel enheder på 6''x'6'' og er meget præcise og kontant i bassen og hurtige. Jeg synes ikke det virkede optimalt, men det kan kan selvfølgelig være, du kan få det til at fungere bedre med dit rum og opsætning.
Det kan være en forhandler, vil låne dig to subwoofere, så du kan prøve det af, inden du går ud og investerer en masse penge i det. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
baldur Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres svar. Jeg har ikke den store erfaring med subwoofere, og som I begge pointerer, skal man passe på ikke at ødelægge mere end man gavner. Det er også min største bekymring. Det jeg søger er den diskrete bund under musikken, når der er behov for det. Ikke mere. Gamutterne er fremragende i sig selv, så det er i bund og grund en søgen er den sidste detalje, når man nu engang er glad for musik. Men det ved I jo nok, hvordan det er.
mvh Finn
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|